חדשות

ניתן לחזור להשתמש בעירוי Ferinject לטיפול באנמיה

בעקבות מקרה מוות הורה משרד הבריאות להפסיק את השימוש ב- Ferinject, אולם בבדיקות שערך לא זוהו בעיות איכות או בטיחות חריגות ולכן הודיע כי ניתן לחזור להשתמש בתכשיר לטיפול בחוסר ברזל

שקית עירוי (צילום: אילוסטרציה)
שקית עירוי (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות הודיע כי העירוי לסובלים מחוסר ברזל פרניג’קט (Ferinject) חוזר לשימוש מלא לאחר ש"לא זוהו בעיות איכות או בטיחות חריגות". על פי הודעת משרד הבריאות, "ניתן לחזור להשתמש בכל אצוות התכשיר לאחר סיום הבדיקה המקיפה".

המשרד הורה להפסיק את השימוש בפרניג'קט לפני יותר מחודש בעקבות מקרה מוות של מטופלת ושני מקרים של תופעות לוואי. כאמור, בדיקה מקיפה שנערכה מאז הראתה כי אין בעירוי בעיות איכות או בטיחות.

התכשיר מיועד לסובלים מחוסר ברזל והוא ניתן במרפאה במנת עירוי מהירה ויעילה ומאפשר תיקון מהיר של אנמיה ומילוי מאגרי הברזל בגוף לאחר הטיפול. התכשיר חוסך מהמטופלים הגעה של 5-10 פעמים למרפאה לפתיחת וריד הנדרשת בטיפולים האחרים לסובלים מחוסר ברזל.

פרניג’קט הוא טיפול ותיק המשווק משנת 2007 ב-80 מדינות לרבות  ישראל. מיליונים רבים בעולם טופלו בו ובתחומו הוא נחשב לתכשיר עם מספר המחקרים הקליניים הגבוה ביותר שפורסמו בעיתונות הרפואית, ומומלץ לטיפול על ידי איגודי רופאים בתחומים רבים וביניהם קרדיולוגיה, גסטרו, גניקולוגיה ועוד.

נושאים קשורים:  פרניג’קט,  משרד הבריאות,  אנמיה,  חוסר ברזל,  תרופות,  חדשות,  Ferinject
תגובות