חדשות

במשרד הבריאות הוקם צוות לבחינת מצוקת שירותי הבריאות באילת

עם 65 מיטות אשפוז בלבד לכ-150 אלף תושבי אילת, לא כולל מפונים ותיירים, משרד הבריאות מכיר במצוקת שירותי הבריאות בעיר ומקים צוות מיוחד לחיזוק בית החולים יוספטל בשגרה ובעתות חירום

בית החולים יוספטל באילת. צילום: דוברות בית החולים

משרד הבריאות הקים צוות מיוחד לבדיקת שירותי הבריאות באילת  ובבית החולים יוספטל. על כך דיווח אמש (א') רן רזניק בישראל היום. את הצוות המיוחד הקים מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב.

כידוע, בחודשים הראשונים של המלחמה פונו עשרות אלפי ישראלים מאזורי הקרבות בעוטף עזה והצפון לאילת והכפילו את אוכלוסיית אילת לכ־150 אלף איש. בבית החולים יוספטל באילת 65 מיטות אשפוז. בית החולים הקטן בישראל אמור לתת מענה לשגרת הטיפול הרפואי בתושבי אילת והערבה הדרומית ולאירועי חירום בטחוניים בעיר.

בכתב המינוי לצוות המיוחד כתב בר סימן טוב כי "השינויים הגיאופוליטיים של העת האחרונה המחישו עד כמה בית חולים יציב באילת חשוב לישראל ברמה האסטרטגית ולטווח הרחוק, וחובה על מדינת ישראל להידרש לחיזוקו ולהבטחת איתנותו בעת שגרה, כמו גם בעת חירום".

בר סימן טוב הדגיש כי "זה זמן רב שבית החולים חווה מחסור כרוני בכוח אדם רפואי מיומן וחסר שירותי רפואה שונים, ובניגוד לאזורים אחרים בישראל, שבהם לתושבים יש אפשרות לפנות לשירותי בריאות בערים וביישובים סמוכים, עבור תושבי אילת וחבל אילות מרחק הנסיעה לשירותי הבריאות שניתנים מחוץ לעיר כה גדול, שהתושבים מסתמכים באופן כמעט מוחלט על 'יוספטל' עצמו לצורך מענה אשפוזי וחירומי".

בראש הצוות עומד ד"ר ספי מנדלוביץ, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ולצידו נציגי משרדי הבריאות והאוצר ומקופת חולים "כללית" ובהם ד"ר אורלי ויינשטיין, ראש חטיבת בתי החולים ב"כללית", וד"ר יפה אשור, מנהלת "יוספטל".

על פי נתונים מ"יוספטל", קופ"ח כללית ומשרד הבריאות עולה כי בבית החולים יש מעט מאוד מומחים בתחומי הרפואה הבסיסיים ומחסור קיצוני חריג מתמשך זה שנים ברופאים מומחים ומנוסים, כולל בתחומי הרפואה הדחופה בחדר המיון, רפואת ילדים, כירורגיה, קרדיולוגיה, נוירולוגיה, רפואת נשים ואונקולוגיה. בנוסף, יש בו מעט מאוד רופאים מתמחים, בניגוד למרבית בתי החולים בארץ, שם המתמחים מחזיקים למעשה על כתפיהם את העבודה הרפואית בשעות הערב והלילה ובמהלך סופי השבוע.

רזניק מצטט מסקר שנערך באפריל 2022 עבור עיריית אילת בקרב כ־500 מתושבי העיר, ממנו עלה כי 59% מכלל המשיבים ציינו שיש להם צרכים רפואיים שאינם מקבלים מענה באילת; 18% ציינו כי הם אושפזו מחוץ לעיר, כולל לטיפולים אונקולוגיים, לניתוח ולבדיקות לילדים, ללידות וניתוחים בריאטריים. עוד עלה כי 17% מהמשיבים עברו בשלוש השנים שקדמו לסקר ניתוח ביוספטל, ושביעות הרצון של רובם היתה נמוכה או בינונית. בנוסף, כמחצית מהמשיבים ציינו שהגיעו פעם או פעמיים לחדר המיון ב"יוספטל" בשנה שקדמה לסקר, וכמחציתם (44%) ציינו ששביעות הרצון שלהם מהטיפול במיון היתה "נמוכה" ו"נמוכה מאוד".

בקופ"ח כללית בירכו בתגובה את הקמת הוועדהו מסרו כי "בחודשים האחרונים מושקע מאמץ גדול וחסר תקדים בהיערכות להתמודדות עם תרחיש של אירוע רב נפגעים, וכל זאת לצד קליטה וטיפול בעשרות אלפי המפונים מהעוטף שפונו לאילת". עוד נמסר כי "במשך שנים כללית משקיעה עשרות מיליוני שקלים בשנה בקידום ובחיזוק בית החולים".

נושאים קשורים:  העיר אילת,  בית החולים יוספטל,  חדשות,  משרד הבריאות,  שירותי בריאות,  מפונים
תגובות
04.06.2024, 06:35

איזה קטע, אותו רן רזניק דיווח לא מזמן שיש יוזמה של איזה אחד גנוב דר' כהן להקים באילת בית ספר לרפואה ביוספטל ובשווארמה ליד...🤦🏻‍♂️

04.06.2024, 10:16

זה בלתי נתפס ושערורייתי שבאילת, על כל תושביה ואלפי תיירים מהארץ ומחו"ל המבלים בעיר, אין חדר צנתורי לב (על צנתורי מוח הס מלהזכיר). אדם שלקה באוטם שריר לב אקוטי, על מנת להצילו או להקטין את הנזק לליבו יש להטיסו לסורוקה. התועלת מבחינת הזמן שעובר היא מפוקפקת בלשון המעטה.