חדשות

הרופאים נגד הרפורמה המשפטית - צעדת המחאה יצאה לדרך. צפו:

רופאות ורופאים, אחים אחיות, צוותי בריאות הנפש, העבודה הסוציאלית וצוותים רפואיים יצאו מבתי החולים ומהמרפאות, מהמעבדות ומהמכונים ברחבי הארץ והצטרפו למחאת הענק נגד הרפורמה המשפטית

צילום: פנינה שלו

כחלק מהמחאה הנרחבת היום (ד') ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית, במסגרת "יום השיבוש הלאומי", החלה בשעה האחרונה עצרת חירום של כלל אנשי מקצועות הבריאות בישראל, תחת הכותרת "בלי דמוקרטיה אין בריאות".

בהפגנה לוקחים חלק רופאות ורופאים, אחים אחיות, צוותי בריאות הנפש, העבודה הסוציאלית, האקדמיה וצוותים רפואיים. המפגינים יצאו מבתי החולים, המרפאות, המעבדות המכונים ומוסדות הטיפול ברחבי הארץ והצטרפו למחאת הענק.

צילום: פנינה שלו

בתל אביב צועדים בשעה זאת בצעדת מחאה ברחוב קפלן למעלה מאלף רופאים, רופאות, אחים ואחיות ואנשי מקצועות הבריאות.

צילום: פנינה שלו

צילום: פנינה שלו

צילום: פנינה שלו

נושאים קשורים:  רפורמה משפטית,  מחאה,  חדשות,  מערכת הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
01.03.2023, 19:12

אנחנו רופאים... תנו לנו להתעסק ברפואה, לא במשפטים... מי שמפגין וטוען שהדמוקרטיה בסכנה, אינו מבין מהי פוליטיקה, או שאינו מבין את המערכת המשפטית בארץ, ואת המסוכנות שלה לדמוקרטיה... האפשרות הנוספת היא שהוא מבין, ומטעה את הציבור, ומשתמש בתעודת הרופא לפולטיקיה זולה ופסולה.
אני רופא, אני בעד תיקון מערכת המשפט והצלת הדמוקרטיה, וחורה לי שאני משלם חברות להר"י, והוא משתמש בו כדי להרוס את המדינה...

אנונימי/ת
01.03.2023, 19:17

סבבה.
אני לא מבין את המסוכנות של מערכת המשפט לדמוקרטיה.

איזה ראש קטן זה להגיד "אני רופא, עזבו אותי מכל דבר אחר. איני מביט ימינה או שמאלה. אין לי דעה שאינה רפואית. אין לי עקרונות למעט רפואה. זה אני וזהו עולמי".

אנונימי/ת
01.03.2023, 21:14

זאת לא יוזמה של הר"י. הר"י שומר לצערנו על ניטרליות יתכן לקראת פתיחת הסכמי השכר. אם לא הבנת את זה כנראה שפיקח אתה לא.

אנונימי/ת
02.03.2023, 04:33

אתה רופא, ותפסיקו לבלבל את המוח,
באם רצונך להשתתף בפוליטיקה, אין שום קשר למקצוע שלך.
ואם אתה לא מבין זאת, יש לך ראש ננס

אנונימי/ת
02.03.2023, 07:33

צודק, בית משפט נוכחי הזוי תמיד נגד רופאים, אז יש סיבה להחליפו

אנונימי/ת
02.03.2023, 08:32

בודאי שזה נוגע לנו ודורש התייחסות. לא באתר מקצועי. משום שתתפלאו, יש מי שחושבים הפוך מכם. כן. ואין להם פה משום מה שום ייצוג "מקצועי" שיספר לכם למה ברפורמה תעשה רק טוב למדינת ישראל ולרפואה כי האנשים האלה לא במערכת האתר... וזה מקומם שבאתי לקרא מאמרים מקצועיים וקיבלתי עוד הסתה שקרית שאני מקבלת גם ככה בכל אתר אחר.

אנונימי/ת
02.03.2023, 08:58

ואתה בעד פסקת התגברות לכל חוק מטורלל? ובעד חוק נבצרות שכולו מיועד לראש ממשלה שנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים? ואת םרשת הצוללות עדין חא סיימו חבדוק?
יש לבצע תיקונים, אך לא בבליץ ולא באופן קיצוני
אתה בעד תיקונים המשנים את אופיה הדמוקרטי של המדינה ונותנים כוח אינסופי לכנסת??? ללא ביקורת שיפוטית?

אנונימי/ת
02.03.2023, 11:39

אתה זקוק להשתלת מוח מיידית !!
אם אתה באמת רופא?? *ממש מסוכן להיות הפציינט שלך*
אתה יורה סיסמאות שאינן קשורות לעולם הרפואה שלנו.
מתי היית בבית משפט לאחרונה???

אנונימי/ת
06.03.2023, 19:59

אף אחד לא מבטל שופטים . הם ימשיכו לשפוט לפי חוקים קיימים. לא ימציאו חוקים ולא יעסקו בפוליטיקה. ומהפחות לא מבצעים 200 שנה. צריך לשנות ולהכנס לתלם ולסיים את הדרמה מלאכותית זו כמה שיותר מהר. לפני שאיז שהוא טיפש יחליט לפעול. ולפני ששבר בחברה יגיע למצב על חזור.

אנונימי/ת
07.03.2023, 12:07

דאות זה משהוא אחד. הפגנות זה דבר אחר. כשמפגינים - לא עובדים. משסובל מזה - זה החולים. יש הליך הקובע בדמוקרטיה - זה בחירות. בין הבחירות שולטים אלה שנבחרו. הם בדרך כלל מקדמים עניינים שלמענם נבחרו. וכולנו ידענו על כך. עד הבחירות הבאות הם ינהלו את המדינה , לטוב ולרע. והיו לנו תקופות ומנהיגות שונות. ומדינה נשארה וקיימת. לחיות גולה - זה נורה. ואנחנו מכירים את זה על בשרנו. כולנו צריכים להיזהר. לדעתי אם כל אחד יעשה את המוטל עליו כך יהיה טוב יותר. בעבודה שלנו דעות פוליטיות נשמור לעצמנו. אחרת כל לגלוש לפסים אחרים (ראה מלחמת העולם השנייה).

אנונימי/ת
08.03.2023, 20:31

אני רואה פה מומחים גדולים לדמוקרטיה, משפט, בעלי שכל הכי גדול בארץ, מבינים יותר מאחרים בכל דבר. אולי הגיע זמן לרדת מעצים , לחזור לעבודה ולבדרים שאנחנו באמת שייכים להם. די לעיסוק בפוליטיקה בעיתון מקצועי.
להפסיק לפלג את הר"י.

אנונימי/ת
01.03.2023, 19:17

נא לשנות את הכותרת לא הרופאים אלא רופאים.
ממליץ לכולם לצפות בסדרת ההרצאות הקצרות של עמית סגל ביוטיוב בנושא. הרי רובנו רופאים עסוקים ולא מבינים היטב בסוגיות משפטיות חוקתיות והדמגוגיה וההפחדות שולטות ברוב הערוצים

אנונימי/ת
01.03.2023, 21:16

לא כי עמית סגל ניטרלי, בא להסביר בלב חפץ ומצפון נקי. אולי אתה צריך את עמית סגל, אבל לשמחתנו אתה בודד בצורך זה בציבור הרופאים.

אנונימי/ת
02.03.2023, 04:36

שמאלני נאור!
מאז ימי השלטון ההסתדרותי, עדיין לא נגמלנו מהפחד להביע דיעה אחרת לזו המשמעת על ידי הפוליטברו.
וזו הסיבה שאנחנו אנונימיים.
אבל לא מדובר על מיעוט !!!
אז שוב להזכירך, אנא עזוב אותנו מהפוליטיקה !!!!!!

אנונימי/ת
01.03.2023, 19:20

אני מציע לשנות את שם הביטאון מדוקטורס אונלי לפוליטיקה אונלי. יצאתם מדעתכם? שבוע אחרי שבוע כתבות פוליטיות! בושה

אנונימי/ת
01.03.2023, 20:29

מה שהמפגינים לא מבינים זה שככל שיעצימו את ההפגנה כך הם מפחיתים את הסיכוי שהרפורמה תיעצר כי הקואליציה לא יכולה להרשות לעצמה להתקפל.
ההפגנות רק מפריעות לנתניהו לרדת מהעץ שמלכתחילה לא כל כך קצה לטפס עליו.
שראשי האופוזיציה יוותרו על האגו שלהם אם המדינה באמת חשובה ויבינו שלא יוכלו לצאת עם מלוא תאוותם בידם.

אנונימי/ת
03.03.2023, 11:08

את ביבי לא מעניינת ברפורמה, אלא רק להימלט ממאסר ולכן הוא לא מחפש סולם לרדת מהעץ אלא גפרורים שיציתו את 700 ליטר דלק ששפכו הפירומנים שהוא מינה לשרים .

אנונימי/ת
06.03.2023, 20:10

מסכים. וגם חושב שמפגינים מנוצלים ע"י פוליטיקאים שרחוקים מלהיות דמוקרטים, שמשתמשים במילה דמוקרטיה לכיסוי מטרות אמיתיות שלהם. זה מזכיר לי מאוד מצב היום ברוסיה - תוצאה של תעמולה וניצול תקשורת לשטיפת מוח להמונים. ותקשורת שלנו מנצלת את כוחה באותה צורה. אזכיר פתגם אנגלי: אמירת חצי אמת - זה שקר.

אנונימי/ת
01.03.2023, 20:42

תוהה מתי יתעוררו הנכבדים בהר״י.
רק אחרי שההפיכה תעבור ויועבר חוק איסור שביתה אחרי קיצוצי שכר? עם פסקת התגברות מוכנה מראש? גם אז תמשיכו ליילל שהמחאה היא פוליטית? קרנפים עלובים.

אנונימי/ת
03.03.2023, 11:10

מזה שנים שהרי התקרנף ולוקה בתפקידו כגוף שהאתיקה, לא רק המקצועית, הינה חלק חשוב ממנו

אנונימי/ת
01.03.2023, 21:34

העם נתן אמון בשלטון הנוכחי ואלו שבשם דמוקרטיה מנסים להשרות דקטטוריה. לא משנה התירוץ להפגנה, העיקר לנסות לכפות דעתם על ציבור שרובו לא מסכים עם השקפותיו. האם הימין הפגין כשממשלה הקודמת העבירה חוקים לא סבירים כלל ? זה ניסיון הפיכה ודקטטוריה פשוט במסוה דמוקרטיה

אנונימי/ת
02.03.2023, 00:13

אה הא.

03.03.2023, 07:56

אילו "חוקים לא סבירים כלל"?
או ששוב מדובר בבוט שמפיץ שקרים , ככל שהם מופצים יותר הם עשויים להיחשב לבסוף כנכונים ( יאיר נתניהו , הזכרתי?)

אנונימי/ת
01.03.2023, 21:36

נמאס לפתוח את האתר הצפון קוריאני הזה. תתעסקו ברפואה ולא בלהיות שופר של הקרנות למיניהן.

אנונימי/ת
03.03.2023, 11:11

אני מאחל לך בריאות מנטלית מלאה

01.03.2023, 22:18

אתם מאלצים את הרופאים "להזדהות".
אונס חשבתי וקבוצתי.
בושה וחרפה על הפוליטיזציה ברפואה.

אנונימי/ת
03.03.2023, 11:14

הפוליטיזציה ברפואה הגיעה לשיאה כאשר בריאות העם הופקרה לראש ממשלה שהשתמש בה לפגוע בזכויות יסוד.

אנונימי/ת
02.03.2023, 00:51

לא הרופאים, ולא ההיטקיסטים או הטייסים מתנגדים לרפורמה, אלא אנשים פרטיים שבמקרה הם גם רופאים. ההכללה של קבוצה מקצועית, כאילו ההתנגדות מייצגת את כלל הרופאים למשל היא פופוליסטית, מטעה ולא נכונה. כפי שיש כאלו המתנגדים לרפורמה, יש גם רבים התומכים בה. זכות המחאה היא פרטנית
שכל אחד יפעל כטוב על ליבו, אך לא יתכן שאנשים פרטיים שאינם נבחרי האירגון או מייצגיו ידברו בשם כולנו ויצרו מצג שוא

אנונימי/ת
02.03.2023, 07:31

שופטים הזויים לפח, רופאים תתעסקו ברפואה

02.03.2023, 09:21

האם הרופאים שדורשים מה.ר.י נייטרליות יודעים שבחוק ההסדרים שממשלת הסיוט הזו העבירה השבוע סעיף בחוק ההסדרים שאוסר על הנהלות בשרות הציבורי להסכים על השלמת שעות של שובתים בלי אישור של הממונה על השכר (מטעם)?

אנונימי/ת
02.03.2023, 11:43

בקיבוץ שלך ובהשקפת העולם הסוציאליסטית שלך - היה גרוע יותר.
הפסדתם בבחירות!! וזה כל הבלגן.

אנונימי/ת
08.03.2023, 20:41

טוב מעוד . יש לנו מאבקים שלנו . וזה מספיק. גלים בים הפוליטי לא צריכים להזיז אותנו. בכל מצב צריכים רופאים. פולטיקאים מתחלפים.

אנונימי/ת
02.03.2023, 09:22

יש לכם את זה ביותר פרבדה?
הזיזו לכם את הגבינה?
טענות דמגוגיות על קץ הדמוקרטיה לא נכונות ובטח לא במקום שאמור להיות מקצועי ולא פוליטי.
תפסיקו את הקשקשת ברשת.
המערכת המשפטית זקוקה לתיקונים. כל אחד עם טיפה שכל ויושרה יודע את זה.
הניחו לנו והוציאו את הפוליטקה מהאתר!

אנונימי/ת
02.03.2023, 11:50

חולה הופנה ע"י אורטופד לפיזיוטרפיה. נקבע תור לעוד חצי שנה. החולה עותר לבג"ץ נגד המדינה כדי לקבל תור לזמן סביר. בג"ץ מגלגל אותו מכל המדרגות ומחייב אותו בהוצאות משפט 20,000 ש"ח.

אנונימי/ת
03.03.2023, 09:33

מצויין. מה בג''ץ קשור לתור בתקופת חולים?
את תקציב המדינה וסדרי העדיפויות יקבעו נבחרי הציבור.

אנונימי/ת
02.03.2023, 11:51

אתר דוקטורס אונלי הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה.

אתר דוקטורס אונלי מביא את מיטב תקצירי המאמרים מכתבי העת ומאגרי המידע הרפואיים המובילים בעולם, כיסוי נרחב של הנעשה בתחום הרפואה בישראל ובעולם, סקירת חדשות מתחום הרפואה, מאמרי דעה, מדורים בנושאי משפט ואתיקה רפואית, לוחות זמנים לאירועים וכנסים בתחומי הרפואה ועוד.

דוקטורס אונלי משמש כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות המדעיים, הנהנים במסגרת האתר משירותי תוכן, שירותי חדשות, אפשרות לנהל את כלל הפעילות המקוונת שלהם באמצעות האתר ועוד שירותים נוספים רבים.

Doctors Only הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה פארם

פוליטיקה אונלי............
חה. חה. חה.

אנונימי/ת
02.03.2023, 11:54

אתר פוליטיקה אונלי
הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה.

אתר פוליטיקה אונלי מביא את מיטב תקצירי המאמרים מכתבי העת ומאגרי המידע הרפואיים המובילים בעולם, כיסוי נרחב של הנעשה בתחום הרפואה בישראל ובעולם, סקירת חדשות מתחום הרפואה, מאמרי דעה, מדורים בנושאי משפט ואתיקה רפואית, לוחות זמנים לאירועים וכנסים בתחומי הרפואה ועוד.

פוליטיקה אונלי משמש כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות המדעיים, הנהנים במסגרת האתר משירותי תוכן, שירותי חדשות, אפשרות לנהל את כלל הפעילות המקוונת שלהם באמצעות האתר ועוד שירותים נוספים רבים.

Political Only הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה פארם

אנונימי/ת
02.03.2023, 11:56

אתר פוליטיקה (פראבדה ) אונלי הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה.

אתר פוליטיקה אונלי מביא את מיטב תקצירי המאמרים מכתבי העת ומאגרי המידע הרפואיים המובילים בעולם, כיסוי נרחב של הנעשה בתחום הרפואה בישראל ובעולם, סקירת חדשות מתחום הרפואה, מאמרי דעה, מדורים בנושאי משפט ואתיקה רפואית, לוחות זמנים לאירועים וכנסים בתחומי הרפואה ועוד.

פוליטיקה אונלי משמש כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות המדעיים, הנהנים במסגרת האתר משירותי תוכן, שירותי חדשות, אפשרות לנהל את כלל הפעילות המקוונת שלהם באמצעות האתר ועוד שירותים נוספים רבים.

Political Only הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה פארם

אנונימי/ת
02.03.2023, 11:59

אתר פוליטיקה ( פראבדה) אונלי הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה.

אתר פוליטיקה אונלי מביא את מיטב תקצירי המאמרים מכתבי העת ומאגרי המידע הרפואיים המובילים בעולם, כיסוי נרחב של הנעשה בתחום הרפואה בישראל ובעולם, סקירת חדשות מתחום הרפואה, מאמרי דעה, מדורים בנושאי משפט ואתיקה רפואית, לוחות זמנים לאירועים וכנסים בתחומי הרפואה ועוד.

פוליטיקה אונלי משמש כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות המדעיים, הנהנים במסגרת האתר משירותי תוכן, שירותי חדשות, אפשרות לנהל את כלל הפעילות המקוונת שלהם באמצעות האתר ועוד שירותים נוספים רבים.
Political Only. הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה פארם

הסתה מבמה הזאת לא חוקית! אתם לא מציגים את כל הרופאים! תפסיקו את הטירלול הזה מיד, ההשלחות לעתיד מאוד קשות. יש ממשלה שנבחרה בצורה דמוקרטית, תנו לעבוד בשקט, תרדו כבר מהעץ!

אנונימי/ת
02.03.2023, 12:20

מדיה פארם מנהלת את ערוצי התקשורת והמידע המובילים לקהילת הרופאים בישראל ומתמחה בהקמה וניהול של אתרי תוכן לקהילה הרפואית.

אריאלה ליוותה אותנו במשך שנתיים בייעוץ, ובהטמעת תהליכי עבודה וסינכרון מורכבים, במהלכם עזרה לייצר שיח משותף על מנת לשפר את תהליכי השירות בחברות השונות.

אריאלה מקצוענית, חיובית, בעלת אנרגיות סוחפות וגישה מעשית לפתרון בעיות והנעה קדימה.

02.03.2023, 17:25

הסכנה לדמוקרטיה היא רק בראשם של אלו שתוצאות הבחירות הרחיקו אותם מעטיני הזהב והכח שהתרגלו לינוק מהם.
המצב הנוכחי הוא הסכנה לדמוקרטיה.
חוץ מזה, מי הסמיכם לדבר בשמי?

03.03.2023, 11:06

כל הכבוד!

אנונימי/ת
03.03.2023, 16:06

מה זה "הרופאים נגד הרפורמה המשפטית"
יש שם כמה רופאים נגד הרפורמה.
אני רופא בעד הרפורמה.
אם אני אתחיל לצעוד עם כמה חברים, אתם תצאו בכתבה של "הרופאים בעד הרפורמה המשפטית" ?
תפסיקו לתפוס צד בשמנו, חבורת עלובים.

אנונימי/ת
04.03.2023, 10:22

לאיזה חלק מהרפורמה אתה בעד?
לבחירת שופטים ע"י פוליטיקאים ולא וועדה מאוזנת
לעובדה שכל חוק מטורלל של הכנסת שנועד לרצות קבוצה קטנה בשם השלמות הקואליציונית יוכל לקבל אישור בגלל רוב מקרי?
לכך שיועצים משפטיים יהיו חברי מרכז המפלגה במקום מינויים מקצועיים?
יכול להיות שאתה ביביסט או סתם שונא נתחים מסוימים באוכלוסיה , אבל אם אתה לא בעד דיקטטורה כעיקרון ( ואז עמדתך אינה לגיטימית , בעליל)
מה אתה בעצם רוצה?

אנונימי/ת
05.03.2023, 03:42

אתה רופא או סתם קשקשן?
אם אתה רופא, אזי תרפא פציינטים.
לואם אתה פוליטיקאים לך לכנסת

נסחפתם. אתם לא רחוקים משם…
מגיפות ריקודים

יום אחד ביולי שנת 1518, אישה בשם פראו טרופה (Frau Troffea) החלה לרקוד ברחובות שטרסבורג, חלק מהאימפריה הרומית הקדושה בצרפת של ימינו. לא היה כל כך מה לעשות כבילוי בשטרסבורג של ימי הביניים, כך שהסחת הדעת הזו נתקלה בהתלהבות של עוברי אורח. פראו טרופה הסתובבה, התפתלה, קפצה, והכל בלי מוזיקה. זה היה משעשע לצפייה, עד שזה הפסיק להיות.

שישה ימים לאחר מכן, פראו טרופה עדיין רקדה. היא לא ישנה ולא אכלה. יום או לילה, גשם או שמש, פראו טרופה לא יכלה להפסיק לרקוד. זה כשלעצמו היתה סיבה לדאגה, אבל פתאום אנשים התחילו להצטרף אליה לריקוד הבלתי פוסק שלה. בהתחלה זה היה קהל של 34 איש. אחר כך, עד סוף החודש, אלה היו 400 איש. אנשים התחילו לצנוח כמו זבובים, מוצפים מהתשישות המתמדת. בני המזל פשוט איבדו את ההכרה, ופטרו את עצמם מהסבל המוזר שלהם. בעלי פחות מזל מתו משבץ ומהתקפי לב.

במקום לייחס את מגפת הריקודים להרעלה או מחלה, שניתן להבין בקלות, חוקרים טוענים שהיא שייכת לקבוצה של תופעות פסיכולוגיות לא מובנות הנקראות הפרעות פסיכוגניות המוניות - הידועות יותר בשם היסטריה המונית. הפרעות פסיכוגניות המוניות נחשבות כתגובה קבוצתית ללחץ, ובשטרסבורג בהחלט היו הרבה דברים להילחץ לגביהם בשנת 1518. ג'ון וולר (John Waller) הסביר במאמר עבור The Lancet:
תושבי שטרסבורג וסביבותיה […] חוו מצוקה חריפה בשנת 1518, לאחר רצף של יבולים מחרידים, מחירי התבואה הגבוהים ביותר מזה למעלה מדור, הופעת העגבת והופעה מחדש של קוטלים ישנים כמו צרעת והמוות השחור. אפילו לפי הסטנדרטים המתישים של ימי הביניים, היו אלה שנים קשות מאד עבור תושבי אלזס.

אנונימי/ת
07.03.2023, 08:28

גם אם זה מצב מנטלי או מצב רפואי(הרפורמה),הרופאים שלנו יודעים לטפל בזה ומהר..