חדשות

שר הבריאות במטה האו"ם: ישראל ומרוקו יובילו אסטרטגיות למניעת מגיפות

השר ארבל נפגש עם נשיא העצרת הכללית של האו״ם לשיחה בנושא ההיערכות הגלובלית להתמודדות עם מגיפות | ארבל: ״הקורונה לימדה אותנו על חשיבות קידום החלטות מבוססות נתונים בזמן אמת ושת"פ ובין מדינות"

משמאל, שר הבריאות משה ארבל ונשיא העצרת הכללית של האו״ם, מר צ׳אבה קרשי. צילום: דוברות משרד הבריאות

שר הבריאות והפנים משה ארבל נפגש אמש (ב') בניו יורק עם נשיא העצרת הכללית של האו״ם, מר צ׳אבה קרשי, לשיחה בנושא ההיערכות הגלובלית להתמודדות עם מגיפות. בפגישה שהתקיימה בלשכת הנשיא במטה האו״ם בניו יורק השתתפו גם שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן וד״ר דוד דגן, ראש חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות.

השר ארבל הודה לנשיא העצרת על הבעת האמון בישראל והמינוי של השגריר ארדן לצד שגריר מרוקו לאו״ם, עומאר הילאל, להוביל ולתאם את המשא ומתן ואת המפגש רם הדרג בנושא מוכנות למגיפות ומניעתן, שעתיד להתקיים בספטמבר הקרוב במסגרת העצרת הכללית של האו״ם. המינוי עוסק בהחלטת האו"ם בנושא המוכנות למגיפה הבאה מול כלל מדינות העולם וזהו מינוי ראשון של ישראל להובלת החלטה באו"ם.

השר ארבל ציין בפני הנשיא קרשי את שיתוף הפעולה הפורה בין ישראל למרוקו ואת ההסכם בנושא בריאות שנחתם על ידו ברבאט מול שר הבריאות של מרוקו, פרופ׳ חאלד עיט טאלב ביום ו' האחרון. הוא הציג בפני הנשיא את מערכת הבריאות הישראלית כפורצת דרך הן בגיוון התעסוקתי שלה הכוללת את בני כל הדתות וכן את ההתמודדות יוצאת הדופן של מערכת הבריאות הישראלית במגיפת הקורונה.

כמו כן נפגש השר ארבל עם שגריר מרוקו באו״ם, מר עומאר הילאל, וכן עם נציג ארגון הבריאות העולמי בניו יורק, מר סטיוארט סימונסון.

בתום הפגישה אמר השר ארבל: ״מגיפת הקורונה לימדה אותנו על החשיבות בקידום החלטות מבוססות נתונים בזמן אמת ועל שיתוף פעולה בין מדינות. בעולם גלובלי, הנגיפים אינם מבחין בגבולות בין מדינות. לכן, העצרת הכללית של האו״ם הינה האכסניה הטבעית ביותר לקידום תהליכים אסטרטגיים לטיפול במניעת מגיפה".

נושאים קשורים:  האו"ם,  שר הבריאות משה ארבל,  חדשות,  גלעד ארדן,  מגיפות,  קורונה
תגובות