חדשות

ניתוחים תחתונים להתאמה מגדרית יבוצעו גם בבילינסון ובאיכילוב

לא רק בשיבא: אישור שניתן על ידי משרד הבריאות מרחיב את האפשרות לניתוחים תחתונים להתאמה מגדרית לבילינסון ובעתיד גם באיכילוב, ובסך הכל ארבעה פלסטיקאים מומחים לביצוע הניתוח בישראל

ד"ר קרן חיה כהן, כירורגית פלסטית, תבצע את הניתוחים ב"בילינסון". צילום: שירותי בריאות כללית

מספר הרופאים שמבצעים ניתוחים תחתונים להתאמה מגדרית בארץ יוכפל, משני רופאים לארבעה, זאת הודות לשבירת ה"מונופול" ההיסטורי של המרכז הרפואי שיבא בביצוע הליכים אלה בארץ. על כך דיווח הבוקר (ב') אדיר ינקו, ב-ynet.

על פי הדיווח, בחודשים האחרונים ולאחר אישור שניתן על ידי משרד הבריאות מתבצעים ניתוחים להתאמה מגדרית במרכז הרפואי בילינסון ובעתיד הקרוב גם ב"איכילוב". הצפי הוא שכך יתקצר זמן ההמתנה עבור הליכים אלה ויעמוד על פחות משנתיים, לעומת כארבע שנים כיום.

בשל ההמתנה החריגה העדיפו נשים טרנסג'נדריות רבות לעבור את הניתוח בחו"ל, לרוב בתאילנד, בעלות של עשרות אלפי דולרים, לעומת הניתוח בארץ שניתן במימון ציבורי, לאחר אישור ועדה של משרד הבריאות.

את הניתוחים ב"בילינסון" מבצעת הכירורגית הפלסטית ד"ר קרן חיה כהן, שעברה הכשרה מקצועית בבית החולים מאונט סיני בניו יורק, מהמרכזים המובילים בעולם בניתוחים להתאמה מגדרית. עד כה בוצעו ב"בילינסון" שני ניתוחים תחתונים, וניתוחים נוספים שובצו כבר חמישה חודשים קדימה.

ב"בילינסון מתכננים ארבעה ימי ניתוח בחודש, כאשר
כרגע נעשים בבית החולים ניתוחי MTF (יצירת איבר מין נקבי) בלבד. "השאיפה היא שברגע שנמצא אורולוג, נעשה גם ניתוחים ליצירת איבר מין גברי", אמרה ד"ר כהן.

בחודש אוגוסט הקרוב יחל ד"ר אהוד פליס, כירורג פלסטי מומחה מ"איכילוב", את הכשרתו המקצועית ב"מאונט סיני", ובעוד כשנתיים יחלו גם ב"איכילוב" לבצע את הניתוחים. בכך צפויים להתווסף בסך הכל עוד שמונה ימי ניתוח בחודש, ובמקום שני רופאים בלבד שפעלו ב"שיבא", יהיו ארבעה רופאים שיבצעו את הניתוחים בישראל.

כפי שפורסם בעבר, במרכז הרפואי לגליל בוצעו שישה ניתוחים מסוג זה, אך הם נעשו על ידי רופאי "שיבא" והפרופ' האמריקאי לורן שכטר שהגיע לארץ במיוחד כדי לבצעם. כעת מדובר על הצטרפות קבועה של בית חולים נוסף למערך הניתוחים.

נושאים קשורים:  ניתוח להתאמה מגדרית,  חדשות,  בית החולים שיבא,  בית החולים "בילינסון",  בית החולים איכילוב,  ד"ר קרן חיה כהן,  טרנסג'נדריות,  ד"ר אהוד פליס
תגובות
17.06.2024, 20:04

תותחית!
כל הכבוד

אנונימי/ת
17.06.2024, 22:04

אני תוהה מהי הסיבה שהניתוחים ניתנים במימון ציבורי; הרי זה קוסמטי בלבד, בניגוד למשל להקטנת חזה האישה כי אחרת נגרמים כאבים וטיפולים רבים נוספים שיש להם עלות לציבור, ולכן הוא משתלם לציבור בגדר פרודוקטיביות וכלכלת המדינה גם כן, ומכאן שאינו 'קוסמטי'.

לכן השאלה, כי טיפולים רבים קוסמטיים לא במימון הציבור נכון? מדוע דווקא זה כן? אילו ניתוחים ובעיות וכתוצאה מהן הוצאות למדינה יורדות בעקבות מימון ניתוחים קוסמטיים כמו זה למשל?

אנונימי/ת
17.06.2024, 22:07

במקום מרכז אחד שבו יבצעו 20 ניתוחים בשנה מקסימום יעשו עכשיו קצת בכמה מרכזים ואף פעם לא יגיעו למצוינות. בוגר פלושיפ ידע משהו אולי אחרי 10 שנים בפרקטיקה. מערכת בריאות ללא מנהל.

אנונימי/ת
18.06.2024, 04:11

מרדף אחר יוקרה ואת מחיר הניסיון המועט ונפח העבודה הקטן ישלמו המטופלים.😱

אנונימי/ת
18.06.2024, 09:11

דוחפים חזק את האג'נדה הפרוגרסיבית שמעודדת שינוי מין רק לא מספרים למועמדים.ות שאחכ אין פוריות או חיי מין ויש רק דכאון ושיעור גבוה של אובדנות.

אנונימי/ת
18.06.2024, 13:50

קאום לוט
סוף המדינה היהודית
על חברי הכנסת הדתיים למנוע את זה או לפרוש מהממשלה החילונית

אנונימי/ת
20.06.2024, 19:14

במקום להשקיע ביחידות של כוויות מוכרות שהרי יש רק יחידה אחת כזאת בשיבא יחידות חשובות ומצילות חיים שכה נחוצות ולא מתוקצבות במקופ זה מתמרצים את הניתוחים הלא חשובים ואף מיותרים במיוחד כשהם מתוקצבים על ידי כספי ציבור . הכל כדי להיות באופנה ביחד עם הפרוגרס המבחיל ...
אבל מה יש לצפות ממשרד הבריאות. ראינו איך אותו משרד הפך מדינה שלמה למדינה בשבי של חברות התרופות בתקופת הקורונה ...