חדשות

"סורוקה": שירות חדש לטיפולי שיניים משקמים ומורכבים לחולים בסיכון

בית החולים מסר, כי לאוכלוסיות בסיכון כמו חולי לב וסוכרת, מושתלי איברים ועוד, יש להתאים את טיפול השיניים הנדרש בהתאם למצבם ולבחון בקפידה את אופי הטיפול

כירורגיית פה ולסת, שיניים (צילום: אילוסטרציה)

שירות חדש להערכה ולטיפולי שיניים משקמים בחולים מורכבים ובסיכון רפואי נפתח במערך פה ולסת במרכז הרפואי "סורוקה" בבאר-שבע; כך הודיע באחרונה בית החולים.

ד"ר סיון קארס (צילום: "סורוקה")

באוכלוסייה המוגדרת כנמצאת בסיכון נכללים: חולים במחלות לב שונות; חולים במחלות הכבד והכליות; חולי סוכרת להם נטייה מוגברת לעששת וזקוקים לפתרונות ייחודיים לבעיות בשיניים ובחניכיים; מטופלים הנוטלים באופן קבוע תרופות לדילול דם ונמצאים בסיכון לדימום רב במהלך הטיפול הדנטלי; מושתלי איברים המוגדרים כבעלי סיכון רפואי; אנשים שעברו אירוע מוחי; אנשים הסובלים ממחלות כרוניות קשות וחולים אונקולוגיים שעברו טיפולי כימותרפיה או הקרנות.

בית החולים מסר, כי לאוכלוסיות אלו יש להתאים את טיפול השיניים הנדרש בהתאם למצבם, ולבחון בקפידה את אופי הטיפול, התאמתו והשלכתו על הפה ועל המערכות האחרות בגוף.

נדרשת הערכת סיכונים ועל הרופא המטפל להיות מיומן ומנוסה בקבלת כל המידע הרלוונטי מהמטופל, כמו פרטים על המחלה ממנה הוא סובל, מצבו הגופני והתרופות שהוא נוטל.

את השירות מעניק בבית החולים ד"ר סיון קארס, דוקטור לרפואת שיניים בעל D.M.D ברפואת שיניים ותואר שני M.P.A במנהל מערכות בריאות.

ד"ר קארס הסביר: "השירות החדש לטיפולי שיניים משקמים לחולה עם המורכבות הרפואית, נולד מתוך צורך שזוהה באוכלוסייה. מטופלים אלו לא תמיד זוכים למענה נכון ברפואה הקהילתית, הפרטית או ציבורית – וכל זאת בשל מורכבות הנושא. כיום, מטופלים אלו מקבלים מענה תחת קורת גג אחת עם המעטפת הרפואית והמקצועית של בית החולים. הם מקבלים שירות וטיפול בסטנדרטים הגבוהים ביותר, בשילוב גישות ושיטות עבודה, חומרים, ציוד ומעבדות מהטובות ביותר שבמערך פה ולסת". השירות ניתן מחוץ לסל ובתשלום, נמסר מבית החולים.

נושאים קשורים:  חדשות,  טיפולי שיניים,  חולים בסיכון,  המרכז הרפואי "סורוקה",  עששת
תגובות