ישראל במלחמה

יו"ר הר"י לארגוני הבריאות בעולם: "החטופים בסכנת חיים"

רופאיהם של חטופים בעזה הציגו את הבעיות הרפואיות המעמידות אותם בסכנה ללא טיפול רפואי | דורשים מארגוני הבריאות העולמיים לכבד את שבועת הרופא ולהתערב למען שחרורם

"אני מסתכל על הסרטון שלו וזה שובר אותי, הוא נראה חיוור עם עיניים שקועות ושחורות" - דברי רופאו של יגיל יעקב בן ה-13 שנמצא בשבי החמאס. צילום: מתוך youtube

"החטופים בסכנת חיים. הם זקוקים לטיפול רפואי באופן מיידי. אל תפרו את שבועתכם כרופאים, טפלו בהם עכשיו" - קריאה זו יצאה ממסיבת עיתונאים משותפת שכינסו ההסתדרות הרפואית, היו"ר פרופ' ציון חגי והמנכ"לית עו"ד לאה ופנר עם מטה משפחות החטופים והנעדרים, שנערכה אתמול (ד') אחה"צ בתל אביב.

עיתונאים מישראל ומכל העולם שהשתתפו באירוע שמעו על הסכנות הרפואיות הנשקפות לחטופים ואת הדרישה מארגוני הבריאות העולמיים להתערב למענם ולהכניס מיידית טיפול רפואי מציל חיים לעזה כמו את הדרישה מארגוני הבריאות העולמיים ושרי הבריאות מרחבי העולם לכבד את שבועת הרופא ולהתערב למען סיוע הומניטרי, טיפול רפואי ושחרורם של החטופים.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' חגי, קרא לארגוני הבריאות הבינלאומיים ודחק בהם לפעול למען החטופים. מסיבת העיתונאים התקיימה באנגלית. לצד פרופ' חגי דיברו ראש מערך הרפואה של מטה החטופים, פרופ' חגי לוין, ורופאיהם של כמה מהחטופים.

פרופ' חגי קרא לקהילה הרפואית, לרופאים ולארגוני זכויות אדם ולקהילה הבינלאומית לדאוג לסיוע לחטופים. "כשהעולם מתמקד בסיוע הומניטרי לעזה, שכחנו את המצב הבריאותי של החטופים. אני קורא לארגון הבריאות העולמי, אל תשכחו את מי שצריך אתכם עכשיו יותר מתמיד. אל תיתנו לחטיפת תינוקות וחולים להיעשות אפשרות בעולמנו. אני מבקש מהצלב האדום ואני קורא לכל המנהיגים של העולם החופשי והקהילה הבינלאומית, ודאו שהחטופים מקבלים טיפול רפואי והחזירו אותם הביתה"

פרופ' חגי ציין כי הרופאים המומחים בעזה קיבלו הכשרה בישראל, אך ניתקו קשר כי קשר עם ישראל כי קשר כזה נחשב לבגידה.

פרופ' לוין, ראש מערך הרפואה במטה משפחות החטופים, דיבר על הצורך בטיפול רפואי דחוף עבור חלק מהחטופים, ביניהם ילדים, מבוגרים, חולים, נכים ואנשים עם צרכים מיוחדים. "מי מתייחס אליהם? הם ימותו בלי סיוע רפואי", אמר. הוא קרא גם לארגוני הבריאות בקטאר, במצרים ובטורקיה להצטרף לקריאה לשחרור החטופים. "אל תעמדו מנגד, אל תפרו את שבועת הרופא. תעמדו יחד איתנו, אנשי הבריאות, עבורם".

פרופ' ארנון אליצור, מנהל המכון לאלרגיה, אימונולוגיה וריאות ילדים במרכז הרפואי שמיר, המטפל זה שנים ביגיל יעקב בן ה-13, שנחטף מקיבוץ ניר עוז, דיבר על החשש בחשיפה של יגיל אפילו לכמות קטנה של בוטנים שעלולה להיות קטלנית עבורו כשאין ברשותו מזרק אפיפן. הוא התייחס למראהו של יגיל בסרטון ששחרר ארגון הג'יהאד בשבוע שעבר: "כשאני מסתכל על התמונה של יגיל כמו שאני מכיר אותו, ואז מסתכל על הסרטון שלו שפורסם, זה שובר אותי, הוא נראה חיוור עם עיניים שקועות ושחורות.

"נסו לדמיין את הילד הזה, לבד, מפחד, במנהרה, אני לא יודע מה נותנים לו לאכול שם, אבל הוא לא יכול לדעת שבמה שהוא אוכל אין שום בוטנים. אני קורא לרופאים בכל העולם ולארגוני אלרגיה לקרוא לשחרורו המיידי או לפחות לביקורים קבועים של נציגי הצלב האדום".

ד"ר שרון קלייטמן, רופא המשפחה של דיצה הימן, יפה אדר, אריה זלמנוביץ' וחיים פרי, ציין כי חיים פרי סובל מבעיות לב וסקולריות, ליפה אדר יש סיבוך בלב שדורש טיפול תרופתי ולאריה זלמנוביץ' יש סוכרת, בעיות כליות ובעיות לחץ דם. "אנחנו צריכים לטפל בהם עכשיו. אנחנו צריכים לתת להם תרופות. תעזרו לי לעזור למטופלים שלי, למשפחה שלי. אם לא נעשה כלום, אנחנו גם אחראיים".

נושאים קשורים:  חטופים,  עזה,  ההסתדרות הרפואית,  שבועת הרופא,  סיוע הומניטרי,  ישראל במלחמה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
17.11.2023, 09:32

איזה יופי…ממתי אתם חושבים שלמישהו הכפת מאיתנו בכלל? הפסיקו להתבחיין. מה שעובר בראש של אמון רופאים באולם זה: טוב שזה לא קורה לנו, זה קורה אי שם…
ניהלתי התכתבויות רבות עם רופאים ממדינות שונות: אתם לא תאמינו איזה תגובות קבלתי לפעמים: ״מגיע לכם רוצחים״, ״מה אתם חושבים, גרמתם למוות של אנשים חפים מפשע בעזה ועכשיו בוכים לעזרחיים החולים שלכם שם?״ ואד ואוד. לדעתי הצנוע צריכים להפסיק מייד לבכות בכל הארוצים. שקט! רק נותנים שימחה לאויבים שלנו. איפה צלב האדום? איפה רופאים ללא גבולות? אין! אז למי בדיוק אתם פונים? לא מבינים שפה זה מזרח התיכון? פה ״מנגבים חומוס לא אוכלים סושי״. עצרו! די!

אנונימי/ת
17.11.2023, 09:45

לדעתי צריך לבקש מהיטלר ועוזריו שיפסיק להרוג ולשרוף יהודים ללא סיבה. זה לא הומני.
הרי צריכה לפנות דחוף לפרופ מנגלה

אנונימי/ת
17.11.2023, 22:20

רופאים ללא גבולות זה סניף של החמאס

אנונימי/ת
22.11.2023, 14:39

הר"י שכחו אולי לציין את כל הנשים שעברו התעללות מינית מחרידה, שגם לה השלכות בריאותיות משמעותיות?