כנסים

מומחים בינלאומיים ישתתפו בכנס ההמטואונקולוגי במרכז דוידוף

בכנס שייערך במרכז הרפואי בילינסון יוצגו פיתוחים חדשים לשליטה ואף לריפוי מחלות שבעבר היו חשוכות מרפא | בין הנושאים שיידונו: מה המחיר שאנו מוכנים לשלם כדי למגר את תא הלויקמיה האחרון

יוזמת הכנס, ביוזמת פרופ' פיה רענני, מנהלת המערך להמטולוגיה והמטו-אונקולוגיה במרכז דוידוף בבילינסון. צילום: שלומי יוסף/ דוברות ביה"ח

21 מרצים מהעולם ישתתפו בכנס הבינלאומי The 2nd SOHO – Israel Meeting & The 8th International Davidoff Conference בהובלת המערך ההמטולוגי במרכז דוידוף בבית החולים בילינסון. הכנס, ביוזמת פרופ' פיה רענני, מנהלת המערך להמטולוגיה והמטואונקולוגיה במרכז דוידוף, ייערך בתאריכים 23 ו-24 במאי.

למרות גילויי האנטישמיות ברחבי העולם והמחאות במוסדות אקדמאיים נגד ישראל, ישתתפו חוקרי הסרטן המובילים בעולם בכנס שיידון בחידושים ובפיתוחים בתחום סרטני הדם. פרופ' רענני מספרת כי עם פרוץ המלחמה נעשתה חשיבה מחודשת וההכנות לכנס נעצרו. אולם, לפני מספר חודשים החליטה פרופ' רענני כי דווקא בעת הזו יש חשיבות גדולה לקיים כנס בינלאומי רפואי בישראל. בתחילת שנת 2024 חודש הקשר עם המרצים וכולם אישרו את השתתפותם באירוע. חלק מהמרצים יגיעו לישראל וחלקם ישתתפו בכנס באופן וירטואלי.

פרופ' רענני: "קיום הכנס הוא מסר חשוב לעולם כי הרפואה הישראלית ממשיכה להוביל ולהתחדש. גם בעת הזו, של מחאות ואיומים, אנחנו מקיימים את הכנס בישראל בדיוק כפי שתכננו וממשיכים את הקשרים הענפים שלנו עם טובי החוקרים בעולם. קיום הכנס השנה חשוב לא רק מבחינה מדעית, שכן ידונו בו בחידושים ובפריצות דרך בטיפול בסרטני הדם, אלא ברמה הלאומית עבור כלל הרפואה הישראלית".

בכנס יידונו טיפולים חדשניים בתחום ההמטואונקולוגי, כמו טיפולי CAR-T בלימפומות. בנוסף, ההרצאות תעסוקנה במחלות שהיו בעבר חשוכות מרפא כמו לויקמיות חריפות וכרוניות, שבזכות הטיפולים הביולוגיים הממוקדים ניתנות כיום לשליטה ואפילו לריפוי. עוד יעסקו בכנס בטיפולים ביולוגיים שבזכותם ניתן לרפא גם חולים מבוגרים, שבעבר ניתן היה להעניק להם טיפול תומך בלבד אשר האריך את חייהם בחודשים בודדים.

בכנס אף יידון המחיר שאנו מוכנים לשלם על מנת למגר את תא הלוקמיה האחרון כדי להבטיח שהמחלה לא תישנה בעתיד במחלות כמו לוקמיה חריפה או כרונית, שכן ככל שהטיפול עוצמתי יותר, הסיכון לחולה מבחינת התחלואה והתמותה המיידיות גבוה יותר ועלול לסכן את חייו בטווח המיידי על מנת להשיג ריפוי מוחלט לטווח הארוך.

פרופ' רענני: "בשנים האחרונות חלה התפתחות דרמטית בטיפול בסרטני הדם. מחלות אשר בעבר היו חשוכות מרפא הפכו לכאלו שניתן לשלוט בהן ולעתים אף ניתנות לריפוי. בכנס הנוכחי נעסוק בין השאר בדילמה שבין הרצון לחסל כליל את סרטן הדם אל מול הסכנות הנלוות, כשלעתים הבחירה היא להותיר בגוף מספר קטן של תאים סרטניים שניתן לקיים בנוכחותם חיים נורמליים".

SOHO הוא איגוד עולמי המונה כ-7,000 המטואונקולוגים מ-110 מדינות. בכנס ישתתפו ה-A-TEAM של חוקרי הסרטן בעולם. בין החוקרים שישתתפו:

פרופ' הגופ קנטרג'יאן (Hagop Kantarjian), ראש קבוצת הלויקמיה במרכז לסרטן אם.די אנדרסון (MD Anderson), חוקר עטור פרסים שפיתח טיפולים חדשניים בלויקמיה ואחראי על אישורן של מעל 25 תרופות למחלה. פרופ' קנטרג'יאן הוא מהראשונים בעולם שנתן טיפול ביולוגי לחולי לויקמיה במסגרת מחקרים קליניים.

פרופ' ריצ'ארד סטון (Richard stone), ראש קבוצת מחקר הלויקמיה במרכז הסרטן דאנה פרבר (Dana Farber) המסונף להרווארד. פרופ' סטון זכה להכרה עולמית בזכות מחקריו הקליניים על סרטן הדם שסללו את הדרך לפיתוח התרופות המובילות היום לטיפול בלוקמיה.

פרופ' מורי גרץ (Morie Gertz), ממאיו קליניק (Mayo Clinic), מהחוקרים המובילים בעולם במיאלומה נפוצה. בשנה האחרונה משמש יו"ר הקבוצה ההמטולוגית האחראית על הסמכה בהמטולוגיה בארה"ב.

פרופ' ג'יל סאל (Gilles Salles), ראש קבוצת הלימפומה במרכז הסרטן ממוריאל סלואן קטרינג (Memorial Sloan Kettering) בניו יורק, מוביל דעה בתחום הלימפומות שהיה מעורב בפיתוח תרופות בתחום.

לתוכניית הכנס המלאה, לחץ/י כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  לוקמיה,  מרכז דוידוף,  פרופ' פיה רענני,  כנסים