חדשות

שר הבריאות משה ארבל הציע למרוקו סיוע הומניטרי

שלח מכתב לשר הבריאות המרוקאי והציע לאפשר למשלחת רפואית מישראל להגיע לאזור האסון | ממשלת מרוקו הודיעה כי אינה מעוניינת בשלב זה בסיוע ומנסה להתגבר על האירוע בכוחות מקומיים

חילוץ ניצולים ברעידת האדמה במרוקו. צילום: alyaoum24/ ויקימדיה

בעקבות רעידת האדמה במרקש, פנה אתמול (א') שר הבריאות משה ארבל למקבילו המרוקאי בתפקיד והציע כי משרד הבריאות יסייע לצוותי הרפואה של מרוקו במאמצים להציל חיים, באמצעות משלחת כוח אדם רפואי וציוד רפואי לאזור האסון. "אנו מחויבים לתמוך בידידים שלנו בשעה שהם צריכים אותנו", ציין ארבל במכתבו.

כבר בשבת החל משרד הבריאות להתארגן להוצאת משלחת של צוותים רפואיים לסייע לשלטונות מרוקו בטיפול ביותר מ-2,000 פצועים, מספר גבוה מתוכם פצועים קשה. ההתארגנות החלה בשבת בבוקר אל מול בתי החולים בארץ שהביעו רצון לסייע על מנת לארגן את המשלחת הן ברמה הרפואית והן ברמה הלוגיסטית. אולם, למרות ההצעות לסיוע ממדינות רבות, ממשלת מרוקו הודיעה כי היא אינה מעוניינת בשלב זה בסיוע רפואי ומנסה להתגבר על האירוע בכוחות מקומיים.

על פי דיווחים, רעידת האדמה שאירעה בבוקר שבת סמוך למרקש גבתה עד כה את חייהם של יותר מאלפיים אנשים ומספר דומה של פצועים, כ-1,500 מהם במצב קשה. מוקד הרעש, שהיה בעוצמה 7, היה כ-70 ק"מ דרום-מערבית לעיר מרקש והוא הורגש גם בקזבלנקה, רבאט ואף באלג'יריה, באזור הסמוך לגבול עם מרוקו.

במכתב ששלח לשר הבריאות המרוקאי חליד עיט טאלב, הביע השר ארבל את תנחומיו לאזרחי מרוקו וכתב: "אני סמוך ובטוח שמערכת הבריאות של ממלכת מרוקו מסוגלת לעמוד באתגרים שמציב מצב החירום הנוכחי וממלאת תפקיד חיוני בהתמודדות הממלכה אל מול המשבר".

עוד כתב ארבל כי "יחסי העבודה ההולכים וגדלים בין הממשלות הם בסיס למחויבות שלנו לסייע זה לזה ולהתגבר יחד על אתגרים". הוא ציין כי תפקידו של סיוע בינלאומי בתקופות משבר הוא להזכיר את חשיבותו של שיתוף הפעולה הגלובלי והן את המשמעות של נאמנות בין שותפים במסגרת הבינלאומית. "ברוח זו, אני חוזר על נכונות משרדי לסייע וחוזר על תנחומיי לממלכת מרוקו".

נושאים קשורים:  מרוקו,  שר הבריאות משה ארבל,  רעידת אדמה,  סיוע הומניטרי,  חדשות
תגובות

כסף למרוקאים יש ומבורך, כמו גם הצעת הסיוע. אבל מה אם כסף לטיפול בפליטים אוקריינים שנמלטו משם וחיים בארץ ?
הר"י חייבת להתיחס לנושא. חיים אנשים בארץ, פליטים, וכין להם טיפולים

12.09.2023, 16:08

מה עם טיפול בחולים שלנו
ואחרי זה בוכים שאין כוח אדם