מחקרים

מה רופאים יודעים על קנאביס רפואי?

נמצא כי רוב הרופאים מאמינים שלקנאביס שימושיים רפואיים מגוונים, אך מיעוט מהם יודעים עבור אילו מצבים יש מידע מדעי מהימן על אודות השימוש

השימוש בקנאביס רפואי הינו חוקי ב-33 מדינות בארצות הברית. רופאים יכולים לשחק תפקיד חשוב בסיוע למטופלים לגשת ולהעריך תועליות וסיכונים אפשריים הקשורים לשימוש בקנאביס רפואי. בהתאם לכך, במחקר זה העריכו את האמונות וההרגלים של רופאים בנוגע לקנאביס.

מידע נאסף מ-1,506 רופאי משפחה, פנימאים, אונקולוגים ואחים ואחיות שהגיבו לשאלון אינטרנטי בשם DocStyles ב-2018. השאלון בחן את השימושים הרפואיים וההרגלים המקושרים לקנאביס, וכן את הידע של הרופא בנוגע למצב החוקי של קנאביס במדינת המגורים שלו. החוקרים השתמשו ברגרסיה לוגיסטית על מנת להעריך קשרים רב-משתניים עבור התעניינות, הערכה והמלצה על שימוש בקנאביס.

תוצאות המחקר הדגימו כי מעל שני שלישים (68.9%) מהרופאים שענו על השאלון מאמינים כי לקנאביס סגולות רפואיות, ומעל רבע מהם (26.6%) גם המליצו למטופלים שלהם לצרוך קנאביס. עבור רופאים שמאמינים כי לקנאביס סגולות רפואיות היתה הסתברות מתוקננת גבוהה פי 5.9 (רווח בר-סמך של 95%, 3.9-8.9) שימליצו למטופל על שימוש בקנאביס. אמונותיהם של הרופאים בנוגע לתועלת של שימוש בקנאביס לא בהכרח תאמה למידע המדעי העדכני. כמעט שני שליש (60%) מהרופאים טעו בנוגע למצב החוקי של קנאביס במדינתם.

מסקנת החוקרים הייתה כי בעוד שרופאים רבים מאמינים שלקנאביס שימושים רפואיים, רבים מהם לא יודעים אילו ראיות מדעיות יש בנושא ומה המדיניות בנוגע לקנאביס במדינת מגוריהם. בהינתן והרופא אחראי להמליץ על קנאביס רפואי, ברוב המדינות בהן השימוש בו הוא חוקי, יש צורך להמשיך וללמד אותם על ההשפעות הבריאותיות של השימוש בקנאביס.

מקור:

Gillian L. Schauer, et al. (2022) “Clinician Beliefs and Practices Related to Cannabis.” Cannabis and Cannabinoid Research, Aug 2022. Vol. 7, Issue 4, p. 508-515. doi.org/10.1089/can.2020.0165

נושאים קשורים:  מחקרים,  קנאביס,  לגליזציה
תגובות