חדשות

עלייה חדה במספר הילדות שמקבלות מחזור שנתי לפני גיל 11

מחקר חדש חושף: ירידה משמעותית בתחילת גיל המחזור אצל בנות בארה"ב ב-50 השנים האחרונות | לגיל מוקדם יותר למחזור ראשון השלכות שליליות, ביניהן סיכון מוגבר למחלות לב, הפלות ומחלות סרטן

נערה צעירה. אילוסטרציה

מספר הילדות שמקבלות מחזור שנתי לפני גיל תשע הוכפל וחלה עלייה חדה במספר הילדות שמקבלות מחזור שנתי לפני גיל 11. כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת JAMA Network Open.

המחקר חושף ירידה משמעותית בתחילת גיל המחזור אצל בנות בארה"ב ב-50 השנים האחרונות. הגיל הממוצע הנוכחי למחזור ראשון הוא 11.9 שנים, לעומת 12.5 שנים בין השנים 1950-1969.

המחקר, שכלל יותר מ-71 אלף נערות שנרשמו דרך אפליקציית המחקר של "אפל", מצא כי שיעור הילדות שמקבלות מחזור ראשון לפני גיל 11 עלה מ-8.6% ל-15.5%.

הסיבות האפשריות לירידה בגיל תחילת המחזור כוללות עלייה בהשמנה ילדים, חשיפה לחומרים משבשי הורמונים סביבתיים, רמות לחץ וחוסר שינה מספקת.

החוקרים מציינים כי המגמה בולטת יותר בקרב קבוצות של מיעוטים אתניים ושל אוכלוסיות עם רמות הכנסה נמוכות. הם מציינים כי גיל מוקדם יותר למחזור ראשון קשור לתוצאות בריאותיות שליליות רבות, כולל סיכון מוגבר למחלות לב, השמנה, הפלות וסרטן שד, רחם ושחלות.

"אם מישהי מקבלת את המחזור הראשון לפני גיל 12, היא נמצאת בסיכון מוגבר של 20% ללקות בסרטן שד", אומרת ד"ר לורן הוטון, חוקרת מאוניברסיטת קולומביה בכתבה על המחקר באתר החדשות NPR.

המחקר מצא גם שיעורים גבוהים יותר של מקרים שבהם הכניסה של המחזור לסדירות חודשית נמשכת זמן ארוך, מצב שקשור למספר מצבים בריאותיים כמו תסמונת שחלות פוליציסטיות. מומחים מזהירים שאם המגמה תימשך, עלולה לחול עלייה במקרי סרטן השד בעשורים הבאים.

נושאים קשורים:  מחזור חודשי,  מחקרים,  סרטן השד,  חדשות
תגובות