מינויים

רופאה ישראלית מונתה לדירקטורית באיגוד בינלאומי להשתלות לב וריאה

לראשונה מאז הקמת האיגוד הבינלאומי ISHLT לפני כ-50 שנה נציג ישראלי ממונה לחבר המנהלים: פרופ' יעל פלד-פוטשניק, מנהלת היחידה להשתלות לב ב"שיבא", מונתה לתפקיד

פרופ' יעל פלד-פוטשניק, מנהלת רפואית של היחידה להשתלות לב ב"שיבא". צילום: דוברות בית החולים

הישג יוצא דופן לפרופ' יעל פלד-פוטשניק, המנהלת הרפואית של היחידה להשתלות לב במרכז הלב, חזה וכלי דם ב"שיבא", שהפכה לרופאה הישראלית היחידה שמונתה לדירקטורית במועצת המנהלים של האיגוד הבינלאומי להשתלות לב וריאה – ISHLT - international society of heart and lung transplantation. למעשה, זוהי הפעם הראשונה מאז הקמתו של האיגוד לפני כ-50 שנה, שממונה נציג ישראלי לחבר המנהלים.

ה-ISHLT הוא גוף רפואי-מדעי, שמטרתו לדאוג לרמת רפואה מרבית ועדכנית בתחום השתלות הלב והריאה ולשפר באופן שוטף את הטיפול בחולים הזקוקים להשתלות, לטיפול תומך בלב מלאכותי וכל אפשרות טיפול נוספת. זאת באמצעות חינוך רפואי, מחקר ופרסומים מדעיים. זהו הגוף החשוב ביותר והמוביל בהשתלות והוא מונה יותר מ-4,000 חברים ביותר מ-50 מדינות בעולם. במועצת המנהלים של האיגוד חברים 10-8 אנשי מקצוע מובילים בתחומם, שבחירתם אושרה על ידי אלפי חברי האיגוד ברחבי העולם.

על מינויה אמרה פרופ' פלד-פוטשניק: "מינוי זה מבטא הערכה רבה לעשייה שלנו בתחום השתלות האיברים בישראל בכלל וב'שיבא' בפרט. חברותי ופעילותי במועצת המנהלים של הארגון תוקדש במלואה לקידום רווחתם ובריאותם של הנזקקים לטיפולים בעולם כולו ובישראל בפרט. נכון לעת הזו, אני מקדמת  פרויקטים של עדכון קווים מנחים וניירות עמדה רפואיים.

"פעילות זו מצטרפת לעשייה שאני מובילה בתחום בשנים האחרונות, במסגרת כהונתי כעורכת מדעית וחברת מערכת של העיתון המדעי הרשמי של הארגון – The Journal of Heart and Lung Transplantation, וכמובילה עולמית של הפרויקט לכתיבת הקווים המנחים העולמיים לבחירת המועמדים להשתלת לב".

נושאים קשורים:  פרופ' יעל פלד-פוטשניק,  מינויים,  חדשות,  בית החולים שיבא,  השתלות לב וריאה
תגובות
15.11.2022, 05:54

האדם הנכון במקום הנכון,פורצת דרך , כל הכבוד

16.11.2022, 11:13

כבוד👏👏👏

אנונימי/ת
08.12.2022, 06:21

כל הכבוד !! יישר כוח !!׳ ויתר על כן / מדובר באישה.