חדשות

קמפיין חיסוני כולרה בצפון מערב סוריה על רקע רעידות האדמה

ארגון הבריאות העולמי (WHO) וקרן הילדים של האו"ם (UNICEF), בתיאום עם רשויות הבריאות, קבוצת החיסונים בסוריה (SIG) והברית העולמית לחיסונים (GAVI) החלו השבוע במסע חיסונים נגד כולרה באזורים מוכי רעידת אדמה בצפון מערב המדינה

התפרצות כולרה (צילום: אילוסטרציה)
התפרצות כולרה (צילום: אילוסטרציה)

כ-1.7 מיליון מנות ישמשו לחיסון תושבים מגיל שנה, מהאיזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר ברעידת האדמה. 2.1 מיליון הסורים החיים בצפון מערב המדינה, מוגדרים בסיכון הגבוה ביותר לכולרה. החשש הוא שבשל רעידות האדמה, זוהמו מי השתייה המשמשים בעיקר את המחנות הצפופים ומרכזי הקליטה.

1,400 צוותים של עובדי בריאות ומתנדבי קהילה גויסו לקמפיין בן 10 הימים שבו יעברו מבית לבית, וכן יגיעו לעקורים המתגוררים במחנות, בשווקים ובאתרי בתי ספר.

בדיווח של ארגון הבריאות העולמי, מתריע ד"ר ריצ'רד ברנן, מנהל חירום אזורי במשרד האזורי של ארגון הבריאות העולמי למזרח הים התיכון: "החיסון ניתן דרך הפה. חיוני להגיע לאוכלוסיות ממוקדות לפני תחילת חודש הרמדאן שבו רוב המבוגרים צמים".

מאז הוכרזה לראשונה התפרצות הכולרה בסוריה בספטמבר 2022, דווחו יותר מ-50 אלף מקרים חשודים הן בנפת אידליב והן בנפות חלב, מתוכם 18% מהמקרים החשודים היו במחנות עקורים.

רעידות האדמה ההרסניות שפקדו את דרום טורקיה וצפון סוריה ב-6 בפברואר גרמו ליותר מ-4,540 הרוגים וכמעט 9,000 פצועים בצפון מערב סוריה. כ-90,000 סורים נעקרו בצפון מערב ורבים מצאו מקלט במחנות צפופים ובמרכזים קולקטיביים. האסון שיבש את הגישה למים בטוחים, תברואה והיגיינה, וחשף את האוכלוסייה לסיכון מוגבר למחלות הנישאות במים, כולל כולרה.

נושאים קשורים:  חדשות,  יוניצ"ף,  WHO,  כולרה,  רעידת אדמה,  סוריה
תגובות

אינני מבין מדוע האתר שלכם עוסק באופן קבוע בתעמולה פוליטית נגד השלטון שנבחר בצורה דמוקרטית, במקום להתרכז בעניינים רפואיים שבהם צריכים לעסוק רופאים. יש מספיק ערוצים ופורומים אחרים בהם יש ויכוחים ותעמולה חד צדדית. לא כל הרופאים חושבים, כפי שמוצג באתר על ידי מספר תועמלנים, שהרפורמה המשפטית היא סכנה לדמוקרטיה, סכנה לכלכלה ועלולה לגרום גם לפלישת חייזרים. בוודאי שאין לזה שום קשר לבריאות, בריאות הציבור, רמת הרפואה וכו'. אנחנו כרופאים ששואפים לעבוד לפי עקרונות של מדע לא יכולים לתמוך בתזה שאין לה שום הגיון והוכחה, בגלל שלא אוהבים את תוצאות הבחירות. גם מומחים מפורסמים של מדע המדינה וכלכלה מאמינים שאין שום קשר בין הרפורמה המשפטית לנ"ל. ישנם רופאים רבים החוששים להביע את דעתם בעד הרפורמה פן יפגעו, והם מבקשים מכם לחדול מהפרסומים הפוליטיים.

אנונימי/ת
11.03.2023, 18:42

גם אני לא חוששת מרפורמה. מה כבר יכול להיות? עברנו חוק הלאום, קמינץ, הפקעת אדמות.. נעבור גם את זה. השאלה היא למה לא קם אביר על סוס לבן וכותב יתרונות הרפורמה/ ההפיכה המשטרית/ משפטית.