חדשות

משרד הבריאות מזהיר מפני עלייה בתחלואה מסטרפטוקוק A

האזהרה שוגרה למנהלי בתי החולים | ה-WHO: נצפתה עלייה בתחלואה ובתמותה בחמש מדינות מערביות, בעיקר בילדים עד גיל 10 | האגף לאפידמיולוגיה: נראה כי גם בישראל יש עלייה בתחלואה

דלקת גרון בילדים. אילוסטרציה

משרד הבריאות שיגר אתמול (ב') למנהלי בתי החולים ולמנהלים רפואיים בקופות החולים מכתב אזהרה, עקב "חשד לעלייה בתחלואה בזיהומים פולשניים הנגרמים מחיידק Streptococcus group Aי(GAS)". כך דיווחה מיטל יסעור בית-אור, ב"ישראל היום".

המכתב, החתום על ידי פרופ' אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמיולוגיה, נשלח לאור דיווחים של ארגון הבריאות העולמי, ה-WHO, לפיהם חלה עלייה בתחלואה ובתמותה מחיידק GAS. דיווחי ה-WHO נסמכים על דיווחים מחמש מדינות אירופאיות לפחות: הולנד, צרפת, אירלנד שוודיה ובריטניה. עוד עולה, כי העלייה בתחלואה נצפתה במיוחד בקרב ילדים בני פחות מעשר שנים.

באגף לאפידמיולוגיה של משרד הבריאות מציינים, שגם בישראל יש רושם של עלייה בזיהומים מסטרפטוקוקוס. אמנם מדובר בחיידק שכיח, שלרוב גורם לכאבי גרון אך במקרי קיצון יכול לגרום לזיהום בדם ולמוות וכי השכיחות של סיבוך זה נמצאת בעלייה. המכתב מציין, כי לאחר ירידה בתחלואה בתקופת הקורונה, שבו המספרים לעלות ב-2021 ונותרו גבוהים גם ב-2022. המכתב קובע כי יש חובת דיווח ללשכת הבריאות הרלוונטית על כל מקרה שנגרם על ידי Streptococcus group A.

ההידבקות במחלה נגרמת על ידי חשיפה להפרשות מדרכי הנשימה של אדם חולה; כל עיטוש, שיעול ומגע ידיים של אדם עם דלקת לוע סטרפטוקוקלית עלולים להדביק אחרים. כדי להפחית את הסיכון להדבקה מומלץ להקפיד על שטיפת ידיים לאחר שיעול או התעטשות וטרם אכילה או הכנת מזון.

נושאים קשורים:  סטרפטוקוק A,  תחלואה,  תמותה,  ילדים,  חדשות,  בתי חולים
תגובות