חדשות

"מכבי": עלייה חדה בתחלואת דלקת ריאות גם בחודשי הקיץ

"מכבי" רשמה עלייה של 57% במבוטחי הקופה שאובחנו עם דלקת ריאות לעומת התקופה המקבילה אשתקד | גם שיעור הביקורים במיון פנימי ובמיון ילדים מעל הממוצע הרב-שנתי

דלקת ריאות, צילום ריאות (צילום: אילוסטרציה)

בחודשים האחרונים נרשמה בישראל עלייה במאובחנים בדלקת ריאות. כך עולה מניתוח נתונים של מבוטחי קופת החולים מכבי. על נתוני התחלואה בדלקת ריאות של מבוטחי קופת החולים מדווח הבוקר (א') אדיר ינקו ב-ynet.

על פי המדווח, בין החודשים ינואר למאי השנה נרשמה עלייה של 57% במבוטחי הקופה שאובחנו עם דלקת ריאות לעומת החודשים המקבילים בשנת 2023. בעוד שבשנה שעברה אובחנו באותו פרק זמן כ-9,000 מבוטחים עם המחלה, השנה אובחנו כ-14 אלף. 41% מכלל המאובחנים השנה הם בני נוער וילדים.

כפי שפורסם בדוקטורס אונלי בשבוע שעבר, נתוני משרד הבריאות מראים (נכון לתחילת חודש יוני) כי בקהילה נרשמה עלייה בתחלואה בשיעורי הפניות בשל דלקת ריאות בכלל ובקרב תינוקות מתחת לגיל שנתיים בשיעור מעל הממוצע הרב שנתי. גם אחוז הביקורים הן במיון פנימי והן במיון ילדים מצוי מעל לממוצע הרב-שנתי.

על פי נתוני משרד הבריאות לא רק שתחלואת דלקת הריאות השנה הגבוהה ביותר מאז שנת 2019, אלא שהיא רשמה שיאי אבחונים גם בחודשים שבהם בדרך כלל שכיחותה דועכת.

ד"ר ערן רוטמן, ראש חטיבת הבריאות ב"מכבי", המצוטט בכתבה, מציין כי "העלייה החדה נובעת מתחלואה נגיפית נשימתית קשה יותר השנה בשילוב של ירידה בהתחסנות השנתית לשפעת בכל הארץ, וזאת בנוסף להתפשטות עולמית של חיידק המיקופלזמה שמהווה גורם שכיח לדלקת ריאות. בסופו של דבר, אחד הסיבוכים של שפעת זה דלקת ריאות. למעשה, זה הסיבוך המשמעותי וזה גם מה שמביא אוכלוסיות קשות כמו קשישים לתמותה משפעת".

ד"ר רוטמן מוסיף כי "תחלואת החורף החלה השנה בשלב מאוחר לעומת השנה שעברה, ולכן מה שקרה בחודש מאי אשתקד, קרה בשנה החולפת כבר בחודש אפריל. ועדיין, גם כשמשווים לחודש אפריל 2023 העלייה החדה אבסולוטית, הן מבחינת כמות האבחנות והן מבחינת כמות ההפניות למיון".

נושאים קשורים:  דלקת ריאות,  קופת חולים מכבי,  חדשות,  ד"ר ערן רוטמן,  משרד הבריאות,  חיסונים לשפעת
תגובות