חדשות

"ל-AI הסיכוי הגדול ביותר לחולל מהפכה במדעי הרפואה"

פרופ' גבי ברבש, מנכ"ל המיזם הלאומי פסיפס לרפואה מותאמת אישית, התייחס ליתרונות הבינה המלאכותית ברפואה בוועידת אמזון לשירותי ענן שנערכה אתמול בתל אביב

פרופ גבי ברבש, מנכ"ל המיזם הלאומי לרפואה מותאמת אישית בוועידת אמזון לשירותי ענן. צילום: יח"צ

"בניגוד לחששות המלווים את ההתפתחות המואצת של הבינה המלאכותית, ברפואה היא תחולל מהפכה חיובית". את הדברים אמר פרופ' גבי ברבש, מנכ"ל פסיפס, המיזם הלאומי לרפואה מותאמת אישית, בוועידת אמזון לשירותי ענן, שנערכה באקספו תל אביב.

פרופ' ברבש תיאר כמה מהדיווחים בשנים האחרונות, ביניהם דיווח לפיו הצליח מחשב לאבחן ברשתית העין מחלות כמו פרקינסון, סוכרת ומחלת לב, חמש עד שבע שנים לפני שהיה להן ביטוי קליני. "השילוב של AI וביג דאטה ברפואה טומן בחובו את הסיכוי לשלב הנדסה בביולוגיה וברפואה, וכשמערכת כלשהי הופכת הנדסית, היא משתפרת בקצב אקספוננציאלי", הוסיף ברבש.

"פסיפס", המיזם החדשני שבראשו עומד ברבש, הוקם אשתקד כחלק מאסטרטגיית הבריאות הדיגיטלית של מדינת ישראל וכבר חצה את רף 24,000 המתנדבים שנתנו דגימות דם במוקדים ברחבי הארץ. המיזם מסייע לזהות מחלות בשלב מוקדם יותר ולהתאים להן טיפול מהיר ויעיל יותר.

הצטרפות מתנדבים נוספים למיזם מסייעת להקמת מאגר קליני-גנטי לאומי שישמש למחקרים רפואיים מתקדמים. למתנדבים מוענקת בדיקה גנטית ללא עלות וניתנת להם האפשרות לבחור לקבל מידע על הימצאו של גן המצביע על צורך בדיווח רפואי (לפי הגדרת הקולג' האמריקאי לגנטיקה). במקרה כזה ובכפוף להסכמת המתנדב, יוזמן לייעוץ חינם והמלצה לטיפול על ידי ארגון הבריאות שבו הצטרף. פרופ' ברבש הוסיף כי ההצטרפות למיזם מתאפשרת בשלב זה למבוטחי קופת חולים כללית בלבד מעל גיל 18.

נושאים קשורים:  פרופ' גבי ברבש,  בינה מלאכותית,  חדשות,  מיזם פסיפס
תגובות
אנונימי/ת
28.06.2024, 11:39

אם ברבש בעד- אני בטוח ש AI זו שגיאה קולוסאלית.

אנונימי/ת
28.06.2024, 23:10

אם הוא בעד אז יש שם גם אינטרס כספי עמוק.
איסוף מידע גנטי שאפשר למכור לחברות תרופות במסווה של מחקר