חדשות

דרישת מימון להכשרה קלינית בארץ של סטודנטים לרפואה בחו"ל

משרד הבריאות הגיש בקשה לאישור תקציב של 10 מיליון שקל לטובת הסבבים הקליניים בארץ של סטודנטים ישראלים לרפואה הלומדים בחו"ל | מדור מיוחד יפקח על רמת הלימודים בפקולטות

סטודנטים לרפואה בחו"ל. אילוסטרציה

במסגרת תכנית העבודה לשנת 2023 הגיש משרד הבריאות בקשה לאישור תקציבי של עשרה מיליון שקל לטובת הכשרתם הקלינית של כל הסטודנטים לרפואה הישראלים הלומדים בחו"ל, בפקולטות שאושרו על ידי המשרד במסגרת רפורמת "יציב". ההכשרה תתבצע בבתי החולים בישראל ובקופות החולים ותהיה ברמה זהה להכשרה שעוברים בוגרי רפואה בישראל. כך דיווח בסוף השבוע (ה') ד"ר איתי גל ב-ynet.

לאחרונה הוקם במשרד מדור מיוחד האחראי על פיקוח רמת לימודי הרפואה באוניברסיטאות בחו"ל, בהן לומדים ישראלים. בנוסף, הוקמה מערכת ממוחשבת שבה כל סטודנט לרפואה ישראלי בחו"ל נרשם ויכול לזכות לסיוע צמוד של משרד הבריאות, תוך פיקוח על לימודיו והכשרתו.

ממשרד הבריאות נמסר: "רופאים ורופאות בוגרי חו"ל מהווים רוב בקרב מקבלי רישיון לעסוק ברפואה, ועל כן משרד הבריאות פועל במספר מישורים על מנת להסדיר את נושא לימודיהם באוניברסיטאות בחו"ל. משרד הבריאות מקדם בימים אלה את תכנית אופקים לסבסוד לימודי רפואה בחו"ל. במסגרת התכנית יזכו סטודנטים וסטודנטיות מצטיינים לקבל מלגות לצורך לימודי הרפואה בחו"ל, זאת בנוסף להטבות המתוכננות לכלל לומדי הרפואה בחו"ל.

"על מנת להסדיר את מעמד הסטודנטים הרשאים לבצע הוראה קלינית בישראל, פרסם משרד הבריאות החודש טופס הרשמה למאגר הסטודנטים הלומדים בחו"ל. על פי התכנון, רק הרשומים בטופס יורשו לבצע סבבים קליניים בישראל שיהיו זהים באיכותם לאלה שמבצעים הסטודנטים שלומדים בישראל".

על מנת לסייע לסטודנטים בסבבים הללו, אך מתוך הבנה שסבבים איכותיים מצריכים תגמול לרופאים המלמדים, גיבש מנהל תכנון אסטרטגי וכלכלי של משרד הבריאות במסגרת תכניות עבודה לשנת 2023 בקשה תקציבית על סך עשרה מיליון שקל למימון סבבים קליניים של סטודנטים לרפואה בשנים המתקדמות. בקשה זו תדון בדיוני תקציב הקרובים ובמידה שתאושר, תהווה סנונית ראשונה להסדרת הנושא.

על טענות שהשמיעו סטודנטים ישראלים הלומדים בחו"ל לאפליה וליחס מזלזל כלפיהם בבתי החולים בארץ ושהועלו בכתבה, ענה משרד הבריאות כי "עמדת המשרד בנוגע לטענות המובאות בכתבה על יחס לא אוהד מצד בכירים היא חד משמעית: סטודנטים ישראלים הלומדים בחו"ל הם חלק מעתודת הרופאים והרופאות של מערכת הבריאות הישראלית ועל המערכת לגלות את מלוא הגמישות על מנת להיטיב עם עם הסטודנטים הנ"ל ולגרום להם להרגיש רצויים".

נושאים קשורים:  סטודנטיות לרפואה,  משרד הבריאות,  לימודי רפואה בחו"ל,  חדשות
תגובות
03.01.2023, 09:00

המטרה חשובה אבל שאלה איך ינצלו את התקציב הנוסף
אם יופנה להוספת תקנים למחלקות מלמדות בפרט לנושאים ה "גדולים " של פנימית כירורגיה כללית וילדים כדי שאפשר יהיה להקדיש רופא/ה יעודי/ת זה יעבוד
אם הכל ילך למנהלה אפשר לצפות למרמור מהלומדים והמלמדים גם יחד