חדשות

רופאי נשים מישראל קוראים ל-WHO לגנות את פשעי המין של חמאס

מאמר דעה ב-The Lancet מבקר בחריפות את השימוש באונס ובאלימות מינית כשיטות לוחמה מצד החמאס וקורא לאיגודי הרופאים הבינלאומיים לגנות את פשעי המלחמה ולדרוש את שחרור החטופים

ד״ר נועה זפרן וד״ר שירה ברעם. צילום: דוברות "העמק"

קריאה לארגון הבריאות העולמי לגנות את האלימות המינית כלפי נשים מצד חמאס פורסמה לאחרונה בכתב העת The Lancet. על הקריאה חתומים ד"ר נועה זפרן, ד"ר שירה ברעם וד"ר עידו שולט מהמרכזים הרפואיים העמק ורמב"ם.

הכותבים מבקרים את העדר הגינוי והשתיקה של ארגוני הבריאות והארגונים המופקדים על שמירה של זכויות נשים אל מול מעשי הזוועה שבוצעו בשבעה באוקטובר ואילך, ומוחים על המוסר הכפול והצביעות של העולם הליברלי אל מול פשעי המלחמה של החמאס.

הכותבים הם רופאי נשים: ד"ר זפרן היא רופאה בכירה בחדרי לידה ומנהלת השירות לרפואה דחופה ביולדות ב"העמק". ד"ר ברעם היא רופאה בכירה ביחידה לטיפול בליקויי פריון, ב"העמק" ופרופ' שולט הוא מנהל יחידת אם ועובר בקריה הרפואית רמב"ם.

הכותבים מבקרים את הזמן שעבר עד גינוי הטבח שבוצע בשבעה באוקטובר על ידי ארגון הנשים של האו"ם, וזאת חרף העובדה שבעבר הארגון הגדיר אלימות מינית כפשע מלחמה ודרש הפסקה מוחלטת של כל פגיעה מינית באזרחים במהלך לוחמה, כולל קריאה כזו גם משנת 2022, בנוגע למלחמה באוקראינה.

"כל יום שעובר חושף את בני ערובה לאלימות ולסיכון של תקיפה מינית. אנו קוראים לכל איגודי הרופאים הבינלאומיים, ובמיוחד אלה המחויבים להגן על בריאות נשים, לגנות כל אלימות מינית שבוצעה על ידי חמאס ולדרוש את שחרורם של כל החטופים המוחזקים בעזה.

"אנחנו דורשים מהאו"ם וגופיו להגן על זכויות נשים ללא קשר לסכסוכים פוליטיים ולמנוע רצח עם, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שבוצעה על ידי חמאס בעוד העולם הליברלי ממשיך לשתוק", כתבו.

נושאים קשורים:  פשעי מלחמה,  פשעי מין,  ארגון הבריאות העולמי,  האו"ם,  חדשות,  ד"ר נועה זפרן,  ד"ר שירה ברעם,  ד"ר עידו שולט
תגובות
אנונימי/ת
28.04.2024, 17:20

ארגון הבריאות העולמי צריך להתעורר, ולסייע בנושא שחרור החטופים, וכן בקרה על כך שיקבלו יחס אנושי כל עוד הם אצל החמס.
אבל, גם אנחנו צריכים להתעורר, ולהתנגד ל "אמנת המגיפות" שמוביל הארגון הזה.
ולא להיות בשום צורה חלק מאמנות הבריאות שלו.
כפי שנוכחנו להבין, על גופנו, בתקופת הקורונה, בריאות לא היתה המטרה של הארגון הזה.
לכן, עלינו לחשב מחדש את אופן ההתקשרות איתו.

אנונימי/ת
28.04.2024, 17:34

כל הכבוד על שמירה על כבוד הפרט ובעיקר הגוף של אישה. לצערי הרב, פגיעה עמוקה כזאת ורב מערכתית, היא מחלות כרונית וחשוכות מרפא עם סבל רב.
רופא פסיכיאטירית

אנונימי/ת
28.04.2024, 22:35

טוב שרופאות הנשים מעלות את הנושא העצוב הזה על סדר היום. יתרה מחוסר גינוי, ארגון הבריאות העולמי נתן מחסה למחבלים בשטח בתי החולים ותמך בהם בצורה אקטיבית. לצערי אמנת המגפות של ארגון הבריאות העולמי, אותו הארגון מקדם בימים אלו, יכול לשמש כנגד המדינה בצורה נרחבת במקרה של חשד למגפה אם ישראל לא תתנגד לאמנה, כפי שעושים מדינות רבות בעולם. דוגמא אחת מיני רבות מתוך האמנה החדשה: ארגון הבריאות העולמי יוכל לכפות על ישראל הפסקת אש בכל מקרה של חשד למגפה.

הסכם זה מסוכן ועלול להפר את זכותה של מדינת ישראל להחליט באופן עצמאי בנושאי בריאות הציבור. כל הסכם בינלאומי חייב לקחת בחשבון את התנאים והאינטרסים הייחודיים של ישראל. ברור שגורמי משרד הבריאות מקדמים את ההסכם הזה, שמקנה להם הזדמנויות חדשות לשלוט בהחלטות נציגי העם. כל הכבוד לחברי הכנסת, אשר רוצים להגן על האינטרסים הלאומיים של ישראל.
פרופ' יבגני מרזון