חדשות

ניסיון להקל את התנאים לפתיחת בתי ספר לרפואה בישראל

על רקע עיכוב האישור לאוניברסיטת רייכמן לפתיחת בית ספר פרטי לרפואה, שר החינוך ויו״ר המל״ג אישר הקמת ועדה שתבחן מחדש את הקריטריונים להקמת פקולטות לרפואה

שר החינוך ויו"ר המל"ג יואב קיש. צילום: יהונתן סינדל/ פלאש 90

שר החינוך ויו״ר המועצה להשכלה גבוהה (מל״ג) יואב קיש אישר ביום ג' הקמתה של ועדה שתבחן מחדש את הקריטריונים להקמת פקולטות לרפואה בכל הארץ, זאת על מנת להקל על הקמת בתי ספר לרפואה.

המל"ג התכנס ביום ג' לדון בבקשת אוניברסיטת רייכמן לפתוח בית ספר לרפואה עם מסלול ללימודי תואר שני. קודם לדיון באישור הבקשה התברר כי חברי המל"ג מצדדים בחוות דעתה של ועדה מקצועית שקבעה כי אוניברסיטת רייכמן אינה עומדת בתנאי הסף. בעקבות כך הדיון בבקשה לא התקיים והשר הודיע כי וועדה חדשה תבדוק כאמור את התנאים להקמת בתי ספר לרפואה.

הדיון ביום ג' היה אמור להיות הליך בזק לאישור הקמת ועדה לבדיקת התכנית במסלול תואר שני של פקולטה לרפואה באוניברסיטת רייכמן, אך ועדת המשנה לחינוך רפואי, בראשות פרופ' רבקה כרמי, הצביעה על כך שאוניברסיטת רייכמן אינה עומדת בתנאי הסף לפתיחת בית ספר לרפואה כי אין לה תשתית ללימודי רפואה, כלומר חוגים לתואר ראשון במדעי הטבע בתחומים הרלוונטיים לרפואה ולימודי תואר ראשון ברפואה.

בעוד באוניברסיטת רייכמן טוענים שתארים בתחומי מדעי המחשב והפסיכולוגיה רלוונטיים לרפואה, ועדת המשנה קבעה כי "תחומי הפסיכולוגיה ומדעי המחשב רלוונטיים לתכנית לימודי רפואה אך אינם ממלאים את תנאי הסף של הבטחת קיומה של תשתית אקדמית הוראתית ופיזית מבוססת במוסד לתואר שני ברפואה. מקצוע הרפואה דורש, בראש ובראשונה, בסיס חזק במדעי היסוד בכלל והביולוגיים במיוחד".

הוועדה שהשר קיש אישר את הקמתה ותמונה בישיבה הקרובה של המל"ג, תקל את תנאי הסף להקמת בתי ספר לרפואה והיא תקום לאחר איתור חברים שירכיבו אותה. אם המל״ג תאשר את הפחתת תנאי הסף להקמת בתי ספר לרפואה, אוניברסיטת רייכמן תבקש לבחון את הבקשה מחדש.

מאוניברסיטת רייכמן נמסר: "שר החינוך הודיע כי הוועדה תמונה בישיבה הקרובה ויוקצו לה 30 יום כדי לקבוע את תנאי הסף. יצוין כי שר החינוך ומנכ"ל משרד הבריאות הבהירו לא אחת בפני המועצה להשכלה גבוהה את הצורך הלאומי הדחוף בהקמת בתי ספר נוספים לרפואה. צורך זה הוחרף לאחרונה בשל חזרתם ארצה של סטודנטים ישראלים לרפואה בחו"ל בגין רדיפות אנטישמיות שהם חווים במוסדות הלימוד שלהם״.

נושאים קשורים:  שר החינוך יואב קיש,  מל"ג,  בתי ספר לרפואה,  אוניברסיטת רייכמן,  חדשות
תגובות
24.11.2023, 12:58

"ועדה שתבחן מחדש את הקריטריונים...."
לא מריח לי טוב

אנונימי/ת
24.11.2023, 17:12

הדבר הדחוף ביותר הוא להרחיק את השר קיש מכל עמדה ציבורית. הוא וכל ממשלת הבושה הזו.

אנונימי/ת
06.12.2023, 22:20

בושהצלהתיחס פוליטית במקום ענינית. צא מפוזיציה. ניסו לטרפד כל אוניברסיטה שפתחה לימודי רפואה מאז ומעולם.

אנונימי/ת
25.11.2023, 06:39

להקל להקל להקל.... איזה שר חכמולוג. איזו גישה מטומטמת. מבחינתם, כמו שכל חמור יכול להיות טייס, כך גם .... תמשיכו בעצמכם. בושה אמיתית.