חדשות

"מאיר": התכשיר ההומיאופתי גרם להרעלה אנטיכולינרגית בבן ארבע

בבירור עם הוריו של הפעוט שחלה בשפעת והגיע במצב אפתי חמור לבית החולים מאיר, התברר כי טופל בתכשיר צמחי שגרם לו נזק וסיכן את חייו

מלר"ד ילדים בבית החולים מאיר. צילום: דוברות ביה"ח

שימוש בתכשיר הומיאופתי לטיפול בילד בן 4.5 שנים, שחלה בשפעת, גרם לו להרעלה אנטיכולינרגית. כך דווח אתמול (ד') מהמרכז הרפואי מאיר בכפר סבא.

ד"ר ברק מידן, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים ב"מאיר", תיאר: "הילד הגיע במצב אפתי חמור ביותר, עם בטן תפוחה והמצב הלך והידרדר. הוא נלקח מיד לבדיקת CT לשלילת חסימה במעי והחל לקבל טיפול תומך".

עם העברתו ליחידה לטיפול נמרץ ילדים והחמרה נוספת במצבו ובבדיקות הדם שלו, חיפשו הרופאים "משהו שיחבר בין כל הסימפטומים מהם סבל. החשש היה כי הנפיחות הגדולה בבטן תוביל לנקב במעי, מה שעלול להוביל לסכנת חיים מיידית", מספר ד"ר מידן.

בדיקת ה-CT לא הדגימה חסימת מעי או נקב שיכולים להסביר את הנפיחות החריגה. בשיחה עם הוריו התגלה כי בזמן המחלה בבית, שהתבררה בבית החולים כשפעת A, הוא קיבל תכשיר הומאופתי מתוך מחשבה כי מדובר בתכשיר צמחי שלא עלול להסב נזקים.

"בבירור של החומרים מהם מורכב התכשיר, ביניהם בצל וזעפרן ובחיבור עם כל הסימפטומים מהם סבל הילד, ביניהם ירידה בחיוניות, הקאות, עצירת שתן ויציאות וממצאי הבדיקה הגופנית, הבנו כי מדובר בהרעלה אנטיכולינרגית", מספר ד"ר מידן.

הילד קיבל מיד זריקת אנטידוט כדי לסתור את השפעת החומרים שגרמו להרעלה. ד"ר דגנית אדם כהן, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ ילדים: "תוך כדי ההזרקה, הניתנת תחת פיקוח רפואי וניטור, הילד החל להראות סימני התאוששות והתעורר ובהמשך נזקק למנה נוספת של האנטידוט.

"אין ספק שמדובר בחורף קשה למדי מבחינת המחלות הויראליות והשפעות המסתובבות וישנה נטייה לקחת תכשירים טבעיים או מכשירים שנראים תמימים דוגמת מכשיר אדים, בלי להבין את הפוטנציאל המסוכן שיש בהם", אומרת ד"ר אדם כהן. "אנו לא תמיד יודעים מה תכשירים אלה מכילים, מהי הכמות המדויקת המותרת ובטח לא מה תהיה ההשפעה שלהם על המטבוליזם של הגוף כשהילד תחת מחלה ויראלית".

במקרה הזה, "התכשיר ניתן בעצם במטרה לייבש את הנזלת אולם למעשה עלול לגרום להתייבשות של כל האיברים בגופו של הילד", מדגישים ד"ר אדם כהן וד"ר מידן.

נושאים קשורים:  להרעלה אנטיכולינרגית,  תרופה הומיאופתית,  בית החולים מאיר,  חדשות,  ד"ר ברק מידן,  ד"ר דגנית אדם-כהן
תגובות
אנונימי/ת
23.02.2024, 12:01

נו, אתם לא עמחא, לכם יש ידע בסיסי ויותר ברפואה.
ניתן לשתות 3 ליטר של רעל פוטנטי שעבר תהליך של הומאופטיה, ואז ללכת לשחק כדורסל 10 דקות אחרי.
הומאופטיה לא יכולה להזיק (או להועיל) בשום צורה פזיולוגית. הריכוז זניח שבזניחים ואולי במקרה הרע יגרום לשני תאים בודדים בכל הגוף להשתעל...

התכשיר לא היה הומאופטי אלא תמצית של משהו או שניים.

אנונימי/ת
23.02.2024, 12:18

תכשיר צימחי
לא הומיאופתי. כמובן
אבל למה לטרוח לבדוק אם אפשר לצטט כתבה בעיתון פח לא מדעי?

מדוע אינכם מפרסמים את שם התכשיר? לא נראה מספיק חשוב?