חדשות

חשש מהתפשטות מגפת כולרה בסוריה בעקבות רעש האדמה

צוותי החילוץ קיבלו הנחיות להרחיק מיידית את הגופות המחולצות מבין ההריסות, ולעטות מסיכות. עד כה נמנו בטורקיה ובסוריה 37,000 הרוגים כתוצאה מרעידת האדמה. ארה"ב השעתה זמנית את החרם הכלכלי כדי לאפשר הזרמת סיוע לאזרחים שנפגעו ברעש

מחנה פליטים בסוריה. תנאים סניטריים קשים. צילום: שאטרסטוק

בעקבות רעידת האדמה המסיבית שסבלה, גובר החשש בסוריה מפני התפשטות מהירה של מחלת הכולרה באזורים שספגו את הרעידה. כך מדווחת היום (ג') סמדר פרי ב"ידיעות אחרונות".

אתמול קיבלו צוותי החילוץ הוראה להרחיק במהירות את הגופות המחולצות מהריסות הבניינים. כן נצטוו כל צוותי החילוץ לעטות מסיכות בעת הפעילות. "אנחנו מתמקדים עכשיו בהוצאת הגופות ובהרחקתן, כדי למנוע התפרצות מחלות," הודיע בכיר בארגון ההצלה של "הקסדות הלבנות" הפועל בצפון סוריה, בלי סיוע של השלטונות.

במעבר הגבול באב אל־הווא איפשרו העברת 1,000 גופות של אזרחים סורים שמתו ברעידת האדמה בטורקיה. אחריהם הותר לשש משאיות הסיוע של האו"ם לעבור לאזורי הצפון, למרות שהנשיא אסד ויועציו מתעקשים ש"כל הסיוע יעבור דרך נמל התעופה של דמשק."

אלפי אזרחים סורים, מתוך סוריה ומחוצה לה, מתחו אתמול ביקורת קשה על התנהלותו של הנשיא אסד, שבביקוריו בעיר אל־חמה ובעיר לטקיה "הרעיף יותר מדי חיוכים והתעלם מהמצב הקשה", ו"העדיף לשבח, באוזני התושבים האומללים, את התמיכה הרוסית בסוריה, במקום להתמקד במצב הנורא בעקבות רעידת האדמה."

בתוך כך הודיעה ארצות הברית כי היא משעה זמנית את "חוק קיסר" שאוכף חרם כלכלי מלא על סוריה, בגלל רצח האזרחים, במטרה להעביר סיוע לתושבי האזורים שספגו את מהמכות הקשות בצפון המדינה. אבל הסיוע מתמהמה: סין שלחה שני מטוסי ציוד, שאחד מהם נבזז במלואו בנמל התעופה של דמשק. שלטונות סוריה מעכבים פתיחת חמישה מסופי גבול עם טורקיה, ועשרות משאיות סיוע מהקהילה האירופית והאו"ם ממתינות בתור ארוך לפתיחת מעברי הגבול.

לפי המידע האחרון, מספר ההרוגים בסוריה עלה אתמול ל-3,581. מניין ההרוגים בסוריה ובטורקיה יחד, נכון לעכשיו, חצה את רף ה-37,000 בני אדם, וצפוי עוד לעלות.

נושאים קשורים:  חדשות,  רעידת אדמה,  סוריה,  כולרה
תגובות
אנונימי/ת
19.02.2023, 14:36

אלוהים אתכם