ישראל במלחמה

רופאים ישראלים מתנגחים במנכ"ל ה-WHO: "ההיסטוריה תשפוט אותך"

פוסט שפרסם מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי על הקורבנות הפלסטינים בעזה זכה לחיצי תגובות זועמות מרופאים בישראל, ביניהם מנהל "סורוקה"

מזכ"ל ה-WHO, ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס. צילום: Alexandros Michailidis/ שאטרסטוק

מלחמת ההסברה ברשתות החברתיות אינה פוסחת על רופאים ובכירים במערכת הבריאות. פוסט שהעלה ברשת איקס (טוויטר) מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום ג'ברייסוס  ב-7.11 ובו כתב על הקורבנות בעזה, "זכה" לתגובות רבות מרופאים ואחרים מהארץ ומהעולם.

"זה היה חודש של הפצצות אינטנסיביות בעזה", כתב מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי. "10,000 איש מתו. יותר מ-4,000 מהם היו ילדים. כמה זמן יימשך האסון האנושי הזה? אנו קוראים לכל הצדדים להסכים להפסקת אש הומניטרית ולפעול למען שלום בר קיימא. אנו קוראים שוב לשחרור המיידי של החטופים. ההיסטוריה תשפוט את כולנו לפי מה שאנחנו עושים כדי לסיים את הטרגדיה הזו".

בין השאר הגיב לפוסט ד"ר שלומי קודש, מנהל בית החולים סורוקה בבאר שבע, שכתב: "ההיסטוריה תשפוט אותך על תגובתך לטבח מכוון, עינויים וחטיפת תינוקות, נשים, וחפים מפשע ישראלים ואחרים, נפאלים, תאילנדים ועוד. גם לפי מה שאתה עושה כדי למנוע מכך לקרות שוב, אה רגע – אתה בעצם עושה כלום...".


יום קודם לכן, ביום ב' השבוע, העלה ד"ר קודש פוסט ברשת X ובה תייג את מזכ"ל WHO: "בגירסה האחרונה של סיווג המחלות הבינלאומי של ארגון הבריאות העולמי אפשר למצוא את הסעיף QE61.0 - אובדן או מוות של ילד. זה לא מתחיל להתייחס להשפעה על בריאות ההורים שרצח מחריד של ילדם נעשה לנגד עיניהם".

גם ד"ר גיא בן בצלאל, אונקולוג ב"שיבא", הגיב לדברי ד"ר ג'ברייסוס: "ההיסטוריה בהחלט תשפוט אותך, על זה שעמדת בצד הלא נכון", ואילו ד"ר שלומית תמיר, מנהלת השירות לדימות הבטן והאגן בבית החולים בילינסון, כתבה בתגובה לפוסט: "ההיסטוריה תשפוט אותך. רופאים פה בישראל מאוד מודאגים ועצובים ממותם של אנשים חפים מפשע בישראל ובעזה. אך אתה מדבר רק על הפגזות. הטבח שבוצע על ידי חמאס הוא כלום עבורך וכך גם החטופים - ילדים חטופים - הם כלום עבורך".

נושאים קשורים:  ארגון הבריאות העולמי,  ד"ר שלומי קודש,  ד"ר גיא בן בצלאל,  ד"ר שלומית תמיר,  חדשות,  ישראל במלחמה,  הסברה,  רשתות חברתיות
תגובות