חדשות

המכון לרפואה משפטית מגייס פתולוגים מהודו ומארה"ב

בעקבות התפטרות רופאים מהמכון, פורסמה מודעה לגיוס רופאים מחו"ל | גורם במשרד הבריאות: "התנהלות מסוכנת חסרת תקדים – אם יחסרו רופאים בבתי החולים, גם אז יביאו רופאים מהודו?"

רופאים במכון לרפואה משפטית באבו כביר בתל אביב. צילום חיים גולדברג/ פלאש 90

המכון לרפואה משפטית מנסה לגייס רופאים משפטיים מחו"ל במקום הרופאים הישראלים שהודיעו על התפטרותם מהמכון. כך דיווח אתמול (ד') אדיר ינקו ב-ynet.

על פי הדיווח, גורם בכיר במכון אמר כי ארבעה רופאים מחו"ל נענו לקריאה ורוצים להצטרף למכון הישראלי. כפי שדווח בדוקטורס אונלי, שלושה מתוך חמשת הרופאים הבכירים שעובדים היום במכון הגישו לאחרונה מכתבי התפטרות.

ממודעת הגיוס שנשלחה לקולגות ברחבי העולם עולה כי במכון מציעים לרופאים שיגיעו כיסוי על הוצאות הנסיעה שלהם לישראל ועל מגורים. מהמודעה עולה כי הרופאים מחו"ל יועסקו לשישה עד 12 חודשים באמצעות רישיון רפואה ישראלי זמני.

כזכור, לאחר השבעה באוקטובר הגיעו רופאים פתולוגיים להתנדב במכון לרפואה משפטית כדי לסייע במלאכת זיהוי הגופות. בין המועמדים להחליף את הרופאים הישראלים: רופאים מהודו ומארה"ב. ההערכה היא כי בסופו של דבר ייקלטו כשלושה רופאים.

גורם במשרד הבריאות המצוטט בכתבה אמר כי גיוס הרופאים מחו"ל מהווה תקדים מסוכן: "עכשיו יהיו חסרים רופאים באחד מבתי החולים, אז יביאו רופאים מהודו? זה הפתרון של משרד הבריאות? זו התנהלות מוזרה ואני לא חושב שיש לזה תקדים".

עוד אמר אותו גורם: "מדובר על רופאים שיעשו עבודת שגרה, וזה עומס אדיר גם על הצוות כי צריך להכשיר אותם ולהסביר להם איך המערכת עובדת. הרופאים הזרים הללו יעידו בבתי משפט? הרי צריך להצמיד להם מתורגמן, וגם זה עולה כסף. למה לא להשקיע את הכסף הזה במתמחים? המכון הגיע למצב הזה כי מתמחים עוזבים כל הזמן והרופאים היו בקריסה כבר באוגוסט, עוד לפני שבעה באוקטובר. יש עלייה במספר המקרים שהרופאים מטפלים בהם וירידה במספר הרופאים שעושים את זה. לא מגיעים מתמחים חדשים ואחרים לא מסיימים ובמקביל יש בעיה של ניהול".

נושאים קשורים:  המכון הפתולוגי,  המכון לרפואה משפטית,  גיוס רופאים,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
10.05.2024, 09:57

טוב... מה הציפיה... שכר הרופאים נמוך ברפואה הציבורית, אז נעלה שכר? מה פתאום... תפגעו בשכר הרופאים בביטוחים, בקופות החולים, בעבודה הפרטית ואז הם יחזרו לצבתי החולים והמכונים.... מה זה לא קורה? אופאים עוזבים את הארץ?! מפתיע