חדשות

מרכז אונקולוגי חדש ייפתח בבית החולים העמק בעפולה

בשורה לתושבי הצפון: המרכז האונקולוגי בית שולמית ייפתח בסוף השנה ויכלול 44 מיטות אשפוז למבוגרים ולילדים ו-54 מיטות אשפוז יום, כולל מכון קרינה ומכון מחקר

בית שולמית בהקמה. צילום: דוברות "העמק"

בדיון שנערך השבוע (ג') בוועדת הבריאות של הכנסת ועסק במצוקת חולי הסרטן בפריפריה, סיפר ד"ר מאור ממן, מנהל המרכז הרפואי העמק בעפולה, על פתיחתו הרובה של "בית שולמית", מרכז אונקולוגי חדש שייפתח בקרוב בבית החולים העמק, לרווחתם של תושבי הצפון.

ד"ר ממן סיפר: "נולדתי וגדלתי במגדל העמק. לפני כעשור, כשאחותי חלתה בסרטן, היא נאלצה לנסוע ל'בילינסון' כדי לקבל את הטיפול. היום, יש לנו בשורה משמעותית לצפון - כבר בסוף השנה ייפתח בית חולים אונקולוגי חדש בעמק. יהיו בו 36 מיטות אשפוז למבוגרים ושמונה מיטות אשפוז לילדים.

ד"ר מאור ממן, מנהל בית החולים העמק בעפולה. צילום: דוברות ביה"ח המרכז הרפואי העמק

"כבר היום, לקראת הפעלת הבניין האונקולוגי פועלות עשר מיטות לאשפוז אונקולוגי במחלקה פנימית. אנו כבר מכשירים צוותים של אחיות ורופאים שיהוו את הגרעין שיעבור לבניין החדש. פתחנו קורס הכשרה לאחיות אונקולוגיות שמתקיים אצלנו בבית החולים. כיום יש בבית החולים מרכז מצוין לטיפול בסרטן השד, שכל מה שחסר לו זה טיפולי קרינה, שיצטרפו במהלך השנה ואז יהיו לנו את כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. צירפנו מכשירי פט-סיטי ו-MRI חדשים מהמתקדמים ביותר".

בבית שולמית, שצפוי להיפתח בקרוב, יהיו 54 מיטות לאשפוז יום עבור חולים אונקולוגים - 44 למבוגרים ועשרה לילדים. כיום פועלות ב"העמק" 16 מיטות כאלו. בנוסף, כדי להקל על מטופלים שגרים בצפון הרחוק, נפתחה, בשיתוף עם "כללית" במחוז הצפון, שלוחה קדמית של אונקולוגיה בקריית שמונה. "מטופלים שגרים שם", אומר ד"ר ממן, "יכולים לקבל את טיפולי הכימותרפיה קרוב לבית, מתווה הטיפול נקבע בבית החולים, וכשצריך לעשות בדיקות או טיפולים מיוחדים - מגיעים אלינו".

המרכז האונקולוגי שייפתח ב"העמק" נבנה הודות לתרומה של חיים כצמן, שתרם 50% מהסכום ו"כללית" השלימה את המחצית השנייה.

לדברי ד"ר ממן, גויסו רופאים מומחים בניתוחים אונקולוגיים בתחומים שונים כמו גינקו-אונקולוגיה ואורולוגיה אונקולוגית. היחידה ההמטולוגית הפעילה תגדל עוד ותתעבה במעבר לבית שולמית, ומכון הקרינה יהיה מכון לווייני של מרכז דוידוף לטיפול וחקר מחלות הסרטן ב"בילינסון". חצי קומה בבניין החדש תוקדש למחקר, "כדי שרופאים שרוצים גם לעסוק בחקר הסרטן יצטרפו אלינו. המרכז הרפואי העמק משרת אוכלוסייה של 700,000 עד מיליון תושבי הצפון ואנחנו נמשיך לדאוג לבריאותם", סיכם ד"ר ממן.

נושאים קשורים:  ד"ר מאור ממן,  המרכז הרפואי "העמק",  מרכז הסרטן "בית שולמית",  חדשות,  אונקולוגיה
תגובות