חדשות

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני טיפולים פלסטיים בחו״ל

זיהומים קשים, צלקות לכל החיים ולעתים אפילו שיתוק וסכנת מוות - בכל שנה מטופלים בישראל כ-80 ישראלים בעקבות סיבוך של ניתוח פלסטי או הליך שנערך בחו"ל | ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים: אנחנו חוזרים ומתריעים על הסכנות כבר שנים

ניתוח פלסטי. אילוסטרציה

משרד הבריאות יצא אמש (ב') בהודעה לציבור שבה הוא מזהיר  כי ביצוע ניתוחים וטיפולים רפואיים בחו"ל במסגרת רפואה פרטית וללא פיקוח מספק עלול להזיק לבריאות ולגרום לנזקים קשים. אזהרת משרד הבריאות יצאה בעקבות מספר דיווחים שהתקבלו לאחרונה על סיבוכים קשים ואשפוזים משמעותיים לאחר ביצוע ניתוחים פלסטיים בחו"ל.

בארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל ציינו בעקבות ההודעה כי בכל שנה מטופלים במערכת הבריאות בישראל כ-80 ישראלים על ידי מנתחים פלסטיים בחדרי המיון, במחלקות הפלסטיקה ובקליניקות של המנתחים הפלסטיים אסתטיים בעקבות סיבוך של ניתוח או הליך שנערך מחוץ לישראל. מדובר לרוב בזיהומים קשים, צלקות לכל החיים ולעתים אפילו שיתוק וסכנת מוות ממשית.

"אנו מברכים את משרד הבריאות על האזהרה שהפיץ לציבור מפני ביצוע ניתוחים ופרוצדורות רפואיות שמתבצעים בחו"ל, זאת לאחר כשש שנים של תלונות ומידע שהמנתחים הפלסטיים מעבירים לו בנושא. מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא", מסרו בארגון המנתחים הפלסטיים.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים, הסביר כי "חיוני שהציבור יבין שכל ניתוח טומן בחובו סיכונים ומחייב תקופת החלמה בהשגחה של המנתח הפלסטי אשר יודע למנוע מראש סיבוכים ולטפל בהם במידה שקרו. למעשה ניתוח פלסטי בהרדמה כללית בחו"ל זה כמו נהיגה במכונית ללא בלמים. לפעמים מצליחים לעצור בתוך ערימת חול ובפעמים אחרות זה נגמר רע מאוד ומחייב תיקונים, שחזורים ופעולות נוספות לתיקון הקטסטרופה שאפשר היה למנוע".

במשרד הבריאות ממליצים לנוסעים הבוחרים לבצע ניתוחים פלסטיים בחו"ל, לבדוק את מסגרת הפעילות של המוסד הרפואי בו אמור להתבצע הניתוח, את הפיקוח הרגולטורי במדינה ואת איכות הטיפולים המוצעים בחו"ל. כמו כן, מומלץ לוודא כי הניתוח המבוקש מבוצע בהתאם להתוויות המקובלות.

עוד ציינו במשרד הבריאות: "בישראל יש מערכת בריאות ציבורית מצוינת המספקת שירותים ללא עלות במסגרת סל שירותי הבריאות. אין כל סיבה לתושב ישראלי לצאת לטיפול רפואי מחוץ למדינה, אלא במקרים חריגים בהם נדרשת מיומנות מיוחדת שאיננה קיימת בישראל, תוך תיאום עם הרופאים המטפלים".

נושאים קשורים:  ניתוחים פלסטיים,  רפואה פרטית,  רפואה אסתטית,  ניתוח בחו"ל,  ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים,  משרד הבריאות,  ד"ר מאיר כהן
תגובות