ישראל במלחמה

"סרקנו אלפי תמונות כדי לזהות את הפצועים האלמונים"

עשרות פצועים אלמונים הגיעו אל ביה"ח סורוקה ב-7 באוקטובר | במאמץ משולב של מרכז המידע, יחידת המחשוב וצלמות רפואיות בביה"ח, זוהו הנפגעים והתאחדו עם משפחותיהם

צוות מרכז המידע בסורוקה. מאות תמונות של נעדרים שנאספו מהמדיות השונות הוצלבו עם צילומי בית החולים. צילום: דוברות סורוקה

שעות בודדות לאחר תחילת המתקפה האכזרית של החמאס על יישובי וערי העוטף ב-7 באוקטובר, פונו למרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע מאות פצועים בדרגות חומרה שונות, ביניהם היה מספר גדול של פצועים לא מזוהים. במקביל, היו משפחות רבות שחיפשו מידע על יקיריהם הנעדרים. צוות מרכז מידע לציבור הרחב, שהפעיל בית החולים כבר בשעות הראשונות למלחמה, היה זה שהתמודד עם זיהוי פצועים אלמונים.

על המאמצים לזהות את הפצועים האלמונים, מספרים אנשי צוות מרכז המידע, ולדבריהם, החלו באיסוף מאות תמונות של נעדרים מהמדיות השונות - פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ - ובמקביל הופצה ברשת כתובת דוא"ל שאפשרה למשפחות להעביר לבית החולים פרטים מזהים.

בנוסף, צולמו תמונות של כלל המטופלים הלא מזוהים על ידי צוות הצלמות הרפואיות של בית החולים, כמקובל באירועים רבי נפגעים, ונעשתה התאמה בין התמונות שהתקבלו מהמדיה לבין התמונות שצולמו. בהמשך הותקנה תוכנת בינה מלאכותית לזיהוי פנים של חברת Corsight AI הישראלית, שהציעה את הסיוע ללא תמורה.

בתום המאמצים המשולבים של צוות מרכז המידע ויחידת המחשוב ומערכות המידע בסורוקה, זוהו עשרות פצועים אלמונים שהגיעו אל בית החולים. סהר ענבי אוחיון, עובדת סוציאלית ומנהלת אתר זיהוי אלמונים בשירות לעבודה סוציאלית, סיפרה: "הגעתי לשירות לעבודה סוציאלית וצלצול הטלפונים לא פסק. תוך זמן קצר הבנו שמדובר באירוע שונה מאירועים קודמים בגודלו ועוצמתו, ובאופן מיידי התחלנו לאסוף מידע מזהה מהמשפחות המודאגות, כשמטרה אחת לנגד עינינו: שכל פצוע יזוהה במהירות האפשרית כדי שיתאחד עם משפחתו".

ד"ר דרור דולפין, סגן מנהל "סורוקה", מומחה בפסיכיאטריה, סיפר: "המראה קורע הלב של עשרות ולעתים מאות בני משפחה שהגיעו לחפש את היקרים להם לא הותיר מקום לספק לכך שהיינו חייבים לפעול בכל דרך כדי שלא יישארו אלמונים ונוכל לבשר למשפחות לטוב או לרע וכמה שיותר מהר, אם יש לנו מידע על קרוביהם.

"מירב העבודה ביממה הראשונה נעשתה על ידי צוות של אנשים מדהימים – צוות השירות לעבודה סוציאלית שעמד מול המשפחות יחד עם סטודנטים לרפואה שעבדו ללא הפסקה וסרקו מאות ואלפי תמונות כדי להתאים לתמונות של האלמונים בסורוקה. לאחר יממה מתישה הופיע בסורוקה נציג החברה וסייע למחשב את התהליך ולסיים את מלאכת הזיהוי".

נושאים קשורים:  סורוקה,  פצועים אלמונים,  חדשות,  ישראל במלחמה,  ד"ר דרור דולפין
תגובות