מחקרים

נוגדן בי-ספציפי חדש לטיפול בזיהום קשה עם אצינובקטר באומאני

ממחקר אשר פורסם לאחרונה עולה כי נוגדן בי-ספציפי חדש כנגד הקפסולה של אצינובקטר באומאני הינו בעל יעילות מוגברת, וזאת ביחס לכל אחד מהנוגדנים המקוריים ביחד או לחוד

נוגדנים (איור: אילוסטרציה)
נוגדנים (איור: אילוסטרציה)

לאחרונה דווח על פיתוחם של נוגדנים מונוקלונאליים (monoclonal antibodies – mAbs) אנטי-קפסולרים אשר יכולים לשמש לטיפול בזיהום של Acinetobacter baumanii.

במסגרת מחקר אשר ממצאיו פורסמו לאחרונה בכתב העת The Journal of Infectious Diseases ביקשו החוקרים לבחון האם mAb בי-ספציפי (bispecific mAb – bs-Ab) יכול לשפר את האווידיות והיעילות תוך כיסוי זנים מקסימלי.

mAb 65 הומאני שוכפל לכדי מקטע משתנה בעל שרשרת בודדת (single-chain variable fragment) וחובר ל-mAb C8 הומאני, וזאת תוך איחוד הפאראטופים שלהם לכדי bsAb בודד (C73). החוקרים בחנו את היכולת של bsAb C73 בכיסוי זנים, אפיניות, אופסוניזציה (ex vivo) ויעילות (in vivo), תוך השוואת לנוגדנים המקוריים יחד ולכוד.

תוצאות המחקר הדגימו כי ל-bsAb החדש ישנו כיסוי זנים, אפיניות, יכולת אופסוניזציה ויעילות (in vivo) עליונה, וזאת ביחס לכל אחד מהנוגדנים המקוריים יחד ולכוד.

ממחקר זה עולה כי נוגדן דו-ספציפי ממקור אדם המכוון לקפסולה ל-Acinobacter baumanii הינו בעל פוטנטיות וכיסוי זנים רחב. ה-bsAb משפר את כדאיות הפיתוח תוך צמצום מספר המרכיבים הנדרשים לייצור תרופה חדשה ומבטיחה לטיפול בזיהום אשר הינו קשה לטיפול.

מקור:

נושאים קשורים:  מחקרים,  אצינטובקטר באומני,  נוגדנים,  נוגדנים מונוקלונאליים
תגובות