חדשות

חשד: הנפיקו רשיונות לקנאביס רפואי תמורת שוחד של מיליוני שקלים

פרקליטות המדינה זימנה לשימוע ארבעה פסיכיאטרים וחמישה רופאים שהוסמכו ע"י משרד הבריאות להנפיק רשיונות לקנאביס רפואי | החשד: הנפיקו במרמה אלפי רשיונות בהתוויה ל-PTSD

רשיון/ מרשם לקנאביס רפואי. אילוסטרציה

פרקליטות המדינה זימנה בסוף השבוע לשימוע תשעה רופאים ושלוש חשודות החשודים בהנפקה של יותר מ-6,000 רשיונות לשימוש בקנאביס רפואי בתמורה לשוחד. מדובר בארבעה פסיכיאטרים מומחים וחמישה רופאים שהוסמכו על ידי משרד הבריאות להנפיק את הרשיונות. ההתוויה ברוב הרשיונות שהונפקו הינה פוסט טראומה (PTSD).

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה לבאי כוחם של תשעת הרופאים ושלוש החשודות הנוספות כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בגין הנפקה שיטתית במרמה של אלפי רשיונות לשימוש רפואי בקנאביס בתמורה לשוחד ולעבירות נוספות. על פי החשד, הנפקת הרשיונות שהניבה שוחד של מיליוני שקלים נעשתה באמצעות חברה בשם "פרומדיס", שהתקשרה עם הרופאים להנפיק במרמה את הרשיונות, תוך יצירת מצג שווא לפיו מקבלי האישורים סובלים מפוסט טראומה מבלי שעברו בדיקה או אבחון.

המגזין קאנביס המצטט מכתב האישום מסביר כי הפעילות התחלקה בין רופאים ממליצים, שמורשים לספק רק המלצה לטיפול בקנאביס רפואי אך לא מוסמכים לנפק רשיונות בעצמם, ולרופאים מאשרים, שהוסמכו בקורס של היחידה לקנאביס רפואי והם בעלי גישה למערכת הממוחשבת של היק”ר באמצעותה הם יכולים לנפק רשיונות בעצמם.

על פי כתבי האישום, "פרומדיס" והרופאים הממליצים פעלו להפקת המלצות רפואיות כוזבות עבור לקוחות החברה בהתוויה של פוסט טראומה, ובשלב השני הרופאים המאשרים נתנו אישור למנהלי "פרומדיס" להשתלט בשמם על המערכת הממוחשבת של היק"ר שהותקנה על מחשביהם, ולהנפיק באמצעותה רשיונות לשימוש רפואי בקנאביס על בסיס ההמלצות הכוזבות.

החקירה נוהלה על ידי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, בשיתוף יחידת "יהלום" של רשות המיסים. העבירות המיוחסות לחשודים הן לקיחת שוחד ומתן שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. לחלק מהחשודים יוחסו גם עבירות של הלבנת הון, עבירות לפי פקודת מס הכנסה ועבירת שיבוש הליכי משפט.

בראשית אוגוסט פרסם משרד הבריאות את המתווה לרפורמת הקנאביס, שאמורה היתה להתחיל בחודש דצמבר, אך יישומה נדחה בשל המלחמה. המתווה כלל מעבר הדרגתי מרשיונות למרשמים, על מנת לצמצם את הרגולציה על העוסקים בשוק הקנאביס הרפואי, לייצר ודאות למפוקחים ולסייע בהפחתת עלות הקנאביס הרפואי למטופלים. בין השאר נועדה הרפורמה להקטין את הנטל הביורוקרטי על מטופלים ולהקל על מתן טיפול רפואי בקנאביס. במקום רשיונות לשימוש בקאנביס, יונפקו מרשמים על ידי רופא מומחה בעשר ההתוויות שאושרו בתקנות.

נושאים קשורים:  קנאביס רפואי,  פרקליטות המדינה,  חדשות,  רשיון לקנאביס רפואי,  פוסט-טראומה
תגובות