חדשות

ביקורת על התנהלות שיבא באירוע קבלת החטופים

מערך ההסברה הלאומי האשים את ביה"ח בפגיעה בפרטיותם של החטופים ששוחררו בתחילת החודש, בחשיפתם לתקשורת ובמתן מידע בניגוד לנהלים | "שיבא": "האירוע נוהל בצורה הרגישה והמקצועית ביותר"

נעה ארגמני ואביה עם שחרורה משבי החמאס. צילום: דובר צה"ל

מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה מתח ביקורת חריפה על התנהלות בית החולים שיבא עם קבלתם של ארבעת החטופים שחולצו בתחילת החודש מעזה. כך דיווח אתמול (ד') עידו אפרתי, בהארץ. בדיון שקיימו אנשי מערך ההסברה בשבוע שעבר, הם האשימו את בית החולים בפגיעה בפרטיותם של החטופים, בחשיפתם לכלי התקשורת ללא בקרה ובמתן מידע על תנאי שהותם בשבי בניגוד לנהלי משרד הבריאות ומערך ההסברה. אפרתי מציין כי לדיון לא זומנו נציגים מ"שיבא" וממשרד הבריאות, ובבית החולים למדו על קיומו רק אתמול.

כזכור, בחודש אוקטובר נכתב הנוהל לטיפול בחטופים הכולל הנחיות לגבי הצהרות רופאים וכן איסור על קיום מסיבות עיתונאים ומענה על שאלות כתבים. על פי הנוהל, נאסר על דוברי בתי החולים לפרסם הודעה או הזמנה לכלי התקשורת ללא קבלת אישור מדוברות משרד הבריאות ובתיאום עם דובר צה"ל.

אפרתי מזכיר כי מבצע החילוץ של ארבעת החטופים נשמר בסוד ולכן גם בית החולים וגם מערך ההסברה לא עודכנו והעברת המידע לא נעשתה באופן מסודר. הוא מצטט מפרוטוקול הדיון, לפיו ארנון זמורה ז"ל, שנהרג בפעולת החילוץ, "תועד על ידי כלי התקשורת כשהוא מובל באלונקה בעודו פצוע מהמסוק שממנו ירדו החטופים". כן הוזכרו צילום החטופים בידי אנשי "שיבא" והפצת החומרים, תמונות, סרטונים ופרטים מתקופת השבי' לתקשורת בארץ ובחו"ל ללא קבלת אישור מהגורמים הרשמיים, לצד העדר בקרה ראויה על הכניסה למתחם החטופים. עם זאת, אפרתי מציין כי מערך ההסברה עצמו הפיץ סרטון של ראש הממשלה שהגיע לבקר את המשוחררים.

מ"שיבא" נמסר בתגובה כי "המרכז הרפואי שיבא מתורגל ומנוסה בתרחישים של קליטת שבים, הן במתווה של הגעת חטופים ללא התראה מוקדמת בעקבות חילוץ צבאי הרואי והן במתווה של עיסקה. אירוע זה, כמו אירועי קליטת שבים קודמים, נוהל בצורה הטובה, הרגישה והמקצועית ביותר, הן מבחינה רפואית והן מבחינה רגשית. המרכז הרפואי יצר עבורם ועבור בני משפחותיהם סביבה מוגנת ועוטפת ליממות הראשונות והמרגשות שלאחר שובם. גם בימים אלה אנו מוסיפים ללוות את השבים ובני משפחותיהם ולהעניק להם מעטפת טיפולים מלאה לכל צורכיהם במסגרת מרפאת השבים שהוקמה ב'שיבא'".

נושאים קשורים:  חטופים,  שיבא,  מערך ההסברה הלאומי,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
27.06.2024, 17:16

הבעיה של מערך ההסברה היא שהנשיא עשה את השיחה הראשונה ולא ביבי.