חדשות

רופאים ומנהלי בתי חולים בעצרות המחאה: "די לאלימות המשטרה"

מאות רופאים השתתפו היום בעצרות המחאה לגינוי אלימות המשטרה בהפגנות | פרופ' יצחק קרייס: "לא יכולה להתקיים חברה דמוקרטית אם לאדם אין הזכות להביע את דעתו ולחזור הביתה בשלום מבלי להיות קורבן לאלימות"

עצרת מחאה נגד אלימות המשטרה בקריה הרפואית רמב"ם. צילום: דוברות ביה"ח

בבתי החולים בארץ ערכו הבוקר עצרות מחאה נגד אלימות השוטרים נגד רופאים ומפגינים במחאות למען שחרור החטופים ונגד ממשלת ישראל. בעצרת שנערכה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, אמר מנהל המרכז הרפואי, פרופ׳ יצחק קרייס: "היום אנחנו משמיעים את הקול שלנו, כמוסד שחרת על דגלו ערכים של דו קיום, שוויון, חברה חופשית וערכית. זה גם הקול שלנו כישראלים וישראליות, והקול הזה אומר היום: די לאלימות משטרתית".

פרופ' קרייס הוסיף: "לא יכולה להתקיים חברה דמוקרטית, ערכית וחופשיה אם לאדם אין את הזכות להביע את דעתו ועמדותיו בצורה בטוחה שבסופה הוא יכול לחזור הביתה בשלום ולא להיות קורבן לאלימות".

עצרת המחאה התקיימה בלובי בניין ההנהלה של "שיבא" ובה השתתפה גם ד״ר טל וייסבאך מ"שיבא", הרופאה שנפגעה קשות בעינה מפגיעת מכת״זית ביום שני שעבר בהפגנה בירושלים.

פרופ' זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירוגיה ילדים ב"שיבא", הזכיר בדבריו כי אתמול הופעלה אלימות כנגד עיתונאית בזמן שסיקרה את ההפגנות. "אמר לי מי שכתב את נהלי הפעלת המכת"זיות, ניצב בדימוס, כי המשטרה מפרה את הנהלים באופן בוטה".

ד"ר פלדמן הזכיר את המכתב ששלח איגוד רופאי בריאות הציבור אף אוזן גרון ועיניים שהתריע בנוגע לשימוש במכת"זיות ולפגיעות גופניות חמורות ואמר "הנה אנו רואים שאזהרותיהם התגשמו. טל וייסבאך, חברתנו, נפגעה בשבוע שעבר מכינון ישיר של זרם מכת"זית למרות שלבשה וסט מזהה, למרות שהיתה כבר על הרצפה, למרות שהלכה בניגוד לכיוון המאיים מבית ראש הממשלה והלאה במעלה רחוב עזה, ואחרי שהיא נפלה כבר, מי שהפעיל את המכת"זית הפעיל את הזרם בכינון ישיר עליה. אני כתבתי למפכ"ל ודרשתי להפסיק לאלתר את השימוש במכת"זיות בצורה הזו עד שתיבדק צורת ההפעלה, יחודדו ויוטמעו מחדש נוהלי השימוש בהם. טרם זכיתי למענה".

בעצרת שנערכה במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, אמרה יו"ר ועד הרופאים ד"ר אירית מריטיק, כי היא מקווה שזו עצרת אחרונה בנושא אלימות משטרית – "העצרת נועדה להבטיח שהרופאים יוכלו לתת טיפול, בלי קשר לדעתם הפוליטית, כשצריך".

בעצרת המחאה שנערכה בבית החולים איכילוב בתל אביב, עליו דיווח אדיר ינקו ב-ynet, תקף פרופ' מיגל גלטשטיין, רופא ילדים בכיר במיון את השר הממונה על המשטרה: "יש לנו שר טיקטוק שתלה את התמונה של ברוך גולדשטיין בסלון ביתו. אם אנחנו לא נילחם ונמשיך להציג פה מצגות פאואר פוינט - לא יקרה פה כלום. אנחנו צריכים להילחם ולשבות". ד"ר אור גורן, מנהל חדרי ניתוח, התריע כי הרופאים עלולים לכפות שביתה על ההסתדרות הרפואית.

מנהל המרכז הרפואי תל אביב, פרופ' רוני גמזו, אמר בעצרת שבה נכחו כ-150 רופאות ורופאים: "העמדה שלנו היא ברורה ולא מגמגמת. הייתי רוצה שכל ההנהלות יעקבו אחרינו כי יש לנו דאגה אמיתית ממה שקורה".

ביקורת על המענה החלש של ההסתדרות הרפואית נשא פרופ' עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי ב"איכילוב: "אני מקבל את הסרטון של אודי בהרב, רופא בן 74 שרכן על המדרכה שטיפל בפצועה. שום לפיד לא היה לו ביד ופתאום רואים עשרה שוטרים מרביצים לו. שר הבריאות היה בקשר, מנכ"ל משרד הבריאות היה בקשר איתנו. מי לא היה איתנו בקשר? נציג ההסתדרות הרפואית, הארגון שלי - לא הרגשתי שהוא תומך בי. בדמוקרטיה אמורים לאפשר לאנשים להפגין וזו לא התחושה שקיבלנו. אתמול בערב הגענו למצודת זאב והודלקה מדורה שלא מסכנת אף אחד".

הוא הוסיף לגבי ההסתדרות הרפואית, "אני מצפה שנציגי הר"י יהיו הראשונים בבית המעצר וכשטל נפצעת, אני מצפה שנציג הר"י יהיה הראשון שיחכה לה. כאשר רופא נפצע בצורה כזו אני מצפה שנציגי הר"י יהיו שם".

נושאים קשורים:  שיבא,  איכילוב,  פרופ' יצחק קרייס,  פרופ' רוני גמזו,  אלימות כלפי רופאים,  משטרת ישראל,  אלימות,  הפגנות,  רמב"ם,  חדשות,  מחאה
תגובות
אנונימי/ת
24.06.2024, 21:21

מחאה מוצדקת נגד אלימות המשטרה

אנונימי/ת
25.06.2024, 20:28

מחאה לא מוצדקת בעליל.

מפגינים שמשתתפים בהפגנה אלימה, לוקחים על עצמם את האחריות האישית על מעשיהם.
אין קשר למקצועם ולנזקים שנגרמו להם.
מפגין הוא מפגין.

26.06.2024, 16:36

"מחאה" ??
סתם פוליטיזציה בגרוש.
הר"י, איבדתם את השכל הישר.

אנונימי/ת
30.06.2024, 14:15

די לאלימות המפגינים שהורסים לנו את החיים
הרופא שמשתתף בביזיון הזה הוא אחד מהם ולא משנה איזה מקצוע יש למשתתף

אנונימי/ת
30.06.2024, 14:17

תפסיקו מחאות, תתחילו לעבוד