חדשות

שר הבריאות: "ה-WHO לא מאיים על ריבונות ישראל בתחום הבריאות"

מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה טוענת כי ארגון הבריאות העולמי מבקש להשתלט על ריבונות ישראל בנושא בריאות באמצעות אמנה שהוא מקדם | השר משה ארבל: "מדובר בשלל בדיות"

שר הבריאות משה ארבל. זכה לשבחים במהלך כהונתו הקצרה. צילום: חיים גולדברג/ פלאש 90

האמנה שמקדם ארגון הבריאות העולמי ליצירת מערכת מסייעת לשמירה גלובלית על בריאות, הסעירה את הרוחות ברשתות החברתיות עם חשש שארגון הבריאות העולמית מבקש להשתלט על ריבונות ישראל בנושא בריאות. קודם לכן פורסם בפברואר השנה דו"ח הישיבה השישית של ועדת הבדיקה של ארגון הבריאות העולמי לגבי תיקונים לתקנות הבריאות הבינלאומיות (2005) (IHR).

בהתייחסות לטיוטת האמנה, ביקש שר הבריאות משה ארבל להרגיע את הרוחות ואמר: "לצערי, מופצות שלל בדיות על מהות אמנת הבריאות הנדונה בימים אלה בארגון הבריאות העולמי ואני מציע לפעול באחריות ולא ליפול לחדשות הכזב הללו. ממשלת ישראל ומשרד הבריאות בפרט, בדומה למדינות אחרות, לא יוותרו על ריבונותה של מדינת ישראל - בייחוד בסוגיות הנוגעות לבריאות הציבור".

יוזמת ארגון הבריאות העולמי עלתה לתודעה בישראל לאחר שארגון מח"צ - מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה - פנה לחברי הכנסת על מנת שיתנגדו לאמנה, בטענה כי "ארגון הבריאות העולמי פועל להרחבת סמכויותיו באופן שיגביל את הריבונות של מדינת ישראל ויכפיף את מקבלי ההחלטות לארגון ולא למי שבחר אותם".

השר ארבל השיב: "מטרת האמנה היא לא ליטול ריבונות מאף מדינה – אף מדינה שמכבדת את עצמה לא תוותר על ריבונותה לקבל החלטות עבור אזרחיה בתחום בריאות הציבור. האמנה המדוברת נמצאת בשלביה הראשוניים, והיא נדונה באופן רחב מול כל המדינות החברות בארגון, לרבות ישראל, במטרה לקדם שיתופי פעולה מיטביים, זיהוי מוקדם של סיכון בריאותי וכלי מניעה וטיפול טובים יותר, שישמשו אותנו ככל שבעתיד תתפרץ מגיפה עולמית חדשה. כשהאמנה תושלם (הליך שכנראה יימשך מספר שנים), היא תובא לאישור הממשלה והכנסת, כמקובל, וישראל תוכל להחליט האם להצטרף אליה אם לאו".

נושאים קשורים:  שר הבריאות משה ארבל,  ארגון הבריאות העולמי,  פייק ניוז,  אמנה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
21.08.2023, 20:20

ברור שכן מאיים

אנונימי/ת
22.08.2023, 08:28

מאיים ועוד איך! הכול באיצטלה של בריאות הציבור וטובת הכלל , ארגון הבריאות העולמי מקדם חוקים דרקוניים לשפר את שליטתו. בסוף עוברים חוקים בנוכחות חבר כנסת אחד או שניים. מצב אבסורדי

23.08.2023, 16:45

אנונימוס, יש שר אחד בממשלה הזו שבאמת בא בשביל לעבוד וגם אותו אתה קוטל?