חדשות

רופא הותקף ונעצר על ידי המשטרה בעת שהגיש סיוע למפגינה בקפלן

בהסתדרות הרפואית הביעו זעזוע ודורשים למצות את הדין עם האחראים בשטח והדרג הפיקודי: "לא יעלה על הדעת שרופא המזוהה כאיש צוות רפואי ייגרר באלימות שעה שהוא מעניק טיפול רפואי למפגין פצוע"

מעצרי מפגינים במהלך מחאה הקוראת לשחרור החטופים בעזה. תל אביב, 8 ביוני 2024. צילום אריק מרמור/ Flash 90

ד״ר אודי בהרב, בן 74, נגרר באלימות ונעצר בזמן שטיפל בפצועה על מדרכה בהפגנה בגשר השלום בתל אביב אמש (מוצ"ש) ועל אף שלבש וסט של צוות רפואי. בהפגנה נעצרה גם האונקולוגית ד"ר יסמין לשם. השניים שוחררו ממעצר לפנות בוקר.

עו"ד גבי לסקי שייצגה את ד"ר בהרב סיפרה כי הוא וגם המטופלת נעצרו באלימות וכי הוא נחקר על תקיפה. השוטרים תוקפים את ד"ר בהרב > צפו

רגע לפני שהותקף, ד"ר אודי בהרב, לבוש בווסט של איש צוות רפואי, מעניק טיפול למפגינה. צילום: הרשת החברתית

בעקבות האירוע, היום יתכנסו בהר"י לדיון והחלטה על צעדים ארגוניים. שר הבריאות אוריאל בוסו הגיב הבוקר: "אני קורא למפקדים לחקור את האירוע, לחדד את הנהלים ולוודא שמה שראינו אמש לא יקרה שוב".

ד"ר בהרב סיפר עם שחרורו מהמעצר: "אני בהלם. אני רגיל, וככה לימדו אותי וככה לימדתי סטודנטים - רופא שניגש לטפל, המשטרה תפקידה לפנות לשטח סטרילי כדי שיוכל לעבוד. במקום זה הם באו ודחקו עלי ואני איבדתי שיווי משקל ופרשתי ידיים, ואמרו לי שנתתי אגרוף לשוטרת. הסברתי שלא באתי להכאיב לאף אחד ולפגוע באף אחד. אנחנו באנו לעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות וזה לטפל בכל מי שצריך. ההרגשה היא לא טובה".

בארגון החלוקים הלבנים, שצוות רופאים מטעמו מלווה ומעניק סיוע רפואי לכל נזקק בהפגנות בקפלן, קראו להסתדרות הרפואית "לנקוט בצעדי תגובה חריפים בשל תקיפה ועצירת רופא בעת מתן סיוע רפואי". עוד קראו לרופאים להגיע הבוקר לעבודה בחולצה שעליה הכיתוב "אין בריאות בלי דמוקרטיה".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר הבוקר כי "התמונות שראינו אמש מההפגנה בתל אביב מטרידות ביותר ודורשות חקירה מיידית ובלתי תלויה. לא יעלה על הדעת שרופא המזוהה כאיש צוות רפואי, הלבוש בווסט אדום, ייגרר באלימות שעה שהוא מעניק טיפול רפואי למפגין פצוע. כל בר דעת שצופה בתיעוד הזה חייב להזדעזע".

פרופ' חגי הוא קרא למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לגנות לאלתר את התנהלות השוטרים בשטח ולעמוד על כך מקרוב שאירוע כל כך חמור לא יחזור על עצמו. עוד דרש לפתוח בחקירה בלתי תלויה של האירוע, על מנת למצות את ההליכים עם האחראים בשטח ובדרג הפיקודי. "ככל שלא נראה תגובה מהירה והולמת, לא נהסס לפתוח בצעדים ארגוניים", אמר.

בארגון הרופאים המתמחים מרשם הגיבו לאירוע ומסרו כי "פגיעה ומעצר של רופאים, בעת מילוי תפקידם היא לא עליית מדרגה, היא חציית קו אדום. אסור לעבור לסדר היום אחרי שרואים סרטונים ותמונות כפי שראינו הלילה". הם הצטרפו לקריאה למשטרת ישראל לבדוק ולחקור איך התרחשו האירועים האלה ומה בדיוק היתה עילת המעצר. כן קראו להסתדרות הרפואית להגן על הרופאים ולפתוח בצעדים ארגוניים עד שיובהר שאירועים חמורים כאלה לא יתרחשו עוד. "אנחנו עומדים לצד הרופאים שנעצרו היום  ודורשים את מיצוי הדין עם האחראים", נמסר מ"מרשם".

גם ארגון "אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה" הצטרף לקריאה הדחופה למשטרה ולמח"ש לבדוק את האירוע. ראשיו אמרו כי "גם נשות בריאות הנפש שלבשו אפודים מזהים נהדפו באלימות על ידי שוטרים עבריינים". הם קראו לממשלה לנקוט בפעולה מיידית למניעת מקרים מסוג זה וציינו כי מערכת הבריאות לא תוכל לעבוד מחר כסדרה כאשר צוות רפואי מותקף בזמן עבודתו על ידי שוטרים.

שר הבריאות אוריאל בוסו הגיב הבוקר על האירוע: "אני רואה בחומרה את המעצר של הרופא ד"ר אודי בהרב בעודו מטפל במפגינה שנפצעה בתל אביב. גם בעת לחץ והתלהטות יצרים, הצלת חיים וכל טיפול רפואי קודמים למחויבות של השוטרים לשמור על הסדר הציבורי. אני קורא למפקדים לחקור את האירוע, לחדד את הנהלים ולוודא שמה שראינו אמש לא יקרה שוב".

נושאים קשורים:  ד"ר אודי בהרב,  חדשות,  הפגנות,  משטרת ישראל,  ד"ר יסמין לשם,  מעצר,  ההסתדרות הרפואית
תגובות
אנונימי/ת
10.06.2024, 19:26

כשפוליטיקה ואנרכיה (של מפגינים) נפגשים - זו התוצאה.
הייתי ממליץ לבהרב, להפגין נגד החמאס, אולי זה יעזור לשחרר חטופים בכל מחיר.

אנונימי/ת
10.06.2024, 20:00

הרופא עם חולצה אדומה של אחים לנשק. צולם ותועד מכה שוטרת. האם כך נותנים טיפול ?
מה גורם לאנשים מבוגרים להתנהג באופן
בזוי ? בושה

אנונימי/ת
11.06.2024, 12:21

הרופא לא צולם מכה שוטרת. הוא נלקח בעת שנתן טיפול רפואי וזה ניכר בסרטונים.

ניתן לא להסכים עימם, אך החלוקים הלבנים הם ארגון מחאה המייצג ציבור גדול מציבור הרופאים, אם אתה באמת רופא אלו הקולגות שלך. כבד אותם.

אירוע שבו רופא נלקח למעצר בעת טיפול הוא אירוע שכל איש רפואה צריך להזדעק עליו ללא קשר למחאה עליה אתה חולק.

אנונימי/ת
12.06.2024, 10:55

צודק 💯

אנונימי/ת
17.06.2024, 22:53

המפגינה לא נראת פצועה
והרופא לא נראה מטפל אלא מפגין עם חולצה של אחים לנשק
די לצביעות

אנונימי/ת
19.06.2024, 08:00

ברדוגו, אתה שוב משקר?

אנונימי/ת
10.06.2024, 21:38

נגמרו הימים שהחלוקים הלבנים יכולים להפר את הסדר. תמו ההזדמנויות שאחים לנשק יכולים לסייע לסינואר ולחמאס. פסו הזמנים שהשמאל וקפלניסטים יקבעו את האג'נדה הביטחונית למדינת ישראל. אתם רוצים להחזיר אותם הביתה? תפסיקו להפגין ותלכו להילחם בעזה. הבנים של הימין נהרגים בשבילכם ואתם מספקים כוח לסינואר...תתביישו לכם

אנונימי/ת
11.06.2024, 08:06

"הבנים של הימין נהרגים" - כמה שקרי ואפילו מטומטם
כל מהותם של אחים לנשק הוא בהיותם לוחמים במילואים.
אבל מה משנה האמת לפחדנים של מכונת הרעל של ביבי
תפיצו שקר ועוד שקר ואז הוא יהפוך לאמת

אנונימי/ת
11.06.2024, 12:04

לידיעת הגזענים והמשיחיים: הימים לא רק שלא נגמרו , הם עוד לא התחילו
למרות רצוגכם בהרס המדינה המודרנית והליברלית , אתם עוד תתבדו.
לאחר שיקום המדינה מההרס שהימין על מלא גורם, למרות שאתם מנסים לחבל בכך, גם אתם תיהנו מישראל משגשגת ופורחת

אנונימי/ת
11.06.2024, 00:31

משטרה נאצית

אנונימי/ת
11.06.2024, 07:30

האם ההסתדרות מחתה בשאט נפש כזו קשה על כך שרופא החזיק חטופים אצלו?

אנונימי/ת
11.06.2024, 12:15

ההסתדרות הרפואית לישראל?
מה הקשר שלה לרופא העזתי תומך חמאס.
כתוב לעניין. מספיק עם ההסתה.

אנונימי/ת
11.06.2024, 08:34

לאסוננו החלוקים הלבנים הם ארגון פוליטי שהכניס את המחלוקת הפוליטית לתוך קודש הקודשים של המרחב העדין בין המטפל למטופל. גם עכשיו הם קוראים לנו לבוא לעבודה עם אמירות שמזוהות לחלוטין עם מחאה פוליטית , על מנת לוודא הריגה לנטראליות של המרחב הטיפולי. זה עוד לפני שדיברנו על הפוליטיזציה של הר"י עם ההשבתה הבריונית של מערכת הבריאות .. בעיני התהליכים הללו פי אלף יותר מסוכנים מהמעצר של ד"ר בהרב.

אנונימי/ת
11.06.2024, 12:18

ניתן לא להסכים עימם, אך החלוקים הלבנים הם ארגון מחאה המייצג ציבור גדול מציבור הרופאים, אם אתה באמת רופא אלו הקולגות שלך. כבד אותם.

אירוע שבו רופא נלקח למעצר בעת טיפול הוא אירוע שכל איש רפואה צריך להזדעק עליו ללא קשר למחאה עליה אתה חולק.

אנונימי/ת
11.06.2024, 13:01

אנונימי/ת10.06.2024, 21:38
נגמרו הימים שהחלוקים הלבנים יכולים להפר את הסדר. תמו ההזדמנויות שאחים לנשק יכולים לסייע לסינואר ולחמאס. פסו הזמנים שהשמאל וקפלניסטים יקבעו את האג'נדה הביטחונית למדינת ישראל. אתם רוצים להחזיר אותם הביתה? תפסיקו להפגין ותלכו להילחם בעזה. הבנים של הימין נהרגים בשבילכם ואתם מספקים כוח לסינואר...תתביישו לכם

אנונימי/ת
11.06.2024, 13:06

אנרכיסטים אם מהחלוקים הלבנים (שאינם לבנים כלל), ואם מארףחים לחשק - ששכחו מזמן עשיה צבאית, וכל רצונם הוא אנרכיה, ואם הקפלניסטים ההיסטוריים , ברור לכולם, שאתם לא מקבלים את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות.
אתם תמשיכו בדרך אנטי דמוקרטית בעליל.
קחו כדורי הרגעה, אולי אולי יעזור לכם.

אנונימי/ת
12.06.2024, 11:02

צריך לשים קץ להפגנות, זה לא דמוקרטיה, זה הפרת סדר שמכשילה את מאבק שלנו עם האויבים המסוכנים. הרופא צריך לעבוד במקום העבודה שלו ולא להשתתף בהפגנות מטומטמות.

12.06.2024, 20:17

כמה קלה היד על המקלדת באנונימיות, וכמה קל כך לשסות, להשמיץ ולקלל. מזמינה את כל מי שהגיב להוסיף את שמו , ומציעה למנהלי האתר להסיר את האופציה להגיב באנונימיות

אנונימי/ת
13.06.2024, 01:22

בעיני הכתבה הזו לוקה מבחינת אתיקה מקצועית היות ורצו סרטונים שהראו בבירור את הרופא הג'נטלמן נותן אגרוף לשוטרת. כתבה שלמה שלא מביאה את העובדה הזו היא בגדר מגמתית .

18.06.2024, 13:01

כמה מסכנים המפגינים האנרכיסטים מחריבי המדינה שהמשטרה נוקטת כלפיהם כזו אלימות בעוד שבחרדים ומתנחלים מתנהגים בכפפות משי.
אני גר סמוך מאוד למוקד ההפגנות שליד מעון ראש הממשלה ורואה משטרה שלא מעיזה כלל להשליט סדר ולמנוע סבל על בסיס שבועי מהתושבים.
די לשקרים שאתר זה מלעיט אותנו כל הזמן.

18.06.2024, 19:27

ד"ר בריד היקר (לאנונימים אינני מתייחס), המפגינים אינם אנרכיסטים ואינם מחריבי המדינה. הם פטריוטים ישראלים מודאגים וזכותם להפגין היא זכות יסוד של כל אזרח במשטר דמוקרטי. כדאי שתיזכר בהפגנות בימי ההתנתקות מעזה- גוש קטיף, או שתצא לרחובות ירושלים כאשר "אחיך" החרדים חוסמים כבישים, הופכים ושורפים מכולות... כדי לקבל פרופורציות על הפרת סדר במדינה דמוקרטית. התמונות של ההפגנה אתמול והפגיעה באזרחים ובינהם רופאים כמוך, אינן מעידות ש"המשטרה לא מעיזה להשליט סדר".

אנונימי/ת
21.06.2024, 23:29

שלום לכולם. אני ממליץ לסגור את הוויקוח. אף אחד לא יצליח לשכנעה אף אחד. סתם ביזבוזי זמן ואנרגיה. ברור שדוקטורס אונלי הופך לפוליטיקה אונלי. בו נעסוק ברפואה ולא בפוליטיקה, בחקירות פליליות וכו... למדנו משהוא בצעירותיינו. מי שרוצה להפגין שיוריד סממני מיקצוע. רופואה זה עסק א-פוליטי. אשאר אנונימי. שם ודרגה לא חשובים בוויקוח זה.