חדשות

מתגבש הסכם עולמי למוכנות, תגובה ומניעת מגיפות בחסות ה-WHO

שיתוף בחיסונים, מידע ופיתוח יכולות - 194 מדינות ארגון הבריאות העולמי משתפות פעולה כדי להיות ערוכות ולמנוע איומי מגיפה עתידיים ולא לחזור על טעויות הקורונה

מטה ארגון הבריאות העולמי בז'נווה (צילום: אילוסטרציה)
מטה ארגון הבריאות העולמי בז'נבה. צילום: שאטרסטוק

מדינות ארגון הבריאות העולמי (WHO) פתחו במשא ומתן ליצירת הסכם עולמי בנושא מוכנות, תגובה ומניעת מגיפות, במטה הארגון בז'נבה, שווייץ. ביום שישי נערכה הפגישה הרביעית של המדינות החברות ולאחריה נמסר כי מדינות העולם רוצות לשתף פעולה כדי להיות ערוכות ומסוגלות למנוע איומי מגיפה עתידיים, מבלי לחזור על טעויות שנעשו בתגובה לקורונה. בין השאר, על ידי שיתוף בחיסונים, מידע ופיתוח יכולות.

במקביל למשא ומתן על "הסכם המגיפה", הממשלות דנות גם ביותר מ-300 תיקונים לתקנות הבריאות הבינלאומיות, במאמץ להפוך את העולם לבטוח יותר ממחלות מידבקות ולהבטיח שוויון רב יותר בתגובה העולמית למצבי חירום בבריאות הציבור.

הבסיס למשא ומתן על הסכם להגנה על מדינות וקהילות מפני מקרי חירום עתידיים של מגיפות נחשב לטיוטת אפס, כלומר טיוטה ראשונה שבה מעלים הכל על הכתב. הדיונים על טיוטת ההסכם התקיימו ב-27.2 עד ל-3.3 והחברות בארגון המשא ומתן הבין-ממשלתי (INB - Intergovernmental Negotiating Body) כוללת את 194 המדינות החברות ב-WHO. המשא ומתן על ההסכם יימשך בראשית אפריל בפגישת המדינות החברות בארגון הבריאות העולמי. טיוטה סופית שלו תוצג לדיון באסיפת הבריאות העולמית בשנת 2024.

את ישראל ייצג השגריר באו"ם גלעד ארדן, שמונה על ידי נשיא העצרת הכללית להוביל יחד עם שגריר מרוקו לאו"ם, עומאר הילאלי, את המו"מ על החלטת האו"ם בנושא המוכנות למגיפה הבאה, מול כלל מדינות העולם.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן עם מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר אדהנום גברה-יסוס ושגריר מרוקו באו"ם, עומאר הילאלי. מקור: טוויטר

השגריר ארדן צייץ עם פתיחת הדיונים: "פגישה מצוינת עם מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, יחד עם שגריר מרוקו במסגרת ביקורנו בז'נבה לקידום החלטת האו"ם להכנת העולם למגיפה הבאה. דנו בחיזוק המערכת הבינלאומית כך שתהיה מסוגלת להתמודד טוב יותר עם פנדמיות בעתיד ולהציל חיים".

נושאים קשורים:  ארגון הבריאות העולמי,  מגיפות,  מגיפת הקורונה
תגובות
אנונימי/ת
10.03.2023, 16:41

זה שרוב הטעויות נעשו (וטרם אפילו התנצלו על כך) ע״י גורמים רשמיים ורשויות מדינה זה מזעזע. זה שהולכים להרחיב את הסמכויות של הגופים הכושלים האלו, זה שערוריה.

אנונימי/ת
10.03.2023, 17:12

שיוויון בתגובה העולמית? מה זה אומר בדיוק?
הטעויות שנעשו זה שלא כל המדינות התנהגו בשיוון כמו שבדיה, ולא לכפות מדיניות חולנית הרסנית ואכזרית על כל המדינות.
צריך לנתק את המדינות מהארגונים שממומנום על ידי בעלי הון ובעלי אינטרסים.
היתה למדינת ישראל תוכנית להתנהלות במגיפות הרבה יותר חמורות מנגיף הקורונה אבל במקום לנהוג לפי התוכנית המוכנה החליטו לנהוג בטירוף ובקיצוניות לא פרופורציונלית לנזק שאולי יכול היה להיות(ספק) וגרמו נזק עצום פי כמה וכמה

אנונימי/ת
27.07.2023, 09:38

אירגון הממומן ברובו מכספים של חברות פרטיות, בעלות אינטרסים כלכליים, אירגון שכשל ומיסתבר ששיקר לאורך כל המגיפה, אירגון שחלק גדול ממדינות העולם מתנתק ממנו כעת, בגלל כל הסיבות הנ"ל, אירגון שרוצה לקחת את היכולת של כל מדינה לקבל לבד החלטות רפואיות ואף מאיים שיטיל סנקציות... זה האירגון שישראל כל כך גאה להיות חלק מההסכם החדש שלו?

אנונימי/ת
11.08.2023, 06:48

בבקשה לפנים - כל שוחרי הדמוקרטיה והחופש -
אלה 10 הסיבות המרכזיות
מדוע על אזרחי ישראל (ומנהיגי ישראל בכללותם), ובפרט רופאים - להתנגד לעדכון תקנות הבריאות הבינלאומיות של ארגון הבריאות העולמי!!! :
1.
ארגון הבריאות העולמי יהפוך מגוף מייעץ אשר ממליץ לממשלות כיצד לפעול לגוף שלהוראותיו יש תוקף חוקי (סעיף 1)

2.
מקרי חירום פוטנציאליים לעומת מקרי חירום ממשיים: היקף תקנות הבריאות הבינלאומיות יורחב על מנת שיוכל לכלול תרחישים שיש בהם ”פוטנציאל להשפיע על בריאות הציבור“ (סעיף 12.2)

3.
התעלמות מכבוד האדם, זכויות אדם וחירויות אישיות: הם רוצים למחוק את המשפט ”תוך כיבוד כבוד האדם, זכויות האדם וחירויותיו הבסיסיות (סעיף 3)

4.
תוכנית הקצאה: מתן שליטה למנכ“ל ארגון הבריאות העולמי על אמצעי הייצור באמצעות ”תוכנית הקצאה למוצרים רפואיים“, על מנת לחייב גופים במדינות מפותחות לספק מוצרים לצורך תגובה לפנדמיות ככל שיידרש מהן (סעיף 13A)

5.
חיוב בטיפולים רפואיים: לארגון הבריאות העולמי תהיה סמכות לחייב בבדיקות רפואיות, לחייב הצגת הוכחה לקבלת טיפול מונע, לחייב הצגת הוכחת חיסון וליישם מעקב אחר מגעים, בידודים וטיפולים (סעיף 18)

6.
תעודת בריאות גלובלית: הקמה מערך להנפקת תעודת בריאות עולמית בפורמט דיגיטלי או נייר, כולל תעודות על בדיקות, חיסונים, צעדי מניעה, החלמה, טפסי איתור נוסעים והצהרת בריאות לנוסע (סעיף 18)

7.
איבוד ריבונות: מתן כוח ל“ועדת החירום“ לעקוף החלטות שהתקבלו על ידי מדינות ריבוניות בנוגע לנקיטת אמצעי התמודדות רפואיים והקניית מעמד קובע להחלטות ”ועדת החירום“ (סעיף 43)

8.
עלויות כספיות עצומות בלתי-מוגדרות: ניתוב של סכומי כסף עצומים בסדר גודל של מיליארדי דולרים לטובת ”מערך ייצור תעשייתי למוצרים רפואיים ותרופות בחירום“ ללא מחוייבות דיווח או נטילת אחריות (סעיף A44)

9.
צנזורה: הרחבה אדירה של סמכותו של ארגון הבריאות העולמי לצנזר כל מה שנחשב על ידו למידע כוזב (נספח 1. סעיף 7, עמ׳ 36)

10.
חיוב בשיתוף פעולה: מדינה תהיה מחוייבת לקיים את החלטות הארגון עד להגעה ל'רמת ההגנה הבריאותית הגבוהה ביותר', המהווה יעד בלתי סביר ללא נקודת סיום ברורה ומוגדרת (סעיף 13A.7)

11.08.2023, 06:56

צריך להבין -ה'מגפה' הקודמת היתה רק "הכנה" , וטריגר מתוכנן לדיקטטורה בסדר גודל עולמי! את העובדות הנ"ל התקשורת והממשלה מעלימה מן האזרחים, בזמן שעסוקים בהסחות דעת כמו הפגנות דמוקרטיה, הריבונות על האזרחים עומדת לאבד בעלות לטובת ארגון חיצוני, אם לא נתעורר עכשיו, זה יהיה מאוחר!!!
https://drive.google.com/file/d/17b6SH1e5zuwzcfpxGBlYWDpcpNpn3uXU/view?fbclid=IwAR2zRPBgLPflFU0AuqCkPim7SSy8U8iJ0n9MxRVoZCOzroMn62EYVpYAEiU