חדשות

תוכנית ליצמן: זמן ההמתנה לבדיקות MRI יקוצר לשלושה ימים בלבד

לפי דיווח ב"ידיעות אחרונות", סגן שר הבריאות הורה לבתי החולים להתחיל להפעיל את מערכות ה-MRI מסביב לשעון לאחר החגים, והקצה תקציב לרכישת מכשירי MRI רבים נוספים, כך שמערכת MRI קבועה תפעל בכל אחד מבתי החולים בארץ

מכשיר MRI חדש ב"הלל יפה" (צילום: "הלל יפה")
מכשיר MRI ב"הלל יפה" (צילום: "הלל יפה")

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הורה לבתי החולים להיערך לקצר את זמן ההמתנה לבדיקות MRI ל-3 ימים לכל היותר. בתי החולים יידרשו להפעיל את המערכת 24 שעות ביממה ולא 8 שעות בלבד כנעשה בכמה בתי חולים היום, והרפורמה צפויה לצאת לדרך אחרי החגים. על הפרטים דיווח הבוקר (ד') העיתון "ידיעות אחרונות".

על-פי הדיווח, סגן השר אמר, כי משרד האוצר אישר תקציב להצטיידותם של כל בתי החולים ברחבי הארץ במערכות MRI נוספות, כחלק מהרפורמה. כיום מופעלות כ-20 מערכות, ובתי החולים בהן אין מערכות MRI קבועות הם: בית החולים נצרת, העמק בעפולה, מעייני הישועה בבני ברק, כרמל ובני ציון בחיפה, מאיר בכפר סבא (בו מופעלת מערכת MRI ניידת), הדסה הר הצופים, קפלן ברחובות ולניאדו (מכשיר כזה יופעל שם לאחר חג הסוכות).

שיעור מכשירי MRI לכל 1 מיליון נפש בישראל עומד על 3.1, לעומת 13.1 בממוצע במדינות ה-OECD

בשיבא מופעלות כיום שלוש מערכות MRI, בבילינסון שתיים – ובכל יתר בתי החולים מערכת אחת. שיעור מכשירי MRI לכל 1 מיליון נפש בישראל עומד על 3.1, לעומת 13.1 בממוצע במדינות ה-OECD. בהתאם, שיעור הבדיקות לכל 1,000 נפש בישראל עומד על 31, לעומת 55 במדינות ה-OECD. שיעורים אלו נחשבים משמעותיים לשם הערכת איכות השירות הרפואי הציבורי.

ליצמן מסר, כי משרדו יממן מחצית מעלויות המכשירים החדשים ואת המחצית השנייה יממנו בתי החולים כתוצאה מעלות הבדיקות (בממוצע 2,600 שקל לבדיקה) לקופות החולים ולביטוחים הרפואיים.

עוד מסר ליצמן לעיתון, כי ידאג לאשר הגדלת תקנים לצוותי הטכנאים שמפעילים את מערכות ה-MRI, "ואם הדבר לא יתאפשר - המטופלים יופנו למכונים שמחוץ לבתי החולים הציבוריים", אמר.

נושאים קשורים:  חדשות,  מכשיר MRI,  בדיקות הדמיה,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  משרד הבריאות,  משרד האוצר
תגובות
19.08.2015, 23:23

מהי חשיבות קיצור המתנה לMRI ל 3 ימים כשהמתנה ממוצעת לרופא מומחה בין 2-8 שבועות ולעיתים תור לרופא משפחה מצריך המתנה של שבוע, מדובר בסגן שר מנותק מהמציאות היומיומית של אזרח רגיל בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. סגן השר מקבל החלטות מהמותן ללא הצדקה רפואית ומבלי שמישהו מבקר את החלטותיו הפו]פוליסטיות

אנונימי/ת
20.08.2015, 08:08

הישום של זה התחיל.
שים לב באיזו מהירות סדרו לעלאן MRI....

20.08.2015, 19:10

מה יעזרו הוספת מכשירי MRI וטכנאים? מה עם רדיולוגים? אולי לליצמן יש קו ישיר ליצירת ״נס״ כך ש״ייוולדו״ עוד עשרות רדיולוגים המומחים בתחומי ה-MRI השונים. התכנית היא או הזויה ומנותקת מהמציאות או מיתממת. עבודה בעיניים.

אנונימי/ת
20.08.2015, 23:18

מצוין כל הכבוד!
הללויה לתוכנית