חדשות

מכינה ללימודי רפואה לסטודנטים מהמגזר החרדי הושקה בירושלים

הלימודים במכינת "נצח לרפואה" מיועדים לבוגרי תואר ראשון מהמגזר החרדי, השואפים להתקבל ללימודי רפואה | שר הבריאות משה ארבל: "שער לעולם הרפואה עבור ציבור חרדי גדול"

סטודנטים במרכז האקדמי לב בירושלים. צילום: מכון לב

מכינה ללימודי רפואה המיועדת לצעירים ולצעירות מהמגזר החרדי הושקה בשבוע שעבר בירושלים. מכינת "נצח לרפואה" מיועדת, על פי הפרסום, לבוגרי תואר ראשון מהמגזר החרדי, השואפים להתקבל ללימודי רפואה.

במכינה, כך צוין, "יעברו הנרשמים הכשרה יסודית וייעודית שתבטיח להם מוכנות אופטימלית לבחינות הקבלה. עמותת נצח והמרכז האקדמי לב גיבשו תכנית בסטנדרטים הגבוהים ביותר, תוך התאמה ייחודית לסטודנטים חרדים והלימודים מתקיימים בהפרדה מלאה".

במרכז האקדמי לב לומדים כ-4,000 סטודנטים לתואר ראשון ושני, בפקולטה להנדסה, בפקולטה לניהול ובפקולטה למדעי החיים והבריאות וכ-500 סטודנטים בתכניות השלמה ובמכינה הקדם אקדמית. על פי הפרסום באתר מכינת נצח: "התכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון במקצועות: מדעי החיים או הטבע/ רפואה/ מדעים מדויקים (מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, מדעי המחשב, גיאופיזיקה)/ הנדסה/ תארי B.Sc 2 במקצועות הבריאות סיעוד, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק.

התכנית, הבנויה באופן מודולרי, מציעה השלמת קורסים אקדמיים הנדרשים כתנאי קבלה לתכניות ארבע שנתיות ללימודי רפואה, הכנה למבחני ידע והכנה למבחני אישיות והערכה.

הלימודים נמשכים כ-14 חודשים, "בלמידה מקוונת ובלמידה מרחוק, ואחת לתקופה יתקיים יום לימודים פרונטלי וזאת במשך יומיים בשבוע בשעות אחה"צ/ ערב. סך הכל כ-15 שעות שבועיות".

מתן וסרמן מדווח ב"מעריב" כי יוזמי התכנית, מנהלי רשת מוסדות החינוך "נצח", מציינים כי הבינו את הצורך האקוטי בשינוי המצב הקיים בשטח, ולצורך כך חברו למרכז האקדמי לב, לו ניסיון רב שנים בהכשרת האוכלוסיה החרדית במקצועות אקדמאיים, לגיבוש תכנית הלימודים.

ייחודה של התכנית בהענקת מעטפת הכשרה ייעודית לחרדים השואפים להשתלב בתפקידי רפואה במערכת הבריאות. נכון להיום, חרדים מעטים מאוד ניגשים למבחני הקבלה הקשים לרפואה, ומעטים עוד יותר מתקבלים. המכינה החדשה נועדה לגשר מעט על הפער, ובמחזור הראשון שלה ילמדו 30 צעירים וצעירות מהמגזר החרדי בעלי תואר ראשון.

שר הבריאות משה ארבל בירך על תכנית הלימודים: "אין ספק שעולם הרפואה בישראל, הזקוק לרופאים רבים ואיכותיים נוספים, יוכל להיתרם רבות מפתיחת שער לציבור חרדי גדול שיוכל להיות שותף בו, ומכינת נצח לרפואה בהחלט מקדמת משמעותית תהליך זה".

נושאים קשורים:  מגזר חרדי,  לימודי רפואה,  חדשות,  מכינת נצח לרפואה,  שר הבריאות משה ארבל
תגובות
אנונימי/ת
14.08.2023, 20:21

שנה ראשונה כוללת השלמת לימודי ליב״ה?

אנונימי/ת
14.08.2023, 21:00

מוזר שיש שם רק גברים…

אנונימי/ת
15.08.2023, 05:33

בושה לרפואה

אנונימי/ת
15.08.2023, 18:07

למה בושה?
צעד מבורך בהחלט.
לא צריך להיות שלילי.
עדיף מאשר רופאים שעוברים הכשרה במולדובה או רומניה ומגיעים לסטאז' בלי שום ידע ובלי שום סינון על בסיס כישורים פסיכואנליטיים כמו שהחבר'ה שלנו עוברים במבחני מו"ר

אנונימי/ת
15.08.2023, 06:45

כתוב שהמכינה מיועדת לבעלי תואר ראשון כך שהשאלה אם מלמדים בה לימודי ליבה נראית לא במקום.
השאלה רק אם המכללה מסובסדת או פרטית.
אין כל סיבה או הגיון לממן לאקדמאים מסקטור מסוים סיוע בקבלה לרפואה על חשבון סקטורים אחרים. זה הרי גם לא מגדיל את כמות הרופאים, אלא רק בא לתת יתרון לקבוצה מסויימת (התחרות היא על אותו מספר מקומות).
במידה וזה פרטי לגמרי - הכל בסדר.

איך הם יכולים ללמוד בלי לימודים בבית הספר .מה בתורה כבר יש מתמטיקה ואנגלית

אנונימי/ת
15.08.2023, 14:30

אולגה האם קראת? המכינה מיועדת לבעלי תואר ראשון מתחומים ספציפיים. אם יש להם תואר ראשון ברור שגם למדו בבית ספר.
יש ישיבות תיכוניות ויש בתי ספר ממלכתיים חרדים.

תודה על תגובה אבל אני גם ידעת איכות של בית ספר חרדים ממלכתיים

אנונימי/ת
15.08.2023, 18:01

מה עניין האיכות של בי"ס ממלכתיים חרדים לכאן?
זה בדיוק כמו כל אזרח חילוני / ערבי עם תואר ראשון ממכללה מפוקפקת כלשהי שיכול להשלים קורסי ליבה ולהבחן לתוכנית הארבע שנתית...

אנונימי/ת
15.08.2023, 14:50

צעד חשוב, אבל אם הם רוצים להשתלב בבתי ספר לרפואה, שלא לומר, להיות רופאים בעצמם, למה הלימודים עדיין בהפרדה? אלא אם מצפים שגם בתי הספר יתיישרו בהמשך? או לקבל רק מטופלים מהמגדר שלהם?

אנונימי/ת
15.08.2023, 14:55

אכן אין הרבה היגיון להפרדה, אבל מצד שני רוב הלימודים מקוונים ממילא.

אנונימי/ת
15.08.2023, 18:05

צעד מבורך,
מהיכרות, יש הרבה חבר'ה חרדים / חרדיות שמעוניינים ללמוד רפואה. זה יתרום הן לחברה הכללית שזקוקה לרופאים והן לחברה החרדית בזה שזה יסייע בשבירת החומות...

אנונימי/ת
15.08.2023, 19:09

לאולגה - איכות בתי הספר לא רלוונטית. מדובר באנשים עם תואר ראשון. והם יגשו למבחני מיון לרפואה כמו כל אחד אחר. אם לא יעמדו ברף לא יתקבלו.
לאנונימי 18:05 - זה לא יכול לתרום לחברה הכללית כי לא מדובר כאן על הגדלת נפח הרופאים שיוכשרו. לא מדובר בעוד מקומות בפקולטה לרפואה אלא במכינה שאמורה לסייע לחרדים להתקבל לפקולטות הקיימות.