חדשות

אזל מלאי התרופות פקסלוביד ומולנופירביר לטיפול בחולי קורונה

המלאי בקופות החולים יספיק למספר ימים בלבד | התרופות האנטי ויראליות ניתנות סמוך להופעת התסמינים בעיקר לאוכלוסיה מבוגרת ולחולים בקבוצות סיכון | משרד הבריאות פועל להשלמת המלאי

פקסלוביד, תרופות לקורונה. אילוסטרציה

מלאי התרופות פקסלוביד ומולנופירביר לטיפול בחולי קורונה קשים אזל. כך הודיע משרד הבריאות לקופות החולים. בדיווח של עידו אפרתי בהארץ נכתב כי בקופות החולים נותר מלאי שיספיק למספר ימים. נטילת פקסלוביד ומולנופירביר, תכשירים אנטי-ויראליים, סמוך להופעת התסמינים אצל אוכלוסיה מבוגרת ואנשים בקבוצות סיכון יכולה למנוע הידרדרות, תחלואה קשה ואשפוז.

על פי נתוני משרד הבריאות נכון לתחילת השבוע (14.1) בבתי החולים מאושפזים 31 חולים במצב קשה, 11 במצב בינוני ועוד 128 במצב קל.

בהתייחס לעלייה במספר החולים שנדבקו בזן JN.1 של הקורונה בישראל, מצוטטת בדיווח פרופ' יסמין מאור, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי וולפסון בחולון. לדבריה, עיקר התחלואה הוא בקהילה, אך במקביל יש עלייה באשפוזים, ובכמה בתי חולים אף פתחו מחדש מחלקות קורונה. רוב המתאשפזים הם אנשים מבוגרים עם מחלות רקע או מדוכאי חיסון. במקרים מעטים, מדובר בקורונה קשה, כולל חולים הנזקקים להנשמה ותמותה של חולים מקורונה.

לגבי הירידה בשיעורי המחוסנים אמרה פרופ' מאור כי "רק כ-50 אלף בני אדם חוסנו בחיסון העדכני נגד קורונה, הזמין לציבור מספטמבר 2023". עוד ציינה כי החיסון המתבסס על וריאנט XBB.1.5 מצליח להגדיל משמעותית את הנוגדנים המנטרלים גם נגד JN.1 - ולכן הוא נדבך חשוב במניעת תחלואה קשה. פרופ' מאור קראה לציבור להתחסן, לעטות מסיכות במקומות הומי אדם ולהיבדק.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בקופות החולים קיים מלאי מספיק של תרופות לקורונה לשבועות הקרובים. משרד הבריאות פועל להשלמת המלאי כך שלא יחסרו תרופות לקורונה".

נושאים קשורים:  תרופות לקורונה,  חדשות,  משרד הבריאות,  חיסונים,  פקסלוביד,  מולנופירביר
תגובות