חדשות

המרכז הרפואי הלל יפה רכש רובוט דה וינצ'י חדשני

המכשיר, שעלותו 10 מיליון שקלים, נרכש בסיוע תרומות | פרופ' אילן ברוכים, מנהל מחלקת נשים וגינקואונקולוגיה, שביצע את הניתוח הראשון ברובוט: "מדובר בעולם אחר". צפו:

פרופ' אילן ברוכים, מנהל מחלקת נשים וגינקואונקולוגיה ב"הלל יפה" בעת הניתוח במכשיר הדה וינצ'י. צילום: דוברות ביה"ח

צוות חדר הניתוח של המרכז הרפואי הלל יפה היה אחוז התרגשות ושמחה עת בוצע בשבוע החולף הניתוח הראשון ברובוט דה וינצ'י, מכשיר הניתוחים מהמתקדמים ביותר בעולם.

פרופ' אילן ברוכים, מנהל מחלקת נשים וגינקואונקולוגיה ב"הלל יפה", שביצע את הניתוח, תיאר את חוויית הניתוח  הן למנתח והן למטופלת שנותחה כ"עולם אחר": "הניתוח מבוצע במספר חתכים קטנים במיוחד, אבל כאלו המאפשרים לי כמנתח שליטה מקסימלית, גם בזכות רזולוציות תמונה שמרגישות כאילו אני ממש בתוך חלל הבטן. הדיוק הוא מירבי, ההחלמה היא מהירה והמטופלת כבר יכולה להיות בבית ביום שאחרי".

פרופ' ברוכים הוסיף: "מדובר במתן כלים המאפשרים לנו כמנתחים להשיג תוצאות מיטביות ומדויקות ולמטופלים החלמה מהירה יותר עם סיבוכים מזעריים. בית החולים שלנו רכש את המכשיר בתצורתו החדשה והמתקדמת ביותר בעולם, שיאפשר לנו, כמו גם למנתחים נוספים, לבצע ניתוחים מורכבים ביותר ללא פתיחת חלל הבטן - עניין משמעותי לכל המטופלים שיגיעו אלינו".

רובוט דה וינצ'י הוא מכשיר רפואי מהמתקדמים בעולם, הפועל באמצעות זרוע רובוטית המוכנסת דרך פתח קטן וללא חתכים גדולים, ומופעל מרחוק על ידי רופאים שהוכשרו לניתוחים באופן זה.

האישור להפעלת המכשיר ניתן על ידי משרד הבריאות לפני מספר חודשים, זאת לאחר עבודה מאומצת של הנהלת בית החולים לטובת תושבי האזור יחד עם השלמת תקציב עבור תשתיות וציוד מכספי בית החולים עצמו.

רכישת המכשיר, שעלותו כעשרה מיליון שקלים, התאפשרה בסיוע תרומה נדיבה לה היו שותפים: עיזבון עדנה ויהודה סביר ז"ל, תרומה שנעשתה בעידוד עמותת הידידים של המרכז הרפואי הלל יפה, וכן תרומה נדיבה  שהתקבלה מקרן אמריקאית גדולה ומובילה.

"מדובר בבשורה חשובה מאוד לתושבי האזור ולטובת בריאות מטופלינו", אומר ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל בית החולים. "תודתי לכל מי שתרם ונתן מכספו ומזמנו, כל מי שהשקיע מחשבה, זמן ורצון להירתם לרכישת הטכנולוגיה העדכנית והחדשנית ביותר בתחום".

נושאים קשורים:  רובוט דה וינצ'י,  בית החולים הלל יפה,  פרופ' אילן ברוכים,  ד"ר מיקי דודקביץ,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
30.01.2023, 19:26

גם לפריפריה הכלכלית חברתית מגיע טיפול מתקדם. אבל הרובוט אינו חזות הכל. קודם כל ידע! מיומנות ומקצועיות. וזה עניין הרבה יותר יקר מ10 מיליון דולר וקשה מאוד להשגה. הרובוט הוא גולם בסה"כ ובהחלט תלוי אם מפעיל אותו רופא שמבצע מספר ניתוחים מורכבים בשבוע במרכז רפואי ייעודי או רופא עם מעט פחות מיומנות. ועדיין, צריך להתחיל בנקודה מסויימת.

אנונימי/ת
30.01.2023, 20:27

כל הכבוד

אנונימי/ת
31.01.2023, 18:16

ומדינת ישראל לא שמה גרוש? בושה ! ממש בושה למדינה ולמניהגיה !