חדשות

ארגוני רופאים וחולים דורשים מהממשלה הקמת ועדת בריאות בכנסת

80 ארגוני רופאים ועמותות חולים פנו לראש הממשלה בתביעה להפעיל ועדת בריאות נפרדת לוועדת העבודה והרווחה | יו"ר ארגון רופאי המדינה: "העיסוק בבריאות חייב להיות פול טיים ג'וב"

ד"ר זאב פלדמן, סגן יו"ר הר"י ויו"ר אר"ם. "אל תתבלבלו במספרים". צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90

80 ארגוני רופאים וחולים פנו אתמול (ד') לראשי מפלגות הליכוד וכחול-לבן בתביעה: התחייבו להקים במהירות ועדת בריאות בכנסת. בפנייה מודגש שיש צורך שזו תהיה ועדה נפרדת מזו שפעלה עד כה ונשאה את השם "ועדת הרווחה, העבודה והבריאות".

בפנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הליכוד וליו"ר הכנסת בני גנץ מכחול-לבן נאמר: "לא יעלה על הדעת כי דווקא בעת הזו, הוועדה הכי נחוצה והכי קריטית איננה מוזכרת במסמך כינון קווי היסוד של ממשלת החירום". הארגונים חברו ל"פורום 5 מיליארד" - פורום החירום שהוקם הרבה לפני שפרצה מגיפת הקורונה כדי לשנות את מדיניות הייבוש התקציבי ממנו סבלה מערכת הבריאות.

בין הארגונים ששותפו בפנייה: ארגון רופאי המדינה בהסתדרות הרפואית, הסתדרות האחיות והאחים, עמותת נפגעי אירוע מוחי בישראל והאגודה לזכויות החולה.

"מפלגותיכם", נאמר בפנייה לנתניהו ולגנץ, "התחייבו במהלך הבחירות להשקעה משמעותית בתחום הבריאות וזאת לאור מצבה העגום של המערכת בשנים האחרונות. אין ספק שנדרשת פעילות פרלמנטרית משמעותית לשם כך, ולכן לא רק שיש לוועדה זו מקום, אלא שיש מקום להפרידה מוועדת הרווחה והעבודה ולהעמידה כוועדה בפני עצמה. במיוחד בעת הזאת".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה (אר"מ), המשמש גם כמ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר בהקשר לפנייה: "אסור שתקרה שנית ההזנחה של המערכת כפי שקרה בשנים האחרונות. העיסוק בבריאות  חייב להיות 'פול טיים ג'וב' והוועדה, שמחלקת את זמנה עם הרווחה ועם נושאים בתחום העבודה, לא משקיעה את מיטב זמנה במערכת הבריאות. מגיפת הקורונה לימדה אותנו שבלי מערכת בריאות איתנה, אין מערכת כלכלית והדבר משפיע על כלל הציבור".

עוד אמר פלדמן כי "השירותים בתום הבריאות שקיבלו אזרחי ישראל בשנים האחרונות – הידרדרו. זמני ההמתנה למומחים התארכו. הצפיפות במחלקות האשפוז נמשכו וחולים המאושפזים במסדרונות נראים בבתי חולים רבים. לא היתה היערכות מספקת למתן מענה לבעיית הזדקנות האוכלוסיה. ועדת בריאות שתתמקד בנושאים הקשורים בבריאות תוכל לדרבן את הממשלה לפעולה נכונה לצורכי מערכת הבריאות".

שמוליק בן-יעקב, יו"ר האגודה לזכויות החולה, הוסיף: "גנץ ונתניהו התחייבו בפני הציבור להשקיע במערכת הבריאות. הם עשו זאת לפני הבחירות וגם בזמן מגיפת הקורונה. כולם יודעים כעת כמה חשוב שתהיה מערכת בריאות חזקה. אם לא היינו משטיחים את עקומת התחלואה בקורונה, מערכת הבריאות לא היתה מסוגלת להתמודד עם  מספר אדיר של חולים.

"אני לא מבין איך אין היום ועדת בריאות בכנסת", אמר בן-יעקב. "ההסבר היחיד שלי הוא שנפלה טעות היסטורית וחייבים לתקן אותה. הגיע הזמן לתעדף מחדש את הצרכים ולבצע פעילות פרלמנטרית משמעותית בתחום".

נושאים קשורים:  פורום 5 מיליארד לבריאות,  ד''ר זאב פלדמן,  שמוליק בן יעקב,  חדשות,  בנימין נתניהו,  בני גנץ,  ועדת הבריאות של הכנסת
תגובות
אנונימי/ת
09.05.2020, 17:01

עוד ועדה.
לאחר שישארו מעט חברי כנסת פנויים ממשרות שר/ סגן שר/ משנה ל-, הם יצטרכו להתרוצץ בין הועדות השונות.
מסופקני אם תצמח תועלת רבה מועדה נוספת של פוליטיקאים.