ישראל במלחמה

מומחים לדימות מסייעים בהתנדבות לזיהוי חללי הנרצחים

בדיקות CT שנערכו לגופות ולחלקי גופות והושוו עם נתונים ממאגרי המידע הרפואיים בישראל הביאו כבר לזיהוים של שמונה נרצחים במכון לרפואה משפטית

רופאים במכון לרפואה משפטית באבו כביר בתל אביב. מקצוע במצוקה. צילום חיים גולדברג/ פלאש 90

16 רופאים מומחים לדימות מכמה בתי חולים מסייעים למכון לרפואה משפטית בזיהוי הנרצחים שגופותיהם לא ניתנות לזיהוי. הרדיולוגים עורכים בדיקות CT לגופות ולחלקי גופות ומשווים את הנתונים למידע שקיים במאגרי המידע הרפואיים בישראל כדי למצוא התאמה לבדיקות שנערכו בעבר בבתי החולים, בקופות החולים ובמכוני בריאות. בזכות היוזמה הזו זוהו עד כה שמונה נרצחים. על כך כותבת מיטל יסעור בית-אור בישראל היום.

היוזמה היא של ד"ר רן משרקי, רופא מתמחה בדימות, שעשה התמחות קודמת ברפואה משפטית. על פי הדיווח, צוות מומחי הדימות פנה גם לכמה חברות AI והציע להן לפתח תוכנה שתשווה באופן אוטומטי בין הממצאים מהתיק הרפואי לממצאים שלאחר המוות.

את היוזמה מוביל פרופ' אלי עטר, מנהל מערך הדימות ב"בילינסון" ולצידו רופאים מבתי החולים בילינסון, השרון, שיבא ואסף הרופא. הרופאים מצליבים בין ממצאים שמגיעים למכון לרפואה משפטית לתיקים הרפואיים של כ-80 נעדרים.

"זו עבודת קודש ושליחות להביא לזיהוי של שרידי גופות, שלא ניתן היה לזהות בדרך אחרת. לא האמנתי שאעשה עבודה כזו בכאלה מימדים", אמר פרופ' עטר. "התחלקנו לשלוש משמרות ואנו נמצאים מסביב לשעון באבו כביר. בכל זמן יש לנו מומחה שעובר על ממצאי בדיקות CT של גופות וחלקי גופות, מומחה שעובר על תוצאות בדיקות הדמיה קודמות שקיימות במערכת הבריאות לגבי הנעדרים ואדם נוסף שמצליב בין השניים. זה פאזל שאנחנו מנסים לבנות ממנו תמונה ודאית".

לדברי פרופ' עטר, ניתן לעשות את הזיהוי לפי ממצאים של שברים קודמים, או במקרה של אדם שעבר צנתור ויש לו סטנט שניתן לראות בבדיקות ההדמיה. "יש צילומי רנטגן של הסינוסים ומערות המצח, שאלו איברים שיש להם צורה ייחודית, ואפשר לעשות על בסיסם זיהוי ודאי. היה מקרה שבו זיהינו חלל על בסיס תפר מתכתי שהיה בגופו מניתוח קודם".

נושאים קשורים:  המכון לרפואה משפטית,  ישראל במלחמה,  זיהוי גופות,  דימות,  CT,  פרופ' אלי עטר,  ד"ר רן משרקי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
25.10.2023, 20:19

עבודת קודש.

זה צריך להיות מתורגם ומופץ