חדשות

פיילוט של מיקרוסופט: רשומות רפואיות ינוהלו ע"י בינה מלאכותית

מיקרוסופט בפרויקט שאפתני: בינה מלאכותית תשמש רופאים במענה לפניות מקוונות של מטופלים במערכות בריאות גדולות בארה"ב | המטרה: לחסוך זמן ועיסוק בביורוקרטיה לרופאים

המערכת מנתחת כמויות אדירות של מידע אישי של המטופל וההיסטוריה הרפואית שלו אל מול ההנחיות הקליניות והמידע הקליני העדכני. אילוסטרציה

מיקרוסופט הודיעה על שיתוף פעולה עם אפיק (EPIC), חברת רשומות בריאות אלקטרונית, שבמסגרתו ישולבו שירותי הבינה המלאכותית של מיקרוסופט (OpenAI Azure) במטרה לסייע לרופאים לנהל את הרשומות המקוונות בשלוש מערכות בריאות גדולות בארה"ב. בשלב הראשון של הפיילוט, הבינה המלאכותית תשיב לשאלות מקוונות של מטופלים.

ההכרזה נעשתה במפגש השנתי של החברה למערכות ניהול מידע בריאות שנערך בשיקגו בשבוע שעבר. שלושת מוסדות הבריאות שישתתפו בפיילוט הן UW Health במדיסון, וויסקונסון; סטנפורד Health Care ו-UC San Diego Health.

רבות דובר על שילוב בינה מלאכותית גנרטיבית בעבודת הרופאים כדי להפוך את עבודתם ליעילה יותר ולשחרר אותם ממעמסת הביורוקרטיה הכרוכה בעבודתם. בפיילוט שהושק בשבוע שעבר יוכלו רופאים לשלב את הבינה המלאכותית הכוללת יכולות ChatGPT ו-GPT-4 ברשומות הבריאות המקוונים שלהם, בתחילה במענה לפניות מקוונות של מטופלים ולאחר מכן בסיוע לקבלת מידע מתוך מאגרי מידע על השפעות של תרופות ספציפיות או בנוגע לסיבוכים בניתוחים.

חלק ממערכות הבריאות כבר מבצעות פיילוט של שילוב הבינה המלאכותית של אפיק ומיקרוסופט כדי ליצור תשובות אוטומטיות לשאלות מקוונות של מטופלים. הציפייה היא שהמהלך יחסוך זמן לרופאים במיוחד לאור העובדה שעל פי נתוני אפיק, מספר ההודעות המקוונות מחולים גדל ביותר מ-150% מתחילת מגיפת הקורונה.

ההערכה שאם המערכת תוכיח את עצמה זה יהיה רק עניין של זמן עד שכל המרכזים הרפואיים ישלבו בינה מלאכותית בניהול הרשומות הרפואיות. בהודעת מיקרוסופט נמסר כי בשלב הראשון ייבדקו התשובות שתיתן הבינה המלאכותית לחולים בטרם יישלחו אליהם. כמו כן, יבוצע מעקב אחרי שביעות הרצון של המטופלים ואחרי החיסכון בזמן לרופאים.

"כמחצית מבתי החולים בארה"ב סיימו את 2022 עם גירעונות בשל מחסור נרחב בכוח אדם והוצאות עבודה מוגדלות, כמו גם שיבושי אספקה ​​והשפעות אינפלציוניות, שגרמו להוצאות לעלות באופן משמעותי על ההכנסות. השחקנים בתעשייה מכירים בכך שהשגת קיימות פיננסית ארוכת טווח באמצעות הגדלת הפריון ויעילות טכנולוגית היא עדיפות אסטרטגית קריטית למשימה", נכתב בהודעה.

כזכור, גוגל הודיעה לפני כעשרה ימים כי תפיץ מהדורה מוגבלת של כלי הבינה המלאכותית הגנרטיבית שלה Med-Plam 2, שאומן על אוצר מילים בתחום שירותי הבריאות.

נושאים קשורים:  בינה מלאכותית,  חדשות,  "מיקרוסופט",  רשומות רפואיות
תגובות