COVID-19 בישראל

"חולה ה-PIMS הקשה ביותר שטיפלנו בו במהלך הקורונה"

נער שחלה בקורונה וסבל ממיוקרדיטיס על רקע PIMS אושפז בבית החולים סורוקה במצב קשה | שיתוף הפעולה בין הצוותים הרפואיים, תגובה מהירה וחיבורו למכונת אקמו, הצילו את חייו

אחיות והרופאים המטפלים והילד שחייו ניצלו. צילום: דוברות סורוקה

לפני  כשבוע וחצי התקבל נער בן 14 למחלקת ילדים ב׳ בבית החולים  לילדים סבן במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע כשהוא סובל משלשולים ומהקאות. עשרה ימים טרם אשפוזו חלה בקורונה. לאחר זמן קצר מצבו הידרדר באופן פתאומי והוא הועבר באופן בהול ליחידה לטיפול נמרץ ילדים, שם עבר החייאה. בוצע לנער אקו קרדיוגרם שהדגים ירידה קשה בתפקוד הלב ודופק נמוך מאוד בשל פגיעה במערכת ההולכה.

ד"ר אביבה לויטס, מנהלת היחידה לקרדיולוגיה ילדים, סיפרה: "מצבו של הנער היה קשה מאוד והוא נדרש לפעולות מצילות חיים. שיתוף הפעולה הדרמטי בין כל הצוותים המטפלים, התגובה המהירה והחיבור של הילד למכונת אקמו, השאירו אותו בחיים ולמעשה הצילו אותו".

הנער סבל מדלקת שריר הלב מיוקרדיטיס על רקע PIMS. הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ במחלקה לכירורגיית לב-חזה וטופל בסטרואידים אימונוגלובולינים כפי שמקובל לטפל ב-PIMS. מבחינה המודינמית, הנער נזקק לחיבור לאקמו באופן מיידי להצלת חיים.

צוות רב מקצועי טיפל בו ולאחר כשבוע התייצב מצבו של הנער והשתפר משמעותית. בבדיקת אקו לב שבוצעה השבוע במכון לב ילדים נצפה כי התפקוד הלבבי שלו השתפר מאוד ללא הזדקקות לעזרה מקוצב לב וללא פגיעה נוירולוגית.

ד"ר אורן לב רן, רופא בכיר במחלקה לכירורגיית לב חזה, סיפר: "מצבו של הנער היה קשה מאוד והידרדר במהירות, הלב והריאות שלו הפסיקו לתפקד ולא היה מנוס מלחבר אותו לאקמו. התזמון והטיפול של צוות רב מקצועי לאורך כל הדרך הצילו את חייו". פרופ' אביב גולדברט, מנהל מחלקת ילדים ב׳ ב"סורוקה", הוסיף: "זהו חולה ה-PIMS הקשה ביותר שטיפלנו בו במהלך תקופת הקורונה ואני גאה בתוצאה שהושגה על ידי טיפול משולב של צוותים רבים והראומטולוג של חטיבת הילדים, ד"ר אדי לינג. השילוב של הידע והידיים ניצח".

נושאים קשורים:  ד"ר אביבה לויטס,  ד"ר אורן לב רן,  חדשות,  סורוקה,  קורונה,  תסמונת PIMS,  ד"ר אדי לינג,  אקמו,  פרופ' אביב גולדברט,  מיוקרדיטיס,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
13.04.2022, 10:03

לא צויין אם הנער חוסן או לא.
אם כן סביר יותר שהמיוקרדיטיס נגרם מהחיסון

אנונימי/ת
13.04.2022, 13:40

בידיעות אחרונות פורסם שלום חיסון ראשון.
איך אתם כל כך בטוחים שהמיוקרדיטיס נגרם בגלל הpims ולא בגלל החיסון?

אנונימי/ת
13.04.2022, 16:49

עקרונית הכל יכול להיות אבל בהתחשב בעובדה שחוסן רק חיסון אחד (מיוקרדיטיס ראו כמעט רק לאחר המנה השניה) , יחד עם העובדה שמיוקרדיטיס לאחר חיסון הוא לרוב קל ושהנער חלה בקורונה - סביר יותר שהגורם זה הוירוס ולא החיסון