ישראל במלחמה

רופאים ישראלים לקהילה הרפואית הבינלאומית: קיראו לשחרור החטופים

1,500 אנשי מקצועות בריאות בישראל פרסמו ב-The Lancet מאמר המפרט את הזוועות שביצע החמאס באזרחים | דורשים מעמיתיהם בחו"ל לגנות את הטבח ולקרוא לחזרה מיידית וללא תנאים של בני הערובה

תמונות בני הערובה המחוזקים על ידי חמאס בעזה, מחוץ למשרד הביטחון בתל אביב. צילום: יוסי זמיר/ פלאש90

"קריאה דחופה לשחרור מיידי של בני ערובה ישראלים" – זוהי כותרת מאמר שהתפרסם השבוע בכתב העת הנחשב The Lancet ועליו חתומים 1,500 רופאים, רופאות ואנשי מקצוע ישראלים מתחום הבריאות.

"אנו בהלם מהאובדן הגדול ביותר של חיי אזרחים מאז קום מדינת ישראל", נכתב. "אזרחים - יהודים, נוצרים ומוסלמים - נטבחו בקנה מידה בלתי מובן, בפעולת טרור מחושבת. משפחות יהודיות נטבחו בבתיהם, עובדי חקלאות זרים נטבחו בשדות, מאות צעירים במסיבה נורו בגב בזמן בריחה וילדים בדואים נורו למוות על ידי מיליציית חמאס.

"יותר מ-3,000 רקטות פגעו בישראל רק ב-7 באוקטובר. ההשתוללות הברברית היתה חסרת הבחנה. כפרים שלמים בדרום ישראל נהרסו. משפחות שלמות אבדו. זה היה הפוגרום הגדול ביותר ביום אחד נגד יהודים מאז השואה. זה פשע נגד האנושות".

על המאמר הקורא לשחרורם המיידי של החטופים הישראלי חתומים ד"ר שני פאלוך-שמעון, מנהלת היחידה לאונקולוגיה של השד במרכז הרפואי הדסה; פרופ' אהרן פופובצר, מנהל מכון שרת לאונקולוגיה ב"הדסה" וד"ר רעיה ליבוביץ', מנהלת המכון האונקולוגי במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), ואליו מצורף נספח עם חתימותיהם של 1,500 רופאים ואנשי מקצועות בריאות מישראל, יהודים וערבים. למאמר מצורפים מובאות עם הוכחות כולל מפות וסרטונים המראים כיצד התפתחה מתקפת הפתע הקטלנית על ישראל.

כותבי המאמר קוראים לקהילה הרפואית הבינלאומית להגיב בדחיפות: "לגנות את הטבח הפראי, לקרוא לאלתר ערבויות לשלומם ובריאותם של כל מי שנשאר בני ערובה, ולקרוא באופן חד משמעי לחזרה מיידית וללא תנאים של משפחותינו וחברינו שנלקחו כבני ערובה באכזריות".

הכותבים מפרטים את הזוועות: "לפחות 900 בני אדם נטבחו; הספירה לא סופית כיוון שלא כל הגופות אותרו. יותר מ-2,800 בני אדם נפצעו ונפגעו - חלקם לא ישרדו את הפציעות שלהם, רבים יישארו עם קשיים בתפקוד וכולם יהיו בטראומה לכל החיים.

"יותר מ-150 בני ערובה ישראלים נלקחו - ביניהם משפחות שלמות, פעוטות ללא הוריהם, אנשים מבוגרים (כולל ניצולי שואה ואנשים תשושים עם דמנציה) והמטפלים הזרים שלהם. הופיעו סרטונים של גופות שהושחתו ברחובות עזה, של בני ערובה שהוצעדו, הושפלו, הוכו מול המונים מריעים, של בני ערובה קשורים בתנאים מחפירים, של ילדים ישראלים שנפגעו על ידי מבוגרים וילדים בעזה כאחד".

בהמשך הם מתארים את דו הקיום במערכת הבריאות בישראל: "נכון להיום, בתי החולים בישראל נמצאים בכוננות מלאה וכל הרופאים והצוות הרפואי נקראו. מערכת הבריאות בישראל תמיד היתה ותמשיך להיות מודל של דו-קיום לכולם - יהודים, מוסלמים, דרוזים, נוצרים - אנשים מכל הדתות והעדות הפועלות יחד ודואגים לכל בני האדם ללא קשר ללאום, לזהות, למגדר, לדת או לאמונתם הפוליטית. זו השבועה שלנו. אלה הערכים שלנו".

נושאים קשורים:  The Lancet,  ישראל במלחמה,  חדשות,  חטופים,  בני ערובה,  חמאס,  טרור
תגובות
אנונימי/ת
20.10.2023, 09:51

כל הכבוד לכותבים ! הסברה חשובה מאוד

20.10.2023, 14:41

אני כמו כל ישראלי , כרופא וכאדם, מגנה בתוקף את הפשע והטבח האכזרי קורע הלב של ה-7 באוקטובר שבוצע ע"י מרצחים שפלים ומתפלל לשלום הפצועים , להחזרת החטופים במהרה ומשתתף באבלם הכבד של המשפחות שאיבדו את יקיריהם.
מיותר לציין שמזה שנים רבות אנו חיים ועובדים בדו קיום מופלא ואין לי ספק שימשיך לתמיד

22.10.2023, 11:49

רעיון הסברתי מעולה לכתוב כתבה כזו. יישר כח על הרעיון והביצוע !