חדשות

רופא הותקף בבני ברק: התוקפים קיללו "ערבי מסריח" וניפצו את רכבו

ד"ר סלאח מלחם, תושב ערערה, הותקף באלימות ליד מרפאה בבני ברק שבה הוא עובד | גברים מקומיים יידו לעברו אבנים, קיללו אותו ואיימו עליו | "לבשתי מדי רופא, ולמרות זאת יכולתי לראות את המוות שלי"

זגוגיות המכונית נופצו. צילום: הרשת החברתית

רופא תושב היישוב ערערה, שהגיע למשמרת במרפאה בעיר בני ברק, הותקף באלימות אתמול בבוקר (שבת) על ידי גברים מקומיים שהשליכו לעברו אבנים, ניפצו את זגוגיות מכוניתו וקראו לעברו "ערבי מסריח". משטרת ישראל הודיעה כי החלה בחקירת המקרה מיד עם קבלת התלונה.

על פי עדותו של ד"ר סלאח מלחם, מספר גברים יידו לעברו אבנים וניפצו את שמשות מכוניתו בעת שהגיע למשמרת במרפאה בבני ברק. בשלב מסוים הם פתחו את דלת המכונית, איימו עליו, קיללו אותו וצעקו לעברו "ערבי מסריח".

לדבריו, התקיפה נעשתה ממניע לאומני ברור, וזאת על אף שלבש מדי רופא. עוד הוא הוסיף כי הוא עובד בבני ברק בשבתות מזה תקופה, ומעולם לא הותקף. "לבשתי מדי רופא, ולמרות זאת יכולתי לראות את המוות שלי", סיפר.

בעקבות האירוע הביע יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, זעזוע עמוק מהתקיפה האלימה. "האלימות בחברה הישראלית מבעבעת ומקורה בחוסר סובלנות קיצוני שעל כולנו לפעולה למיגורה. באלימות ובגזענות מוכרחים להילחם בנחישות", אמר פרופ' חגי

עוד אמר: כי "מבעיתה במיוחד העובדה שד"ר מלחם הותקף מרחק קצר מהמקום שבו הוא מטפל בחולים מכל המינים והגוונים, כשהוא לבוש במדי רופא. הפורעים שתקפו אותו לא ראו בו רופא ולא ראו בו אדם – הם ראו רק את השונה, כששנאה יוקדת מובילה ומעוורת אותם". חגי הוסיף כי ההסתדרות הרפואית תילחם על כך שהצוותים הרפואיים בישראל ירגישו בטוחים בכל מקום בארץ, וקרא לממשלה לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת להיאבק בגזענות ובאלימות.

נושאים קשורים:  אלימות נגד רופאים,  גזענות,  בני ברק,  ד"ר סלאח מלחם,  פרופ' ציון חגי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
20.03.2023, 21:13

במקרה כזה יש טעם לשביתה מקומית של כל הרופאים הנותנים שם שירות

אנונימי/ת
21.03.2023, 00:03

אספסוף כסילים בערים, שכורתים את הענף עליו הם יושבים. מי יציל את נפשותיהם בשבת? אני מתאפק שלא להתיר את חרצובות לשוני.

אנונימי/ת
21.03.2023, 08:42

אלו שתקפו הם אלי שמקבלים טיפול מרופאים ערבים
هزلت

אנונימי/ת
22.03.2023, 18:57

ממש מפחיד.!!!
כמיילדת אני חווה כמעט כל משמרת אלימות. כאשר אני מזמינה ביטחון הם בדרך כלל אומרים שהבעל לחוץ... שאני צריכה להבין אותו.
לאן הגענו
ליבי עם הרופא
מתסכל ממש

29.03.2023, 19:31

די עם שרות רפואי בבני ברק. יתכבדו ויקבלו שרות מחוץ למקומותיהם. מי שתקף, לא לתת לו כל טיפול.

אנונימי/ת
29.03.2023, 21:47

מי שתקף אמור להישפט ולהיענש.