חדשות

סגן שר הבריאות מבטיח: 3 חדרי ניתוח חדשים בבית החולים "פוריה"

ליצמן אמר את הדברים השבוע בטקס חנוכת מכון ה-MRI בבית החולים בטבריה; "אמרתי ואני אומר זאת שוב, אצלי קודם הפריפריה. אני מתחייב על שלושה חדרי ניתוח חדשים שיקצרו את התורים הארוכים"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן גוזר את הסרט בחנוכת מכון ה-MRI ב"פוריה", לצד בכירי בית החולים (צילום: "פוריה")

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שביקר השבוע באזור הצפון להשקת מכוני MRI בבתי החולים "פוריה" ו"זיו", הבטיח כי בתוך שנה ייבנו בבית החולים בטבריה שלושה חדרי ניתוח חדשים, בעלות משוערת של 25 מיליון שקל. "אני הולך לשים את פוריה על המפה", אמר סגן שר.

בטקס אמר ד"ר ארז און, מנהל "פוריה", כי "בזכות חזונו ופעילותו של סגן שר הבריאות ליצמן בקדנציה הקודמת שלו אנו עדים עתה לתחילתו של שינוי. בגליל לא הייתה עד לפני 4 חודשים מחלקה לניתוחי לב ונכון להיום, למעלה מ-40 מתושבי האזור כבר עברו כאן, במערך הקרדיו-וסקולרי, ניתוחי לב פתוח מצילי חיים.

ד"ר ארז און: "בזכות חזונו ופעילותו של סגן שר הבריאות ליצמן בקדנציה הקודמת שלו אנו עדים עתה לתחילתו של שינוי"

"בגליל המזרחי ובגולן לא היה מכשיר MRI כלל. המציאות הזאת השתנתה. וכעת מכשיר ה-MRI במרכז הרפואי בטבריה הוא הראשון באזור, פועל ומשרת את האוכלוסייה שלנו, וכבר ביצענו עד כה מאות בדיקות".

בפנותו לסגן השר אמר עוד ד"ר און: " אנחנו חייבים להשתפר בקיצור זמני ההמתנה לניתוחים. הזמנים כיום אינם עומדים בדרישת הציבור ובנורמות המקובלות, בשל מחסור בחדרי ניתוח. חסר זה מהווה צוואר בקבוק בהתפתחות המרכז הרפואי".

ליצמן השיב: "אמרתי ואני אומר זאת שוב, אצלי קודם הפריפריה. אני מתחייב על שלושה חדרי ניתוח חדשים שיקצרו את התורים הארוכים ואת ההמתנה של מטופלים לניתוחים, לרווחת תושבי האזור כולו".

הוא פנה במעמד הטקס ליאיר אסרף, סמנכ"ל אגף תכנון תקצוב ותמחור במשרד הבריאות וליהודה רון, סמנכ"ל אגף תכנון בינוי ופיתוח מוסדות רפואה, וביקש מהם להגיש לו "לוחות זמנים להנעת פרויקט חדרי הניתוח".

נושאים קשורים:  חדשות,  סגן שר הבריאות ליצמן,  חדרי ניתוח,  משרד הבריאות,  ד"ר ארז און,  מכון MRI,  המרכז הרפואי "זיו",  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות