חדשות

מחאת המתמחים: בינתיים, מכתבי ההתפטרות עוכבו

רוה"מ לפיד הנחה את מנכ"לית משרדו לקיים קשר רציף עם כל הגורמים המעורבים במשבר | ארגון מרשם: המו"מ רציני, מקווים לראות פריצת דרך | שניים משובתי הרעב נזקקו לאשפוז והפסיקו את שביתתם

אוהל שובתי הרעב בסמוך לביתו של ראש הממשלה יאיר לפיד. צילום: "מרשם"

ארגון הרופאים המתמחים החליט אמש (א') שלא להכניס את מכתבי ההתפטרות של חבריו לתוקף היום, מתוך רצון לתת סיכוי למו"מ עם משרדי האוצר, הכלכלה והבריאות. מארגון מרשם נמסר כי השיחות והמגעים נמשכים כל העת וכי "אנחנו סבורים שמדובר במאמצים רציניים". כ-200 מתמחים חתמו עד כה על מכתבי התפטרות במחאה על אי-יישום מתווה קיצור שעות התורנות.

בהנחיית ראש הממשלה יאיר לפיד ובשיתוף משרד הבריאות, מקיימת מנכ"לית משרד ראש הממשלה קשר רציף עם כל הגורמים המעורבים, החל ממשרדי הממשלה ועד למתמחים והרופאים - במטרה למצוא פתרון לסוגיה במסגרת מגבלת הבחירות.

במקביל, ביקשה יו"ר הארגון ד"ר ריי ביטון משובתי הרעב מבין המתמחים להפסיק את שביתתם לאור הידרדרות במצבם. מצבם של שני שובתי רעב, ד"ר שני סבוראי בנד ואיתמר סלטון, סטודנט לרפואה, הורע במהלך הסופ"ש והם נזקקו לטיפול רפואי. השניים נענו לבקשתה של ד"ר ביטון והסכימו להפסיק את שביתת הרעב. שובת רעב נוסף, הסטודנט אופיר צברי, החליט בשלב זה להמשיך את השביתה.

ד"ר ריי ביטון מסרה: "אני שמחה ששני ואיתמר קיבלו את בקשתי והפסיקו את השביתה ואני מקווה שבימים הקרובים גם אופיר יעשה זאת. הצעד הקיצוני הזה, של שביתת רעב, שבחרו לעשות מתמחים וסטודנטים בשבוע האחרון, בעיקר מעיד על גודל השבר והייאוש נוכח העובדה שהממשלה לא עומדת בהתחייבויות שלה להתחיל את מתווה קיצור התורנויות. בימים האחרונים מתנהלות שיחות עם כל הגורמים הרלוונטיים ואני מקווה שתהיה פריצת דרך שתאפשר את העברת 66 מיליוני השקלים להתחלת המהלך לקיצור התורנויות וסיום המשבר".

נושאים קשורים:  קיצור תורנויות,  מתמחים,  ד"ר ריי ביטון,  ארגון מרשם,  חדשות,  שביתת רעב,  ראש הממשלה יאיר לפיד
תגובות
אנונימי/ת
12.09.2022, 15:40

הנה מה שיקרה
יאיר לפיד ינחה לתת למתמחים 16 שעות.
כותרות גדולות בעיתון.

שקט לחודש וחצי.

יגיע ה1 לנובמבר

אחר כך מישהו יהיה ראש ממשלה
ואז הם יחזרו לשביתת הרעב.

לא כי לפיד יותר רע או טוב ממתחריו. סתם כי זה מה שקורה כאן, כשיש אפס תכנון ופרטץ.

אנונימי/ת
12.09.2022, 19:48

משחקים של מבוגרים עם ילדים

אנונימי/ת
12.09.2022, 19:59

אי אפשר לקצר את התורנויות המתווה שהם רוצים אלא רק בתכנון קפדני שיימשך שבע שנים לפחות. חבל שלא המשיכו בשביתה, התפטרו והיה צריך לא להחזיר אותם. המערכת יכולה לעמוד בכך.

12.09.2022, 20:23

עקומת למידה של רופאים (כולם... מזקנים כמוני ועד סטודנטים ירוקים) אפסית. איבדתם את מעט המומטנום שהיה לכם. המתמחים ישחגו משהו ביום שישבתו כמו יפה בן דוד או רן ארז או נמל אשדוד....

אנונימי/ת
13.09.2022, 03:05

יהיר זיקית שלף קסם שפןל כיבוי שריפה מאוצרו של הרומני צ'אוצ'סקו המזוקן,תשאלו את פהינה מי מגיע לבקרה בכלא.

אין ספק שבשלב זה מס' קטן ביותר של מתמחים ניצחו. 4 )אולי ( שובתי רעב )מהן אחת איש צבא שלא ברור איך איש צבא שובת - מחר היא תשבות כי צהל יושב בשטחים או כי היא מפחדת וזה מסוכן) וכן עוד 50-100 נגישי מכתבי התפטרות שלדעתי היה צריך לקבל התפטרותם ולקלוט אחרים במקומם.
עכשיו נראה איך הם יגיבו כאשר משכורתם תקטן ב 30%, ואיך יסתדרו עם המחסור בימי יתמחות.
עכשיו יש לתת להם לחיות את הניצחון.