חדשות

כוננות חירום במערכת הבריאות: היערכות לאר"ן בחודש הרמדאן

אגף החירום במשרד הבריאות הודיע על ויסות נפגעים לבתי החולים במקרה של הסלמה בטחונית בהר הבית ובזירות אחרות | בתי החולים ושירותי הקהילה נקראו לוודא זמינות צוותי חירום ממקצועות קריטיים

פינוי פצועים לביה"ח שערי צדק בירושלים. צילום ארכיון. אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

מערכת הבריאות הודיעה על היערכות מיוחדת למצב של הסלמה בטחונית בחודש הרמדאן, שהחל אמש (ב'). במכתב שהפיץ אגף החירום במשרד הבריאות נקראו כלל בתי החולים להיערך לאפשרות של אר"ן לנוכח הפוטנציאל להידרדרות בטחונית באחת הזירות.

בין השאר נקראים בתי החולים לרענן את הידע של צוותי המחלקות לרפואה דחופה (מלר"ד) ובעלי תפקידים באירוע רב נפגעים (אר"ן) וכן הומלץ לקיים תרגיל עצמי במתאר אר"ן.

הנהלות בתי החולים נקראות בנוסף לוודא את זמינות הצוותים תוך מעקב אחרי חופשות ושהות בחו"ל של בעלי תפקידים ממקצועות קריטיים. צוותי שעת חירום בבתי החולים כלליים, באשפוז המשכי ובלשכות ובקופות החולים, נקראו להיערך למצב הכוננות שיוכרז במידת הצורך וכלל מוסדות הבריאות נקראו לבצע תרגיל אזעקת סגל.

כך גם שירותי בריאות בקהילה נקראים להתאמה בפעילות בהתאם להערכת המצב במקרה שתהיה הסלמה. במידת הצורך ובהינתן ההנחיה, יתבצע שינוי שעות משמרת במוסדות הבריאות ושינוי בפעילות אלקטיבית בבתי חולים כלליים.

האגף נערך בשיתוף עם כוחות הביטחון והמשטרה ובמיקוד להר הבית, שבו צפויות להתקיים תפילות המוניות בימי שישי. המרכזים הרפואיים בירושלים ובמרכז התבקשו להיערך למצב של אר"ן בהר הבית.

ההיערכות, המתואמת עם מד"א, מפרטת מספרית את החלוקה במידת הצורך למרכזים הרפואיים שיקלטו את הגל הראשון של פצועים בירושלים ואת הגל השני בבתי החולים במרכז, כולל שמיר, בילינסון, איכילוב ושיבא, לצד פינוי מוסק במידת הצורך והעברת מטופלי שגרה לבתי החולים מאיר, השרון, וולפסון וקפלן.

נושאים קשורים:  אר"ן,  רמדאן,  כוננות,  מצב חירום,  חדשות,  בתי חולים
תגובות