מחקרים-Covid-19

האם חיסון וזיהום קודם מקנים הגנה מפני מחלת קורונה קשה?

תוצאותיו של מחקר שנערך בארצות הברית מראות כי קבלת 2-3 מנות חיסון כנגד קוביד 19 מקנות הגנה של מעל 90% כנגד אשפוזים בתקופת זן הדלתא ומעל 75% בתקופת זן האומיקרון

תרכיב החיסון של "מודרנה" נוצר על בסיס המוטציות הייחודיות בגידול שהוסר מגוף החולה. אילוסטרציה

נכון להיום ישנו מיעוט מידע לגבי ההגנה שחיסוני קורונה או הידבקות קודמת בקורונה מקנים בעידן זני האומיקרון והדלתא. לאחרונה, התפרסמו בכתב העת The Journal of Infectious Diseases ממצאים ממחקר אשר כלל מטופלים בני 18 שנים ומעלה שנבדקו לפחות פעם אחת לקוביד-19 בתקופה שקדמה לאוגוסט 2021.

תוצאות המחקר הדגימו כי בתקופת בה זן הדלתא היה הזן הדומיננטי של הנגיף, הדבקה קודמת וחיסון, הדבקה קודמת ללא חיסון וחיסון ללא הדבקה קודמת הקנו הגנה של 91-97% מפני אשפוזים בגין קוביד-19. ההגנה שהוקנתה בתקופה בה זן האומיקרון היה הזן הדומיננטי הייתה חלשה יותר ועמדה על 77-91%. בנוסף, חיסון או הדבקה קודמת הקנו הגנה של 86-93% מפני פניות למחלקות לרפואה דחופה בתקופת הדומיננטיות של זן הדלתא. בתקופת הדומיננטיות של זן האומיקרון קבלת שלוש מנות חיסון והדבקה קודמת הקנו הגנה של 76%.

החוקרים סיכמו כי חיסונים כנגד נגיף הקורונה והדבקה קודמת מקנים הגנה מפני אשפוזים ופניות למחלקות לרפואה דחופה בגין קורונה גם בתקופת הדומיננטיות של זני הדלתא והאומיקרון. קבלת מנות חיסון מספקת מקנה הגנה טובה כנגד הדבקה חדשה גם ללא הדבקה קודמת.

מקור:

Catherine H Bozio, PhD, MPH, Kristen A Butterfield, MPH, Melissa Briggs Hagen, MD, MPH, Shaun Grannis, MD, MSc, Paul et al. Protection from COVID-19 mRNA vaccination and prior SARS-CoV-2 infection against COVID-19–associated encounters in adults during Delta and Omicron predominance, The Journal of Infectious Diseases, 2023;, jiad040, https://doi.org/10.1093/infdis/jiad040

נושאים קשורים:  מחקרים,  חיסון לקורונה,  וריאנט דלתא,  אומיקרון
תגובות