חדשות

14 מיליון דולר פיצוי לרופאה אונקולוגית בשל אפליה מגדרית

אוניברסיטת UCLA תיאלץ לפצות ב-14 מיליון דולר אונקולוגית מביה"ס לרפואה, לאחר שזו תבעה את מעסיקיה בגין שכר נמוך בהשוואה לעמיתיה הגברים, התעלמות מתלונות על הטרדה ופיטורים שלא כדין

לאחר שמונה שנות מאבק משפטי, זכתה הרופאה במשפט. אילוסטרציה

אונקולוגית לשעבר בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת UCLA מלוס אנג'לס קליפורניה זכתה בתביעה על אפליה מגדרית כנגד האוניברסיטה. בית המשפט פסק לרופאה פיצויים בסך 14 מיליון דולר במשפט חוזר. ההחלטה התקבלה לאחר מאבק משפטי ממושך בן שמונה שנים. על המקרה דיווח לאחרונה אתר Medscape.

חבר המושבעים קיבל את טענתה של ההמטואונקולוגית ד"ר לורן פינטר-בראון כי שכרה היה נמוך בהרבה מעמיתיה הגברים וכי היא פוטרה שלא כדין לאחר שההנהלה התעלמה מתלונותיה על הטרדה והפחדה על רקע מגדרי. ד"ר פינטר-בראון, שעובדת כיום באוניברסיטת אירווין קליפורניה (UCI), טענה כי היא קיבלה בממוצע 200,000 דולר פחות מדי שנה מעמיתיה הגברים.

ד"ר פינטר-בראון התקבלה לעבודה בשנת 2005 בתפקיד מנהלת תכנית הלימפומה של בית הספר של אוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג'לס (נקרא כיום בית הספר לרפואה דיוויד גפן של UCLA). היא ערכה מחקר קליני לצד רופאים אונקולוגים אחרים, ביניהם ד"ר סוון דה ווס. היא טענה כי ד"ר דה ווס התנהג כלפיה בצורה חסרת כבוד ולעומתית בפגישות הצוות, בין השאר ישב עם גבו מופנה אליה, לא דיבר אליה וסירב להשתמש בתואר שלה בשעה שעשה כן כלפי עמיתים גברים. ד"ר פינטר-בראון תבעה את ד"ר דה ווס, את האוניברסיטה ואת הגוף המנהל בגין סיום העסקה לא חוקי.

היא זכתה בפסק דין של 13 מיליון דולר בשנת 2018. עם זאת, בית המשפט לערעורים בקליפורניה ביטל את פסק הדין בשנת 2020 לאחר שהגיע למסקנה כי טעויות במהלך ההליכים בבית המשפט פגעו בזכותו של בית הספר לרפואה למשפט הוגן וללא משוא פנים. התיק נדון מחדש וכאמור בית המשפט פסק לה לפני כשבועיים סכום של 14 מיליון דולר.

האתר Medscape מציין כי פערי השכר בין המינים ברפואה מתועדים היטב וכי דו"ח השכר לרופאים של האתר לשנת 2024 מצא שרופאים גברים מרוויחים כ-29% יותר ממקבילותיהם, כשהפערים הולכים וגדלים בין מומחים. בנוסף, מחקר שנערך לאחרונה בפורום הבריאות של JAMA מצא שרופאים גברים הרוויחו 21%-24% יותר לשעה מאשר רופאות נשים. שני הדו"חות מתייחסים לרופאים בארה"ב.

נושאים קשורים:  אפליה מגדרית,  פערי שכר,  תביעה,  הטרדה,  חדשות,  שכר רופאים,  שוויון מגדרי
תגובות
אנונימי/ת
23.05.2024, 09:33

הכתבה לא ברורה וגם רפרוף במקור לא סייע.
כיצד נקבעות המשכורות של הסגל? האם במו"מ או בתעריף קבוע לפי הדרגה? אם זה במו"מ אז מה הבסיס לטענה שלה? זו ארה"ב.
ולגבי שאר הטענות - זה שמישהו יושב עם הגב אליך או לא מכנה אותך ד"ר - לא מצדיק 14 מיליון. ובכלל , כאשר מדובר בסביבה של חוקרים רופאים זה נראה לי מטופש לפנות לאנשים בתואר. בכל מקום שיצא לי להיות נהוג לפנות בשמות פרטיים או לכל היותר בשמות משפחה.
על סיום ההעסקה הלא חוקי אין מספיק פרטים