חדשות

Agent Hospital: ביה"ח הסיני שכולו רובוטים, גם הרופאים והאחיות

בסין החלו להפעיל מערכת סימולציה רפואית וירטואלית מבוססת AI, ראשונה מסוגה בעולם: 14 רופאים רובוטים וארבע אחיות רובוטיות יכולים לתרגל טיפול בכ-3,000 מטופלים וירטואליים ביום

בינה מלאכותית בשירות הרפואה. אילוסטרציה

חוקרים מאוניברסיטת צינגהואה בבייג׳ינג, סין, פיתחו לאחרונה Agent Hospital, מערכת סימולציה רפואית וירטואלית מתקדמת המונעת על ידי בינה מלאכותית (AI). המערכת, הראשונה מסוגה בעולם, נועדה לחולל מהפכה באופן שבו רופאים מתאמנים, חוקרים תרחישים קליניים ומשפרים את הטיפול הרפואי.

במתקן שנפתח בסוף חודש מאי, הצוות הרפואי – רופאים, אחיות ומטופלים - כולם רובוטים, סוכנים חכמים המופעלים על ידי מודל שפה גדול (LLM). הרופאים הרובוטים מתוכננים לאבחן מחלות ולגבש תכניות טיפול מפורטות, בעוד שהאחיות מתמקדות בתמיכה יומיומית. המערכת כוללת כעת 14 רופאים רובוטים וארבע אחיות רובוטיות.

בפרסום שעוסק במערכת "סוכן בית חולים" הסינית באתר Global Times אמרו החוקרים כי הודות ליכולת של המתקן להתפתח אוטונומית, רופאי הבינה המלאכותית יוכלו לתרגל טיפול בכ-3,000 מטופלים וירטואליים ביום ועד 10,000 מטופלים כאלה בתוך ימים ספורים, משימה שלרופאים אנושיים היתה לוקחת לפחות שנתיים. עוד אמרו כי בניסויים שערכו, רופאי ה-AI השיגו שיעור דיוק מרשים של 93.06% בשאלות המופיעות במבחן הרישוי הרפואי בארה"ב.

ראש צוות החוקרים, ליו יאנג, אמר כי המתקן יועיל הן לאנשי המקצוע הרפואי והן לציבור הרחב. סטודנטים לרפואה יוכלו להתאמן בהצעה של תכניות טיפול ללא חשש לפגוע במטופלים אמיתיים, ולתרגל באווירה נטולת סיכונים, מה שיוביל בסופו של דבר להכשרת רופאים מיומנים יותר.

לדבריהם, אפשרויות הסימולציה במתקן עשויות לתרום בעתיד לפיתוח שירותי טלהרפואה מקוונים משופרים, שבהם רופאים רובוטים שיכולותיהם הושבחו על ידי בינה מלאכותית יטפלו במטופלים אמיתיים. בנוסף, המתקן עשוי לשמש לחיזוי התפשטות, התפתחות ובקרה של מחלות מידבקות באזור נתון.

עם זאת, עדיין קיימים אתגרים משמעותיים. ד"ר דונג ג'יהונג מאוניברסיטת צינגהואה בבייג׳ינג הדגיש, כי בעוד שטכנולוגיית ה-AI יכולה לשפר את הדיוק והיעילות של שירותי הבריאות, היא אינה יכולה לספק טיפול וחמלה אישית כמו רופאים אנושיים. כל אחריות משפטית שעלולה לעלות במהלך הטיפול חייבת להיות מוטלת על הרופאים האמיתיים, ולא על מערכות ה-AI.

עוד צוין כי על מנת להבטיח שטכנולוגיית ה-AI לא תסכן את בריאות הציבור, יש להקפיד על ציות קפדני לתקנות הרפואיות הלאומיות, לאמת ביסודיות את בשלות הטכנולוגיה ולחקור מנגנונים לשיתוף פעולה בין AI לבני אדם.

"דמיינו אלפי מערכות רפואיות וירטואליות שיסייעו לשפר את הכשרת הרופאים ואת איכות הטיפול הרפואי, וכך בעקיפין יצילו מיליוני חיים. העתיד הזה מתקרב במהירות", סיכמו החוקרים.

נושאים קשורים:  טכנולוגיות רפואיות,  בינה מלאכותית,  סימולציה רפואית,  חדשות,  סין,  רובוט רפואי
תגובות
אנונימי/ת
18.06.2024, 14:00

ממתי רופאים אנושיים מספקים חמלה וטיפול אישי???