חדשות

עובדת במעבדה של משרד החקלאות נדבקה בשחפת הבקר

עובדי המרכז הוטרינרי בבית דגן לא עודכנו על המקרה | בכיר במערכת הבריאות: "היה צריך להוציא לגן החיות צו סגירה, אבל זה לא קרה" | משרד הבריאות: "בוצעה חקירה אפידמיולוגית"

ניתוח בבית חולים וטרינרי. אילוסטרציה

עובדת במעבדה הפתולוגית של משרד החקלאות בבית דגן אובחנה עם שחפת הבקר, לאחר שנחשפה לגופת חיה חולה שהגיעה מגן החיות בקריית מוצקין. לפי דיווח של אדיר ינקו ב-ynet, עובדים באותה מעבדה לא עודכנו על המקרה והם גילו זאת במקרה, ב"שיחות מסדרון".

לפי הדיווח, בכיר במערכת הבריאות הגיב: "היה צריך להוציא למקום צו סגירה". אולם, משרד הבריאות מסר כי "התבצעה חקירה אפידמיולוגית לאיתור נשאים". מנהלי ה"חי פארק" בקריית מוצקין אמר: "לא ידוע לנו על מקרה הדבקה של אדם. לא היינו מודעים להידבקות העובדת", ואולם בדיווח צוין שמוקדם יותר למקרה הזה, שלושה עובדים נוספים נחשפו לשחפת הבקר כתוצאה מנתיחת גופות של חיות שהגיעו למעבדה מאותו גן חיות.

בכיר במערכת הבריאות דחה את הטענות: "זה מחדל שלא היה אמור לקרות. נוכחות של מחלה במקום ציבורי, וכמובן התפרצות שחפת במתקן רפואי, הם אירועים חמורים. בבית דגן יודעים כבר כמה חודשים שבגן החיות הזה יש חיות עם שחפת, רופאים וטרינרים נחשפים למחלות ומנסים להתמגן בכל מיני דרכים, אבל פה היתה חשיפה מיידית. לא ייתכן שמקום שממנו יצאו כל כך הרבה בעלי חיים שאנחנו יודעים בוודאות שהיתה להם שחפת, עדיין מופעל ונותנים לציבור להיכנס לשם. משרד הבריאות היה אמור להוציא יחד עם רופא מחוזי צו סגירה כדי לבדוק את כל בעלי החיים שם. עד היום, זה לא בוצע".

ד"ר נדב שורק, מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ומחלות מתפרצות בבית החולים אסותא אשדוד, צוטט בדיווח: "שחפת הבקר היא נגרמת מחיידק מסוג מיקובקטריה, שהוא נפוץ בבעלי חיים אבל יכול לעבור לבני אדם ולגרום להם לשחפת הריאות. בישראל ובעולם המערבי בודקים את עדרי הבקר ואם הם נגועים, משמידים אותם. מדלקת ריאות המחלה יכולה להחמיר ולגרום לכשל ריאתי, אם לא מטפלים. חולה יכול להדביק אדם אחר, אך החיידק והמחלה לא מדביקים באותה יעילות כמו מחלות ויראליות כדוגמת קורונה".

משרד הבריאות מסר בתגובה נוספת ש"המקרה התרחש לפני כחצי שנה, אז אובחנה אחת מעובדות המעבדה הפתולוגית כנשאית אבל לא היתה חולה בשחפת בשום שלב. למבקרים בגני החיות בקריית מוצקין ובחיפה לא נשקפה סכנת הדבקה. התבצעה חקירה אפידמיולוגית בקרב עובדי גן החיות לאיתור נשאים ולשם המשך טיפול במידת הצורך”.

נושאים קשורים:  שחפת הבקר,  בית חולים וטרינרי,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
11.11.2022, 23:10

גן החיות הזה, מעבר להתפרצות השחפת, הוא גן התעללויות והזנחה לבעלי החיים שלרוע מזלם נכלאו בו. הרשויות מודעות לכך, העיריה מודעת לכך, הקהל מודע לכך, אבל דבר לא נעשה לסגירת המקום האומלל הזה. מעניין מה עוד צריך לקרות כדי שהמקום הרע הזה ייסגר סופית.